[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

وزیر تعاون: تولید داخل باید رقابت‌پذیر باشد، روزنامه شیراز نوین


وزیر تعاون، کار ‌و رفاه اجتماعی گفت: از زمانی که طرح واردات خودرو مطرح شد، خیلی‌ها نگران هستند. نگرانی خودروسازان محترم است، اما نگرانی از جیب و سلامت مردم محترم‌تر است و تولید داخل باید رقابت‌پذیر باشد.
به گزارش ایرنا، «سیدصولت مرتضوی» عصر سه‌شنبه در آیین سیزدهمین جشنواره ملی تجلیل از کارفرمایان سلامت‌محور، خانه‌های بهداشت کارگری برتر و شورای هماهنگی خدمات بهداشت به بیمه‌شدگان ضمن تشکر از تحول در صنعت خودرو افزود: در بخش اعظم صنعت خودرو تولیدات رقابت‌پذیر نیست؛ باید به تولید رقابت‌پذیر برسیم تا به رشد اقتصادی هشت‌درصدی دست یابیم.
وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب به توسعه صنعتی و کشوری تأکید کردند، گفت: در دو حوزه اقتصاد معدن و دریا عقب هستیم؛ گرچه مخاطب رهبری همه ما هستیم.
مرتضوی تأکید کرد: از نظر جغرافیایی در کمترین فاصله می‌توانیم بیشترین بازار هدف را داشته باشیم. در کشوری زندگی می‌کنیم که بهشت معادن جهان است و از سویی خلاقیت و نوآوری نیروی کار و دانشمندان ما در دنیا مورداستفاده قرار گرفته است. وی عنوان کرد: بستر کار فراهم است؛ ضمن اینکه مدیریت حلقه مفقوده است و به‌عنوان کارگزاران مکلف هستیم که به تولید حداکثری برسیم. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه رشد اقتصادی محصول رشد تولید است، اظهار داشت: تدبیر ما رشد اقتصادی و توقع مردم توسعه اقتصادی است که با رشد تولید محقق می‌شود. وی افزود: تلاش نیروی کار مجاهدت است و توقع دولتمردان و مردم آن است که به رشد بیندیشند و دانشگاه‌های صنعتی و دانشکده‌های دانش‌بنیان نیروی انسانی خلاق و نخبه را هدایت کنند. مرتضوی با اشاره به سلامت و بهداشت نیروی کار، گفت: کارهای بزرگی انجام شده است و طبق شاخص‌هایی که سازمان بهداشت جهانی ارائه می‌کند، نرخ امید به زندگی در ایران با سایر کشورها قابل مقایسه نیست؛ به طوری که در ابتدای پیروزی انقلاب این نرخ ۵۴ سال بود و امروز به حدود ٧۶ سال رسیده است. وی خاطرنشان ‌کرد: خدمات و بهداشت ارزان جمهوری اسلامی در دورترین نقاط روستاها نیز عرضه می‌شود و بسیاری از درمان‌ها از طریق بیمه‌ها رایگان است؛ هرچند ممکن است در برخی نقاط سوداگری نیز انجام شود. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در ایمنی کار وظیفه داریم، گفت: جان نیروی کار امانت است؛ باید به ایمنی و بهداشت کار توجه شود. کارهای بزرگی در کارگاه‌ها و بنگاه‌های اقتصادی مراکز بهداشتی و درمانی راه‌اندازی شده که قابل‌رقابت با استانداردهای جهانی است.
وی با تأکید بر اینکه باید به جسم و روان کارگران نیز توجه کرد، افزود: بهداشت روان نیز به طبیب نیاز دارد که می‌تواند کارگر، کارفرما یا مدیر خط باشد. بعضی اوقات امکان دارد کارگر مشکل داشته باشد که باید مشاوره و خدمات ارائه شود و کارفرما باید شرایط کارگر را درک کند؛ ضمن اینکه درمان مخاطرات روحی کار بسیار بزرگی است و نباید کسی دچار آسیب شود. مرتضوی خاطرنشان ‌کرد: برای کشف بیماری، اساس بر اعتماد است و پزشک باید امین و رازدار باشد تا بیماری قابل‌درمان باشد. وی اضافه‌ کرد: درمان اعتیاد بزرگ و ارزشمند است. باید به رفاه اجتماعی در حوزه بهداشت و درمان توجه شود. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی