[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۹
  • دوره جدید

صنایع‌دستی صاحب شهرک می‌شوند، روزنامه شیراز نوین

به گزارش شیرازنوین، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: فرایند اجرایی نخستین شهرک تخصصی صنایع‌دستی کشور در شیراز آغاز شد. مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از آغاز فرایند اجرایی نخستین شهرک تخصصی صنایع‌دستی کشور در شیراز خبر داد و گفت: این شهرک تخصصی در اراضی به مساحت 40 هکتار در شمال‌غرب شیراز ایجاد می‌شود.
سیدمصطفی هاشمی در بازدید از اراضی ناحیه تخصصی صنایع‌دستی گفت: این ناحیه در اراضی نزدیک به شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس احداث و راه‌اندازی می‌شود.
وی با بیان اینکه ایجاد شهرک تخصصی صنایع‌دستی دارای مصوبه از هیئت وزیران است، گفت: با موافقت کارگروه امور زیربنایی استانداری فارس، ایجاد این شهرک تخصصی وارد فرایند اجرایی شده و در برنامه‌های اولویت‌دار این شرکت قرار گرفته است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با قدردانی از حمایت‌های استاندار فارس و فرماندار شیراز و نیز همراهی نمایندگان شیراز در مجلس شورای اسلامی به‌ویژه روح‌الله نجابت در زمینه تسریع در تملک اراضی و عملیات اجرایی شهرک صنعتی تخصصی صنایع‌دستی گفت: امیدواریم با همکاری دستگاه‌های اجرایی استان بتوانیم این شهرک صنعتی را آماده واگذاری به متقاضیان کنیم.
هاشمی افزود: هم‌اکنون مراحل نقشه‌برداری طرح در حال انجام است و پس از آن بر اساس برنامه زمان‌بندی برای ایجاد و تکمیل زیرساخت‌های موردنیاز اقدام می‌شود.
وی تأکید کرد: منابع مالی و اعتبارات ایجادزیرساخت‌های این شهرک تخصصی تأمین شده و با همکاری سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان عملیات اجرایی تسریع می‌یابد.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با بیان اینکه شهرک تخصصی صنایع‌دستی به دلیل نوع کار، از لحاظ رده‌بندی زیست‌محیطی جزء صنایع پاک و غیرآلاینده محسوب می‌شود، گفت: طراحی کارگاه‌ها در شهرک صنایع‌دستی به‌گونه‌ای انجام می‌شود که هم بخش تولید و هم نمایشگاهی و فروش در هر کارگاه در نظر گرفته شود.
هاشمی با اشاره به جایگاه شیراز و استان فارس در صنایع‌دستی و گردشگری گفت: راه‌اندازی این شهرک تخصصی بستر مناسبی برای رونق بیشتر فعالیت‌ها در حوزه صنایع‌دستی و ایجاد اشتغال پایدار در این بخش فراهم خواهد کرد. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی