[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

پیری جمعیت سرعت گرفت، روزنامه شیراز نوین

 معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سرعت پیری جمعیت در کشور در مقایسه با دیگر کشورها روند افزایشی دارد. ازدواج به‌عنوان راهکار اصلی جوانی جمعیت باید تبلیغ و ترویج شود.
به گزارش ایرنا، حسین فرشیدی، روز سه‌شنبه در آیین اختتامیه رویداد جایزه استانی جوانی جمعیت در شیراز افزود: مسئله پیری جمعیت یک بحث بسیار جدی است که همه دنیا با آن مواجه هستند، اما در کشور ما این سرعت قدری افزایش پیدا کرده است.
وی با اشاره به روند اجرای قوانین مرتبط با جوانی جمعیت در کشور ادامه داد: قانونگذار در بحث جوانی جمعیت کم نگذاشته و این وظیفه دستگاه‌ها و ادارات مختلف به‌عنوان مجریان است که این قوانین را عملیاتی کنند تا منویات رهبر معظم انقلاب در این حوزه به سمت تحقق پیش رود.
او اظهار کرد: در بحث جوانی جمعیت مجموعه‌های مختلفی درگیر هستند، اما وزارت بهداشت بیشترین درگیری را دارد و دانشگاه‌های علوم‌پزشکی بسیار می‌توانند در این برنامه‌ها نقش پررنگی داشته باشند؛ همانگونه که در ستاد جوانی جمعیت نقش محوری ایفا می‌کنند.
معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: آنچه ما در اجرای قوانین جوانی جمعیت در استان فارس می‌بینیم، این است که اقدامات خوبی در این زمینه با درایت و حمایت استاندار و سایر مجموعه‌ها صورت گرفته است.
فرشیدی افزود: سه برنامه در سال ۱۴۰۲ در وزارت بهداشت محور قرار گرفته، از جمله جوانی جمعیت که به‌عنوان یکی از برنامه‌های اصلی این وزارتخانه است و سپس سلامت خانواده در نظام ارجاع که این برنامه‌ها تمام برنامه‌های وزارت بهداشت را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.
او ادامه داد: اما در بحث جوانی جمعیت ما ازدواج را مقدم می‌دانیم و معتقدیم که نقش ازدواج به‌ویژه ازدواج دانشجویی باید جدی گرفته شود.
وی، ضمن تأکید بر لزوم حل‌وفصل مباحث اقتصادی ازدواج‌ها گفت: البته در حوزه ازدواج و فرزندآوری فقط بحث اقتصادی مطرح نیست و سایر مسائل نیز نقش دارد و الان بحث فرهنگی مقدم بر بحث اقتصادی در زمینه ازدواج و فرزندآوری است.
معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در بحث کاهش سقط جنین عمدی هم‌اینک طرح نَفَس به‌خوبی در کشور حال اجراست و انتظار داریم که تمام ادارات با این طرح که از سقط‌های عامدانه جلوگیری می‌کند، همکاری کنند. فرشیدی افزود: افزایش خدمات در بخش ناباروری با تجهیز مراکز ناباروری و قرارگرفتن سه‌میلیون زوج نابارور کشور در برنامه‌های شناسایی و درمان دانشگاه‌ها از جمله برنامه‌های این وزارتخانه در زمینه جوانی جمعیت است.
وی گفت: این برنامه‌ها می‌تواند از سطح بهورزان شروع شود و از دانشگاه‌های علوم‌پزشکی انتظار داریم که تقویت و تشویق بهورزان در حوزه جمعیت را 
جدی‌تر بگیرند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی