[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۹
  • دوره جدید

مدافع مازندرانی فجر شهید سپاسی : فجر این فصل بهترین فوتبال را ارائه داد، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی - گروه ورزش
سال 1396 با بازگشت علی‌اصغر کلانتری روی نیمکت فجری‌ها، بازیکنانی جدید به ترکیب تیم اضافه شدند. فجر شهید سپاسی در آن فصل عملکرد خوبی داشت و تا روز پایانی مدعی صعود بود. هرچند که در سه هفته آخر، ضعف مفرطی از خود نشان داد و خیلی راحت شانس صعود را از دست داد.
یکی از بازیکنان ثابت آن تیم، سید جلال عبدی بود؛ بازیکنی 24 ساله مازندرانی که اتفاقاً هیچ سابقه مهمی از فوتبال وی در زادگاهش یافت نمی‌شد. او که از سپاهان آمده بود در اوج جوانی بازیکنی با تجربه محسوب می‌شد و در پست دفاع راست عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشت.
پس از پایان فصل، عبدی از فجر شهید سپاسی جدا شد و در تیم‌هایی چون مس کرمان و استقلال خوزستان قرار گرفت، اما پس از 5 سال مجدداً به طلایی‌پوشان پیوست؛ این بار از میانه فصل و زمانی که فجر شهید سپاسی با مهدی رجب‌زاده، یکی از مدعیان جدی صعود به لیگ برتر بود.
جلال عبدی در 12 بازی از 17 بازی نیم‌فصل دوم به طور کامل در ترکیب فجر شهید سپاسی قرار گرفت و یک گل هم مقابل شمس آذر در قزوین به ثمر رساند؛ هرچند نتوانست مانع شکست تیمش شود.
با او گفت‌و‌گویی انجام داده‌ایم که در ادامه می‌خوانید:
 چه شد که به فجر  شهید سپاسی برگشتی؟
- در نقل و انتقالات نیم فصل پیشنهادهای مختلفی داشتم، اما زمانی که فجر شهید سپاسی به سراغم آمد، به دلیل علاقه قلبی که به این تیم و شهر شیراز داشتم، برگشتم.
 یک نیم‌فصل در ترکیب تیم بودی. فجر  شهید سپاسی را چطور دیدی؟
- همه چیز عالی بود؛ باشگاه نسبت به دوره قبلی که بودم در همه زمینه‌ها پیشرفت زیادی کرده بود و می‌توانم بگویم قابل مقایسه با قبل نبود و کاملاً عوض شده بود. تحولی که آقای مفتاحی در باشگاه ایجاد کرده بود، کاملاً محسوس بود.
 به نظر خودت از نظر فنی چند درصد انتظارات برآورده شد؟
- فکر می‌کنم خیلی خوب بودیم؛ نمی‌شود گفت عالی، اما از نظر فنی و نوع بازی که ارائه می‌دادیم به نظر من از تیم هشتم یا نهم لیگ برتر به پایین، هیچ تیمی به خوبیِ فجر شهید سپاسی نمی‌توانست بازی کند.
 اما حتماً بازی ضعیفی هم داشتید که منجر به صعود نکردنتان شد!
- ما بیشتر بدشانس بودیم و حتی در بازی‌هایی مثل ملاثانی یا شهرداری آستارا، فقط توپ‌هایمان توی گل نرفت. شما اگر مقایسه کنید، آن فجری که یک سال قبل‌تر در لیگ برتر حضور داشت، اصلاً فوتبال خوبی ارائه نمی‌داد و فجر شهید سپاسی امسال خیلی از نظر فنی و تاکتیکی بهتر از آن تیم بود. در بعضی بازی‌ها متأسفانه به میزان تلاشی که کردیم و کیفیتی که نشان دادیم، نتیجه نگرفتیم. 
 در بازی با ملاثانی هم که خودت یک پنالتی دادی...
- بله به خاطر ناهمواری زمین! توپ در نیم متری من زمین خورد و وقتی بلند شد، آمدم دستم را بکشم اما نشد. توپ به دستم خورد و پنالتی شد؛ فوتبال همین است و گاهی این اتفاقات رخ می‌دهد.
 از عملکرد خودت چقدر رضایت داری؟
- شاید این حرف از یک بازیکن 29 ساله کمی عجیب باشد، ولی باید بگویم امسال زیر نظر آقای رجب‌زاده چیزهایی یاد گرفتم که هرگز نمی‌دانستم! او خیلی مربی با دانشی است و عملکرد تیم هم مقابل رقبا از نظر فنی و تاکتیکی مشخص بود. موقعیت گل‌های زیادی هم ایجاد می‌کردیم و چیزی که از فجر شهید سپاسی دیدم را در طول این همه سال که در لیگ یک هستم، از هیچ تیمی ندیده بودم. 
 پس با این حساب و با توجه به اینکه این نخستین سال حضور آقایان مفتاحی و رجب‌زاده در فجر  شهید سپاسی بود، باید به فصل جدید خیلی امیدوارتر هم باشیم؟
- اصلاً شک نکنید؛ یک درصد تردید نکنید که برنامه‌ریزی های خیلی خوبی برای روانه کردن تیم به مسابقات انجام می‌شود و صد در صد فجر شهید سپاسی گزینه صعود خواهد بود.
 تو مازندرانی هستی، جایی که در دهه اخیر بازیکنانش پیشرفت زیادی کرده‌اند و ستاره‌های زیادی به فوتبال ایران معرفی کرده است. دلیل این موفقیت را چه چیزی می‌دانی؟
- درست است در این سال‌ها فوتبالیست‌های مازندرانی زیادی را شاهد بوده‌ایم، اما در گذشته هم مازندران فوتبالیست زیاد داشته. متأسفانه با وجود این همه استعداد، استان و شهر ما تیمی ندارد. نساجی هم که اصلاً متعلق به قائمشهر نیست! باید بگویند نساجی تهران! من دل خوشی از فوتبال استانم ندارم. از همان 15 سالگی هم زدم بیرون و دوست هم ندارم به فوتبال استانم برگردم!
 در استان فارس هم این معضل وجود دارد ...
- در فارس تا آنجایی که می‌دانم، مسئولان دل به کار نمی‌دهند وگرنه مدیران باشگاه تمام تلاششان را می‌کنند. هر کسی جای آقای مفتاحی بود، خیلی زودتر از این‌ها کنار می رفت، اما او آن‌قدر به مجموعه باشگاه علاقه دارد که هرچه از دستش بر بیاید انجام می‌دهد. ما هم خیلی دوست داشتیم موفق شویم و محبت‌هایش را جبران کنیم، اما نشد.
 صحبت پایانی
- می‌خواهم هواداران فجر شهید سپاسی بدانند ما تیمی بودیم که فوتبال پاک ارائه دادیم. هیچ‌وقت دنبال حاشیه‌سازی کنار زمین یا رقم خوردن نتایج به صورت غیرفوتبالی نبودیم. اصلاً کادر فنی ما وقت برای چنین مسائلی نمی‌گذارند و همین چیزها باعث افزایش علاقه من نسبت به باشگاه شده است. هر چند هنوز نمی‌دانم سال آینده در فجر شهید سپاسی بازی می‌کنم یا نه، اما می‌دانم این تیم موفق خواهد شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی