[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

تحول به امتحان نهایی رسید ، روزنامه شیراز نوین


مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: نقاط ضعف و قوت برگزاری امتحانات نهایی جمع‌آوری شود و حتماً ستاد سنجش آموزش و پرورش استان به بررسی و تحلیل آنها برای اجرای مطلوب‌تر در سال آینده بپردازند.
به گزارش شیرازنوین به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی آموزش و پرورش فارس، محمدخلیل عسکری در جمع اعضای ستاد سنجش آموزش و پرورش استان گفت: با توجه به اینکه نمرات امتحان نهایی در کنکور امسال تأثیر زیادی دارند، لذا ضروری است در تصحیح برگه‌های امتحان نهایی تسریع انجام گیرد.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: امسال در استان فارس بدین منظور علاوه بر ۱۶ حوزه تصحیح اوراق امتحان نهایی اصلی حدود ۴۰ حوزه تصحیح اضافه شده است تا این کار سرعت پیدا کند. عسکری با اشاره به اینکه در سنوات گذشته ابلاغ‌هایی که برای افراد در حوزه‌های برگزاری و تصحیح امتحانی در فرایند ارزشیابی مؤثر بوده و اخیراً هم در فرایند رتبه‌بندی به آن توجه ویژه‌ای شده، ضرورت دارد در صدور این ابلاغ‌ها دقت لازم انجام گیرد تا حقی از هیچ همکار فرهنگی ضایع نشود.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه کار اسکن تمام برگه‌های امتحان نهایی یک روز پس از برگزاری آخرین آزمون به اتمام رسیده است، گفت: در استان فارس بیش از ۲میلیون برگ امتحانی اسکن و به حوزه‌های تصحیح ارسال شده است.
عسکری با اشاره به اینکه امسال در استان فارس ۳۷هزار دانش‌آموز پایه دوازدهم در امتحان نهایی شرکت کردند، گفت: ۲۲هزار و ششصد دانش‌آموز نیز به‌منظور ترمیم نمره در این امتحانات شرکت کردند که در مجموع از ۵۹هزار و ششصد دانش‌آموز آزمون نهایی اخذ شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس همچنین از تعیین نماینده‌های ویژه خود برای بررسی وضعیت حوزه‌های تصحیح امتحانی در سراسر استان خبر داد و گفت: این نمایندگان می‌بایست ضمن بازدید‌های حضوری از این حوزه‌ها، گزارش‌های روزانه از روند تصحیح اوراق امتحان نهایی را به ستاد امتحانات اداره‌کل ارائه کنند.
رئیس اداره سنجش آموزش و پرورش فارس نیز در این جلسه گفت: کار تصحیح اوراق امتحانی آغاز شده و با توجه به اینکه امسال این تصحیح جدید و به‌صورت الکترونیکی است و انجام این فرایند یک کار آموزشی بوده و نیاز به یادگیری دارد، برای دبیرانی که در حوزه تصحیح حضور پیدا می‌کنند، گواهی دوره ضمن خدمت صادر خواهد شد. امیر شیرازی‌نژاد همچنین از برگزاری قریب‌الوقوع آزمون ورود به پایه هفتم مدارس تیزهوشان استان خبر داد و گفت: در این آزمون که پنجشنبه یکم تیرماه برگزار می‌شود، ۱۱هزار و 547 دانش‌آموز در ۶۹ حوزه امتحانی با هم به رقابت 
خواهند پرداخت.
رئیس اداره سنجش آموزش و پرورش فارس همچنین گفت: آزمون ورود به پایه دهم مدارس تیزهوشان استان نیز جمعه دوم تیرماه برگزار خواهد شد که درآن بیش از ۵هزار و 10 دانش آموز در ۱۸ حوزه امتحانی حضور خواهند داشت.
شیرازی‌نژاد همچنین گفت: آزمون ورود به پایه دهم مدارس نمونه‌دولتی استان نیز با شرکت ۲۲هزار و 679 دانش‌آموز در ۱۳۱ حوزه امتحانی روز جمعه نهم تیرماه برگزار خواهد شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی