[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

زیرساخت‌ها دچار عقب‌ماندگی هستند، روزنامه شیراز نوین

همایش دوروزه توانمندسازی مسئولان سازمان‌ها و مدیران کانون‌ها و کلینیک‌های صنعت و معدن استان‌های کرمان، خوزستان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، یزد، هرمزگان و فارس در شیراز در حال برگزاری است. رئیس سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن کشور در این همایش اظهار داشت: در حال حاضر در یک جنگ ترکیبی هستیم که ورود بسیج به عرصه صنعت و رفع مشکلات آنها به‌مثابه جهاد است؛ جهادی که سخت و پیچیده است.
مجتبی اصغری با اشاره به اینکه بسیج به‌معنای تبلور مردم‌سالاری، گفت: اگر بخواهیم اقتصاد مردم‌پایه شود، باید بسیج ورود کرده و اثرگذار ظاهر شود.این مقام مسئول ادامه داد: پول در چرخه کسب‌وکار نقش روغن را دارد و سبب روان‌شدن کارها می‌شود. رئیس سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن کشور با بیان اینکه بهبود فضای کسب‌وکار یکی از رسالت‌های مهم بسیج است، گفت: توسعه سه ضلع دارد که قاعده آن سرمایه اجتماعی است و از رسالت‌های ما گسترش قاعده مثلث می‌باشد. وی با اشاره به برگزارنشدن دوره‌های توانمندسازی در چند وقت اخیر، بیان کرد: امسال توفیق شد تا ضمن برگزاری دوره، بتوانیم حرف‌های همکاران عزیز را بشنویم.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس نیز در این همایش با تشبیه اقتصاد کشور به یک سازمان گفت: نیروی انسانی موتور پیشران هر سازمانی است که باید موردتوجه قرار گیرد، اما متأسفانه دیدگاه‌های سیاسی و اعتقادی سبب ایجاد خلل شده است. سیدمهدی خادمی در ادامه به زیرساخت‌ها پرداخت و توضیح داد: متأسفانه توسعه لازم در حوزه زیرساخت‌ها همچون فرودگاه، راه‌آهن، پایه‌های صادراتی و... نیز به‌خوبی صورت نگرفته و موجب عقب‌ماندگی زیادی شده است. وی با بیان اینکه در فارس هزار واحد راکد صنعتی و تولیدی داریم، اذعان داشت: برای رسیدگی به این واحدها کلینیک‌های صنعتی و آسیب‌شناسی تشکیل شده و اقدامات خوبی را صورت داده‌اند، اما هنوز تا ایدئال فاصله وجود دارد. این مقام مسئول به راه‌اندازی قرارگاه کوثر اشاره کرد و گفت: برای تسهیل و تسریع در سرمایه‌گذاری در استان فارس برای اولین بار قرارگاه کوثر را راه‌اندازی کردیم تا عقب‌ماندگی‌های حوزه‌های مختلف جبران شود. جانشین فرماندهی سپاه فجر فارس در امور اقشار با گرامیداشت یاد شهید چمران و تبریک روز بسیج اساتید اظهار داشت: در استان فارس 62 شهرک صنعتی با 100هزار نفر اشتغال داریم که همچنان ظرفیت بالایی در آن خاموش مانده است. امیر جاهدی ادامه داد: اگر واحد‌های تعطیل و نیمه‌تعطیل فعال شوند، اشتغال می‌تواند تا سه برابر ظرفیت فعلی باشد. وی در آماری پیرامون فعالیت‌های صورت‌گرفته در استان گفت: تاکنون 2هزار واحد توسط بسیج پایش و عارضه‌یابی شده که این رقم تنها برای سال گذشته 600 واحد صنعتی و 90 واحد معدنی بوده است.
جاهدی از برپایی 250 جلسه کلینیک صنعت و میز مشاوره در سال 1401 خبر داد و گفت: در سال گذشته 122 واحد کوچک به ظرفیت تولید واقعی نزدیک شده‌اند که هنوز تا نقطه مطلوب فاصله داریم. مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن استان فارس نیز در خصوص این همایش گفت: به مدت دو روز میزبان مسئولان سازمان بسیج مهندسین، مدیران کانون‌ها و مسئولان کلینیک‌های صنعت و معدن از استان‌های کرمان، خوزستان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، یزد، هرمزگان و فارس در شیراز هستیم. حسین پناهی با اشاره به اینکه همایش مذکور تا روز پنجشنبه یکم تیرماه ادامه دارد، تصریح کرد: هدف از برگزاری این دوره توانمندسازی افراد حاضر در حوزه‌های صنعت و معدن است.رئیس مجمع نمایندگان استان فارس با اشاره به شعار سال گفت: انتظاری که در سال ۱۴۰۲ و پس از تعیین شعار سال توسط رهبر در حوزه صنعت است، این است که همه دستگاه‌ها به معنای واقعی کمک کرده و مهار تورم صورت گرفته و رشد جهش‌داری شکل بگیرد. محسن علیزاده به موضوع توسعه کسب‌وکارها پرداخت و گفت: توسعه کسب‌وکارها و افزایش تولید نیازمند تأمین مالی است و در کشور بالغ بر ۹۰ درصد توسط بازار پول انجام می‌شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی