[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

شوک بزرگ به یحیی و پرسپولیس خداحافظ بیرو!، روزنامه شیراز نوین

دروازه‌بان شماره یک تیم ملی فرصت حضور در تمرینات پیش‌فصل را به دلیل مصدومیت از دست داد. به گزارش فوتبال 360، فینال کافا 2023 در حالی با برتری یک‌گُله تیم ملی ایران با گلزنی سردار آزمون به پایان رسید که این مسابقه فراتر از انتظار حاشیه و جنجال داشت. خیلی زود آتش اتفاقات جنجالی مسابقه فینال با برخورد سعید عزت‌اللهی با علی‌رضا بیرانوند در محوطه جریمه ایران در دقیقه 5 روشن شد که این برخورد باعث مصدومیت شدید بیرانوند و عزت‌اللهی شد. در ادامه گونه محمد محبی در برخورد با جلال‌الدین ماشاریپوف دچار خون‌ریزی و آسیب‌دیدگی شد و در واپسین دقایق مسابقه هم محمدحسین کنعانی‌زادگان با رفتاری جنجالی از زمین مسابقه اخراج شد.
بیرانوند در حالی در دقیقه 5 با عزت‌اللهی برخورد داشت که سناریویی مشابه جام جهانی 2022 قطر تکرار شد و این دروازه‌بان باتجربه بلافاصله بعد از این برخورد به دلیل شدت جراحات از زمین مسابقه خارج شد و جای خود را به پیام نیازمند داد. به تشخیص پزشکان تیم ملی، علی‌رضا بیرانوند به سرعت به بیمارستان منتقل شد؛ آن‌هم در شرایطی که سعید عزت‌اللهی با وجود خون‌ریزی با سری بانداژ شده و کلاهی مخصوص تا پایان مسابقه در زمین حضور داشت که این تصمیم او مورد ستایش سرمربی تیم ملی هم قرار گرفت.
*از شکستگی بینی تا فک!
علی‌رضا بیرانوند در اولین دیدار ایران در جام جهانی 2022 قطر برخورد شدیدی با مجید حسینی داشت و همین برخورد باعث شد تا بینی دروازه‌بان تیم ملی دچار شکستگی شود. در مسابقه شب گذشته شرایط متفاوت پیش رفت و برخورد به وجود‌آمده میان بیرانوند و عزت‌اللهی باعث شد تا این‌بار دروازه‌بان شماره یک تیم ملی و پرسپولیس از ناحیه فک دچار آسیب‌دیدگی شود و بعد از بررسی‌های تکمیلی مشخص شد که علی‌رضا بیرانوند دچار شکستگی فک شده و باید عمل جراحی انجام دهد.
بیرانوند بعد از پایان مسابقه فینال در پیامی اینستاگرامی این موضوع را اطلاع‌رسانی کرد و در صفحه شخصی خود نوشت: «تقدیر من این بود که دوباره در قالب پیراهن مقدس تیم ملی مصدوم بشم و چاره‌ای جز پذیرش چیزی که برای من مقدر شده وجود ندارد. دوست داشتم تا پایان بازی در کنار تیم باشم و با هم جشن قهرمانی بگیریم ولی نشد. متأسفانه فکم شکست و درد زیادی را تحمل می‌کنم. بعد از بازگشت هم باید جراحی انجام بدهم. ممنون از همه کسانی که پیگیر وضعیت من بودند؛ به خصوص همبازیان، اعضای کادرفنی و پزشکی تیم ملی».
*یحیی و چالش انتخاب
کاروان تیم ملی ایران قرار است با پروازی اختصاصی از تاشکند به تهران بازگردد. بعد از این بازگشت، علی‌رضا بیرانوند به سرعت امورات درمانی خود را پیگیری خواهد کرد و فک خود را جراحی می‌کند که احتمالاً حداقل 2 ماه برای گذراندن دوره نقاهت زمان لازم است و همین مدت زمانی نشان می‌دهد که بیرانوند نمی‌تواند در شروع لیگ بیست‌وسوم در کنار سرخ‌پوشان پایتخت باشد. با توجه به آغاز تمرینات پیش‌فصل پرسپولیس از پنجم تیرماه، او به دلیل مصدومیت، فرصت حضور در تمرینات پیش‌فصل را هم از دست می‌دهد.
علی‌رضا بیرانوند البته طی روزهای گذشته در زمینه مسائل مالی با مدیران باشگاه پرسپولیس به توافق نرسیده بود و اخبار و گمانه‌زنی‌هایی درباره فسخ یک‌طرفه قرارداد بیرانوند مطرح است. با این‌حال به نظر می‌رسد در شرایطی که دروازه‌بان شماره یک تیم ملی سودای لژیونر شدن در سر داشت، اما او به دلیل مصدومیت فعلاً نمی‌تواند در مستطیل سبز حضور پیدا کند و احتمالاً در فصل جدید عضو تیم پرسپولیس خواهد ماند. با این وجود اما فقدان بیرانوند در هفته‌های ابتدایی فصل می‌تواند برای پرسپولیسی‌ها دردسرساز شود و باید دید واکنش کادرفنی سرخ‌پوشان پایتخت به مصدومیت بیرانوند چه خواهد بود. 

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی