[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

ناترازی کاهش یافت، روزنامه شیراز نوین

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای فارس:
ناترازی کاهش یافت

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای فارس با گرامیداشت هفته نخست تیرماه به‌عنوان هفته صرفه‌جویی اظهار داشت: این هفته، فرصتی برای تبیین آموزه‌های مصرف بهینه برق و کاهش ناترازی‌ها و اقدامات شایسته برای عبور از تابستان پیش روست.
به گزارش روابط‌عمومی شرکت برق منطقه‌ای فارس، یداله حقیقی به برخی از شاخص‌های مصرف برق در استان فارس و جنوب کشور اشاره و با قدردانی از آنچه همراهی مشترکان برای عبور از دوره پُرباری شبکه در ایام تابستان عنوان ‌کرد، گفت: تشویق اولویت اصلی صنعت برق برای مدیریت مصرف بوده و استفاده از ابزارهای تشویقی، ۷۰ درصد از برنامه‌ها در این زمینه را شامل شده است.
وی همچنین با بیان اینکه تابستان سال ۱۴۰۰ وضعیت شبکه برق در اضطراب بود و خاموشی‌های وسیعی را در کشور شاهد بودیم، ادامه داد: بی‌برقی‌هایی که از اردیبهشت آن سال شروع شد و تا اواسط مهر ادامه داشت و بعضاً دو تا سه نوبت در روزهایی اعمال می‌شد، مردم را به‌شدت آزار می‌داد؛ اما در سال گذشته و امسال شاهد برنامه‌ریزی‌های دقیق برای عبور از تابستان پرمصرف هستیم و هفته صرفه‌جویی آغازی برای توجه جدی به مصرف بهینه از سوی شهروندان است.
حقیقی به روزهای هفته صرفه‌جویی اشاره کرد و گفت: شعار آرامش برای همه در دمای آسایش به‌عنوان شعار امسال در نظر گرفته شده است. در هر یک از روزهای هفته صرفه‌جویی نام‌گذاری‌ها بر اساس اهمیت آن روز است. مدیریت مصرف برق و خانواده، مدیریت مصرف برق و آموزه‌ها و ارزش‌های دینی، مدیریت مصرف برق و افکار عمومی و رسانه، مدیریت مصرف برق منابع طبیعی و حفظ محیط‌زیست، مدیریت مصرف برق صنعت، معدن، سازمان‌های عمومی و مؤسسات خصوصی، مدیریت مصرف برق و جلب مشارکت‌های مردمی و مدیریت مصرف برق اقتصاد و حقوق شهروندی از جمله روزهای این هفته است که می‌بایست متناسب با همان روز برنامه‌های مدیریت مصرف دنبال شود.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای فارس در ادامه با یادآوری اینکه سال گذشته و با مدیریت مناسبی که در سطح وزارت نیرو، اعمال شد، شاهد عبور بدون خاموشی نوبتی و برنامه‌ریزی‌شده در کشور، به‌ویژه استان‌های فارس و بوشهر بودیم، گفت: امسال نیز برنامه‌هایی برای مدیریت مصرف و ممانعت از بروز مشکل به‌واسطه ناترازی بین تولید و مصرف انرژی برق تدوین و اجرایی شده و خوشبختانه تاکنون ٩٧ درصد این برنامه‌ها، در بخش‌های توسعه‌ای محقق شده است و امیدوار هستیم که تابستان امسال را نیز همچون سال قبل، با همکاری خوب مشترکان بدون کمترین تنشی، پشت سر بگذاریم.
حقیقی با بیان اینکه عدد ناترازی تولید و مصرف برق امسال حدود ۶۰۰۰ مگاوات نسبت به سال گذشته کاهش یافته است اما همچنان وجود دارد، خاطرنشان کرد: رفع کامل ناترازی نیازمند صرف بودجه، زمان حداقل چهارساله و ایجاد ظرفیت‌های جدید تولید انرژی برق است و در کوتاه‌مدت قابل‌حصول نیست.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی