[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۶
  • دوره جدید

ناظم‌الشریعه: قراردادم با کویت نجومی نیست، روزنامه شیراز نوین

سرمربی پیشین تیم ‌ملی فوتسال ایران که اکنون هدایت کویت را بر عهده دارد، از هجمه‌هایی که در زمان تصدی سرمربیگری تیم کشورمان بر او وارد می‌شد، انتقاد کرد.
به گزارش پایگاه خبری فوتسال، سید محمد ناظم‌الشریعه درباره پایان کار خود در تیم ملی فوتسال عراق و قبول پیشنهاد فدراسیون کویت، گفت: کار خوبی در عراق شروع کرده بودیم. اگر امکانات نباشد، پیشرفت مهیا نمی‌شود و مدیران عراق برای پیشرفت فوتسال این کشور باید سخت‌افزارهایی آماده می‌کردند که به آن توجه نکردند. من هم چند پیشنهاد داشتم و دیدم شرایط کویت بد نیست.
*کویت سخت‌افزار خوبی دارد
وی در مورد شرایط کشور کویت تصریح کرد: آنها سخت‌افزار خوبی دارند و باید امکاناتی فراهم کنند. کویت تیم پیری داشت و بازیکنان این تیم چندین سال کنار هم بازی می‌کردند. بازیکنان جوان کویتی استعدادیابی نشده بودند و به نظرم لیگ این کشور شرایط جذب بازیکن خارجی را دارد. بازیکنان کویتی باید با بازیکنان بزرگ تنه به تنه شوند و باید اردوهای خوبی داشته باشیم تا تغییرات ریشه‌ای ایجاد کنیم.
*نیروی انسانی کویت با ایران قابل مقایسه نیست
سرمربی تیم ملی کویت در پاسخ به این پرسش که چه هدفی را در این تیم دنبال می‌کند، تصریح کرد: صعود به جام جهانی ۲۰۲۸ هدف اصلی ماست، اما تمام تلاش خودمان را می‌کنیم تا در همین دوره(۲۰۲۴) سهمیه بگیریم و از ابتدای کار حدود ۷۰ درصد تیم را تغییر دادیم. البته نیروی انسانی آنها با ایران قابل مقایسه نیست. کویتی‌ها باید هزینه و از مربیان خوب استفاده کنند. عراق نیز چندان با ایران متفاوت نیست و کارهای بسیار خوبی برای فوتسال این کشور انجام دادیم.
*کویتی‌ها روی تیم ملی حس ناسیونالیستی دارند
ناظم‌الشریعه مسئله جمعیت را مهم‌ترین چالش کویت دانست و بیان کرد: جمعیت عراق ۴۵ میلیون نفر است که این رقم برای کویت به ۱.۵ میلیون نفر می‌رسد. آنها همچنین حس ناسیونالیستی دارند و این‌گونه نیست که مانند قطر برای تیم ملی خودشان به فکر جذب بازیکنان سایر کشورها باشند. کویت با استفاده از لیگ جوانان و امکاناتی که دارد، می‌تواند روی آینده خودش برنامه‌ریزی کند.
*قراردادم رقم نجومی ندارد
وی در این‌باره که گفته می‌شد ناظم‌الشریعه اکنون گران‌قیمت‌ترین مربی فوتسال جهان به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: پُربیراه نگفتند، اما این قرارداد رقم نجومی ندارد! در فوتسال ما سه قاره اروپا، آمریکای جنوبی و آسیا را داریم. اروپا از لحاظ توسعه شرایط خوبی دارد، اما از لحاظ مالی با شرایط مناسبی روبه‌رو نیست. این وضعیت برای آمریکای جنوبی هم وجود دارد و بازیکنان این منطقه به سایر قاره‌ها می‌روند.
*تیم‌های در حال توسعه آسیا هزینه خوبی می‌کنند
سرمربی تیم ملی کویت در مورد شرایط فوتسال در قاره کهن عنوان کرد: در آسیا هم تیم‌هایی مانند عربستان، ویتنام و ازبکستان داریم که در حال توسعه هستند و برای جذب مربی یا بازی دوستانه هزینه خوبی می‌کنند. در این قاره کشورهای عربی مانند کویت و عربستان شرایط مالی خوبی دارند و متمول‌تر هستند.
*کویت تاکنون به فینال عرب کاپ نرسیده بود
ناظم‌الشریعه در پاسخ به این پرسش که آیا فدراسیون فوتبال کویت رسیدگی خوبی به خواسته‌های او دارد، گفت: این مسئله در درازمدت مشخص می‌شود. اردوی خیلی خوبی در بوسنی و هرزگوین داشتیم و در تورنمنت عرب کاپ شرکت کردیم. بازیکنان جوانی را به این مسابقات بردیم و رشد خوبی داشتند. کویت تاکنون به این مرحله نرسیده بود و رقابت‌های کشورهای عربی مهم‌ترین تورنمنتی است که این تیم در آن شرکت می‌کند.
*در کار تیم‌ ملی ایران دخالت نمی‌کنم
وی درباره شرایط تیم ملی فوتسال ایران با وحید شمسایی اظهار داشت: تیم ملی کاری به من ندارد و من هم مربی تیم ملی نیستم که درباره آن صحبت کنم! فدراسیون فوتبال و کمیته فوتسال مالک تیم ملی فوتسال هستند و چون کسی از من نظری نخواسته است در کارشان دخالت نمی‌کنم.
*وقتی سرمربی تیم ‌ملی بودم، همه کارشناس بودند!
سرمربی پیشین تیم ملی فوتسال ایران در ادامه تصریح کرد: زمانی که من سرمربی بودم، همه کارشناس بودند! همه با یک برد از من تعریف و با یک شکست انتقاد می‌کردند. همه چیز به نتیجه وابسته است و اینکه می‌گویند می‌خواهیم فلان کار را انجام بدهیم، درست نیست! امیدوارم تیم ملی فوتسال آینده درخشانی داشته باشد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی