[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

اصناف پرچم‌دار جشن ولایت ، روزنامه شیراز نوین

 مریم شمالیان- شیرازنوین:
 shomalianm@gmail.com 

رئیس اتاق اصناف مرکز استان فارس گفت: جشن‌های غدیر در بازارهای تاریخی و مجتمع‌های تجاری شیراز برگزار می‌شود و فروش فوق‌العاده ویژه دهه امامت و ولایت اصناف شیراز ویژه تمامی صنوف و دارای مجوز در نظر گرفته شده است.
عید غدیر از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین اعیاد شیعیان به شمار می‌رود و به فاصله زمانی «عید قربان» تا «عید غدیر خم»، دهه ولایت و امامت گفته شده و زمانی ارزشمند برای مسلمان و خصوصاً شیعیان محسوب می‌شود؛ زیرا عید قربان روز ثبوت عشق و تسلیم، روز رهایی از تعلقات غیرخدایی و دلبستگی‌های دنیوی برای دل‌سپردن به رضایت پروردگار سبحان است و عید غدیر، عید کمال دین و روز عهد و میثاق با رب جلیل است.
مقام معظم رهبری نیز بر لزوم برگزاری جشن‌های بزرگ و باشکوه خیابانی به مناسبت عید سعید غدیر همواره تأکید داشته‌اند و استان فارس و شهر شیراز به‌عنوان حرم سوم اهل بیت(ع) در این راستا همواره پیش‌قدم بوده است.
بر همین اساس، هرساله جشن‌های بزرگ دهه ولایت و امامت، لزوم بهره‌بردن مناسب از این ایام را موردتأکید قرار داده است. علیرضا رعنایی گفت: باید برنامه‌ها و برنامه‌ریزی‌ها به‌ویژه در این ایام به سمتی باشد که موجب ترویج و تقویت فرهنگ ولایت در جامعه شود.
اقشار مختلفی در برگزاری این جشن‌های بزرگ اقدام می‌کنند و اصناف و بازاریان هم در زمره آنها قرار دارند و امسال هم مقرر است اصناف و بازاریان برای برگزاری جشن‌های بزرگ عید غدیر اهتمام بیشتری داشته باشند.
علیرضا رعنایی، رئیس اتاق اصناف مرکز استان فارس ضمن گرامیداشت فرارسیدن دهه امامت و ولایت، در گفت‌وگو با شیرازنوین می‌گوید: به مناسبت عید سعید غدیر به اتحادیه‌های صنفی استان ابلاغ شده است تا بدون محدودیت به اعضای تحت‌پوشش خود، مجوز تخفیف در ایام دهه امامت و ولایت بدهند.
نایب‌رئیس اتاق اصناف ایران و عضو کمیسیون نظارت استان فارس ادامه می‌دهد: فروش فوق‌العاده ویژه دهه امامت و ولایت اصناف شیراز ویژه تمامی صنوف و دارای مجوز در نظر گرفته شده و تخفیفات برابر قانون نظام صنفی به اتحادیه‌های صنفی شهرستان شیراز هم ابلاغ شده است.
وی همچنین به سایر برنامه‌هایی که ویژه عید سعید غدیر در نظر گرفته شده است، اشاره کرد و گفت: فضاسازی محیطی اتحادیه‌های صنفی، تجلیل از سادات صنفی، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی پرسنل و برگزاری جشن غدیر خم در برنامه‌های امسال با هدف برگزاری هرچه باشکوه‌تر این ایام مبارک گنجانده شده است. رعنایی تصریح کرد: جشن غدیر به‌عنوان یک جشن همیشه مردمی در بازارهای تاریخی شیراز همواره برگزار می‌شده است که امسال نیز جشن بزرگ غدیر با محوریت هیئت امنای این بازارها برگزار خواهد شد. وی همچنین از برگزاری جشن‌های غدیر در مجتمع‌های تجاری شیراز خبر داد و عنوان کرد: مدیران مجتمع‌های تجاری و فروشگاه‌های بزرگ نیز در این ایام علاوه بر درنظرگرفتن تخفیفات ویژه و فضاسازی محیطی، با توزیع نقل و شیرینی، جشن‌های خود را به مناسبت عید بزرگ غدیر برگزار خواهند کرد. رعنایی در پایان با تأکید بر اینکه دهه امامت و ولایت جایگاه ویژه‌ای دارد، اظهار داشت: امسال جشن دهه امامت و ولایت باید از لحاظ کیفیت و کمیت متفاوت و باشکوه‌تر از سنوات گذشته در سومین حرم اهل بیت(ع) برگزار شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی