[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۳
  • دوره جدید

اقامت یک ساله‌ مسافران در مریخ شبیه‌سازی شده، روزنامه شیراز نوین

چهار داوطلب به تازگی وارد یک زیستگاه شبیه‌سازی‌شده از مریخ شده‌اند که یک سال آینده را در آن زندگی خواهند کرد.
به گزارش ایسنا و به‌نقل از دیجیتال‌ترندز، این تمرین بخشی از آماده‌سازی برای اولین ماموریت خدمه‌ی ناسا به سیاره سرخ است که ممکن است در اواخر دهه‌ ۲۰۳۰ انجام شود.
آلیسا شنن(Alyssa Shannon)، راس براکول(Ross Brockwell)، کلی هستون(Kelly Haston) و نیتن جونز(Nathan Jones) پس از مراسمی در مرکز فضایی جانسون ناسا در تگزاس عصر یکشنبه وارد مرکز شدند و در را پشت سر خود بستند.
اکانت توییتری ناسا جانسون لحظه‌ای که چهار داوطلب اقامت ۳۷۸ روزه خود را آغاز کردند خبر آن را اعلام کرد.
طی این مأموریت، گروهی از محققان ناسا از راه دور این داوطلبان را رصد خواهند کرد.
اکانت ناسا جانسون در توییتی نوشت: خدمه‌ چهارنفره مأموریت CHAPEA وارد خانه‌ خود برای یک سال آینده شدند. آنها در حال شبیه‌سازی یک مأموریت به مریخ هستند که به ارزیابی سلامت و عملکرد در شرایطی که منابع مریخ محدود هستند و افراد در انزوا به سر می‌برند، کمک می‌کند. در به طور رسمی بسته شده و مأموریت آغاز شده است.
هستون چند دقیقه قبل از شروع مأموریت تحقیقاتی خود گفت: خدمه در این ماه بسیار سخت کار کرده‌اند تا برای این مأموریت آماده شوند؛ بسیار منحصر به فرد است که بخشی از چنین گروه عظیمی از دانشمندان و متخصصان با پیشینه‌های مختلف باشید که با هم کار می‌کنند تا CHAPEA ۱ که اولین مأموریت از سه مأموریت این چنینی است را به واقعیت تبدیل کنند.
شنن گفت که مفتخر است که بخشی از خدمه‌ای باشد که مأموریت به مریخ را ممکن می‌کنند و افزود که می‌خواهد اقامت خود را به افرادی که در خاک واقعی مریخ قدم می‌گذارند، تقدیم کند.
ناسا گفت که خدمه این مأموریت بخش زیادی از چالش‌های مأموریت‌های انسانی به مریخ از جمله محصور شدن، محدودیت منابع، خرابی تجهیزات و سایر عوامل استرس‌زای محیطی را تجربه خواهند کرد.
برای بررسی واجد شرایط بودن شرکت‌کنندگان، داوطلبان تحت انواع مشابهی از آزمایشات فیزیکی و روانی قرار گرفتند که فضانوردان واقعی تجربه می‌کنند. آنها همچنین ملزم به داشتن مدرک حداقل در یک حوزه‌ی علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات بودند.
تأسیسات ۱۷۰۰ فوت مربعی(۱۵۷ متر مربعی) که آنها در آن اقامت خواهند داشت شامل ۹ اتاق از جمله اتاق خواب‌های خصوصی، حمام و توالت و یک فضای مشترک است.
در طول مدت حضور شرکت‌کنندگان در داخل این محیط، سلامت آنها به طور مداوم کنترل می‌شود تا به برنامه‌ریزان مأموریت کمک کند تا بفهمند چگونه خدمه‌ واقعی با عناصر مختلف یک مأموریت طولانی‌مدت به مریخ برخورد خواهند داشت. این تجربه همچنین به ناسا کمک می‌کند تا طراحی پایگاه مریخ را زمانی که در نهایت زمان آن فرا می‌رسد، بهبود بخشد.
برای اینکه شرایط تا حد ممکن واقع‌بینانه باشد، چهار داوطلب مواردی مانند تأخیرهای ارتباطی تا ۲۰ دقیقه را تجربه خواهند کرد که ناشی از فاصله‌ زیاد بین زمین و سیاره سرخ است.
شرکت‌کنندگان در طول مدت حضورشان در این مرکز، خود را با فعالیت‌هایی مانند تحقیقات علمی، نگهداری زیستگاه، کشت محصولات مشغول می‌کنند و در زمینی سرپوشیده که شبیه به سطح مریخ طراحی شده‌ است، زندگی می‌کنند.
اگر هر یک از شرکت‌کنندگان شرایط را در طول اقامت ۱۲ ماهه غیرقابل تحمل ببینند، با حضور یک عضو پشتیبان، اجازه خروج از تأسیسات را خواهند داشت. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی