[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

علل رشد هندبال کازرون بهترین الگو برای سایر رشته‌ها ، روزنامه شیراز نوین


«هندبالیست کازرونی گفت: پیشرفت هندبال این شهرستان به دلیل مسابقات گسترده و مداومی بود که در مدارس انجام می‌شد.»
تقریباً از سه دهه پیش، همواره کازرون به‌عنوان قطب هندبال استان فارس و یکی از تیم‌های مدعی کشور مطرح بوده و برای کسانی که از جزئیات ماجرا خبر ندارند، این سؤال مطرح بوده که چرا کازرون؟ چرا هندبال؟
بازیکنان کازرونی می‌گویند حضور یک مربی ورزش و علاقه‌مند به هندبال باعث شده تا این رشته در مدارس به‌عنوان نخستین رشته تیمی مطرح شود و در نهایت به موفقیت‌هایی بینجامد که شاهد آن بوده‌ایم.
چنین رویه‌ای می‌تواند در شهرهای دیگر و رشته‌های مختلف نیز در دستور کار قرار بگیرد. می‌توان با یک کار کارشناسی و حتی نظرسنجی از مربیان ورزش شهرستان‌ها، یک رشته تیمی را به‌عنوان ورزش اول مدارس مطرح کرد تا با انجام مسابقات بین‌مدرسه‌ای به صورت مداوم، در درازمدت شاهد پیشرفت رشته‌هایی مثل بسکتبال، والیبال، فوتسال، هاکی، راگبی و ... باشیم.
نمی‌توان گفت پیشرفت هندبال در شهرستانی مثل کازرون، ریشه در استعدادهای ذاتی یا شرایط اقلیمی دارد؛ بدون شک مهم‌ترین دلیل پیشرفت، همان پرداختن اصولی و مداوم در سنین طلایی رشد نوجوانان بوده است. 
همین تجربه شیرین کازرونی‌ها، راه را به دست‌اندرکاران ورزش نشان می‌دهد که از طریق رایزنی با مسئولان آموزش‌وپرورش، حرکتی را شروع کنند تا چند سال بعد بتوانیم شاهد چندین شهرستان قدرتمند در رشته‌های مختلف ورزشی باشیم.
شکی نیست که تحقق چنین چیزی هم برای موفقیت در سطح حرفه‌ای کفایت نمی‌کند و ایجاد زیرساخت‌ها و فراهم کردن پول کافی نیز اهمیت زیادی دارد، اما زمانی که تعداد زیادی بسکتبالیست باکیفیت جهرمی به ورزش استان معرفی شوند یا والیبالیست‌های مستعد استهبانی بتوانند خودی نشان بدهند، اسپانسری مثل باشگاه شهید شاملی با همکاری یک ارگان دولتی مانند نیروی زمینی ارتش، میل بیشتری به حمایت از ورزش پیدا خواهند کرد و ممکن است شاهد تیم‌هایی باشیم که در رشته‌های محبوب ورزشی، در کشور حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشند.
همان‌طور که شهید شاملی در 4 سال گذشته توانسته همواره روی یکی از سکوهای اول و دوم هندبال کشور باشد و تیم بانوان این باشگاه نیز نتایج بسیار خوبی در رقابت‌های لیگ برتر کسب کرده است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی