[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

رئیس‌کل بانک‌ مرکزی اعلام کرد: دریافت وام خرد باید با یک ضامن و بدون چک باشد، روزنامه شیراز نوین

رئیس‌کل بانک‌ مرکزی تأکید کرد: دریافت وام خرد یک ضامن می‌خواهد و بیش از یک‌ ضامن خلاف است. ضمن اینکه دسته‌چک هم نمی‌خواهد.
به گزارش ایسنا، محمدرضا فرزین دیروز در جریان پاسخ‌گویی برخط هیئت‌دولت به تماس‌های تلفنی شهروندان در مرکز ارتباطات مردمی ریاست‌جمهوری حضور پیدا کرد و از ساعت ۱۳ پاسخ‌گوی طرح، نظرات، ایده‌ها، شکایت‌ها و درخواست‌های مردم در حوزه مأموریتی خود در این نهاد شد.
فرزین در نخستین تماس مردمی از مشهد که درباره ضامن برای دریافت وام ودیعه مسکن گلایه کرد، گفت: دریافت وام خرد یک ضامن می‌خواهد و بیش از یک ‌ضامن خلاف است. ضمن اینکه دسته‌چک 
هم نمی‌خواهد.
رئیس بانک مرکزی تأکید کرد: این موضوع را بررسی می‌کنم؛ چراکه اظهارات مطرح‌شده برخلاف بخش‌نامه بانک مرکزی است.
لازم به توضیح است که برای دریافت ودیعه مسکن، مردم در سامانه وزارت راه و شهرسازی ثبت‌نام می‌کنند و برای تهران ۱۰۰میلیون تومان و شهرستان ۷۰میلیون تومان است.
به گزارش پایگاه خبری بانک مرکزی، رئیس‌کل این بانک در دومین تماس تلفنی از تهران که از او درخواست افزایش سقف دریافت پول نقد بیش از ۲۰۰هزار تومان را داشتند و از دریافت کارمزد یا تراکنش هم گلایه کردند، گفت: کارمزد در دنیا نقش اساسی دارد، اما در کشورما سهم کارمزدها در درآمد بانک‌های ما پایین است.
فرزین در سومین تماس تلفنی که یک کارمند نسبت به مشکلات در زمینه استخدام و حقوق و مزایا و بیمه بانک سپه گلایه داشت، گفت: این موضوع را 
پیگیری می‌کنم.
فرزین در ادامه مدیرعامل بانک ‌سپه را پای خط آورد و از آن طرف از کارمند بانک در آن سوی خط که گلایه داشت، خواست که مسائل خود را مطرح کند. مدیرعامل بانک سپه هم در پاسخ به وضعیت بیمه این شهروند گفت که مشکلات بیمه‌ای در حال برطرف شدن است و بیمه درمان هم به قوت خود باقی است و جای نگرانی ندارد.
رئیس‌کل بانک‌ مرکزی از افزایش پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه ازدواج و فرزندآوری در سال جاری خبر داد و افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۳۲.۵ همت برای وام قرض‌الحسنه ازدواج و ۱۰ همت برای فرزندآوری پرداخت شده است. فرزین این را هم اعلام کرد که بر این اساس، در بخش وام ازدواج رشد ۱۲درصدی و در بخش فرزندآوری هم رشد ۱۱۶درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشتیم.
رئیس بانک مرکزی این را هم گفت که این وام پس از تعیین شعبه و تکمیل مدارک و با اعتبارسنجی و نهایتاً یک ضامن، باید طی ۱۰ روز بعد از آن به حساب متقاضیان واریز شود.
در راستای رویکرد مردمی دولت آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» مبنی بر ارتباط بی‌واسطه مسئولان با مردم، دور دوم پاسخ‌گویی برخط دولت‌مردان به تماس‌های تلفنی مردمی ۲۰ فروردین‌ماه امسال با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی در مرکز ارتباطات مردمی ریاست‌جمهوری آغاز شد و تاکنون سیدرضا فاطمی امین وزیر سابق صمت، سیدحمید سجادی وزیر ورزش، سیدصولت مرتضوی وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی، روح‌الله دهقانی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید، انسیه خزعلی معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده، عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش، احمد وحیدی وزیر کشور، علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت از محیط‌زیست، محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم و امین حسین رحیمی وزیر دادگستری در این مرکز حضور یافته‌اند.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی