[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

توسعه متوازن سهم مناطق محروم، روزنامه شیراز نوین


 سعیدرضا امیرآبادی- گروه گزارش
amirabadi_shznvn@yahoo.com

شهردار منطقه یازده شیراز یکی از اولویت‌های مهم منطقه را اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی برشمرد و بر استمرار اجرای پروژه‌ها بر اساس عدالت شهروندی تأکید کرد.
مهندس علی فراشاییان در گفت‌وگو با شیرازنوین، با بیان اینکه در محلات مختلف در این منطقه با محرومیت‌هایی روبه‌رو هستیم، اظهار کرد: محله پودنک یکی از محلاتی است که با محرومیت‌هایی روبه‌روست و مدیریت شهری وظیفه دارد نسبت به سامان‌دهی آنها اقدام کتد. وی با اشاره به وجود مسجد جامع در این محله و لزوم زیباسازی آن گفت: پایان پروژه زیباسازی دیواره‌های مسجد جامع پودنک در قالب طرح محرومیت‌زدایی از جمله اقدامات ما در این محله بود. شهردار منطقه یازده گفت: در پی درخواست‌های بی‌شمار اهالی و در راستای بهبود وضعیت ظاهری مساجد منطقه از سوی واحد زیباسازی شهرداری منطقه یازده، کار زیرسازی، رنگ‌آمیزی و دیوارنگاری نمای بیرونی دیوارهای مسجد جامع پودنک به انجام رسید.
فراشاییان بیان کرد: این دیوارنگاری با بهره‌گیری از هنر نگارگری ایرانی و با موضوع مذهبی روی دیوارهای مسجد جامع پودنک اجرا شده است.
شهردار منطقه یازده گفت: این پروژه با هدف زیباسازی چشم‌انداز شهری، کاهش آلودگی‌های دیداری، بالا بردن روحیه نشاط و شادابی و جلب رضایت شهروندان در محلات کمتر برخوردار انجام شده است. وی افزود: شهرداری منطقه یازده در بسیاری از زمینه‌های فرهنگی و آیینی همکاری‌های بی‌شماری با مساجد، تکایا و هیئات مذهبی سطح منطقه دارد. شهردار منطقه 11 شیراز افزود: پروژه‌های محرومیت‌زدایی جایگاه ویژه‌ای در فعالیت‌های شهرداری منطقه 11 شیراز دارند و بر این اساس فاز اول پروژه لوله‌گذاری در محور رسول اعظم(ص) به پایان رسیده و لوله‌گذاری محور شهید بنیانی و قناعت‌پیشه در سال جاری انجام خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: محله پودنک از مناطق محروم شیراز است و رسیدگی به این محور با انجام عملیات آسفالت، ایمن‌سازی، پیاده‌روسازی، سامان‌دهی تابلو مغازه‌ها و زیباسازی رسیدگی به سایر نیازها در دستور کار قرار گرفته است. همچنین در حوزه محرومیت‌زدایی، احیای مرکز محله و مسجد در محله پودنک در هفته‌های اخیر به‌صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته است.
فراشاییان با بیان اینکه شهرداری منطقه ۱۱ پیشرو در توسعه متوازن خدمات شهری با محوریت محرومیت‌زدایی است، گفت: پروژه‌های محرومیت‌زدایی در محله‌های قناعت‌پیشه، شاهیجان و پودنک با برآورد هزینه‌ای بالغ بر ۴۰۰میلیارد ریال و پیشرفت 80درصدی همراه بوده است.
وی با بیان اینکه زدودن غبار محرومیت از چهره محلات کم‌برخوردار جزء اولویت‌های اصلی شهرداری منطقه 11 است، افزود: رنگ‌آمیزی دیوار گذرگاه‌ها، لکه‌گیری آسفالت، رنگ‌آمیزی و مرمت تک‌‌لبه، اصلاح شیب جداول، پیاده‌روسازی، لوله‌گذاری، کانیواگذاری و ساخت و راه‌اندازی پل عابر پیاده از جمله کارهایی است که در این زمینه انجام شده است. شهردار منطقه یازده عنوان نمود: پاک‌سازی تبلیغات غیرمجاز محیطی (سند‌بلاست)، پلاستر رایگان دیوار منازل، کاشت نهال، اصلاح آبخور درختان، نصب کف‌پوش و ست‌های ورزشی، جانمایی نیمکت و سطل زباله در بوستان‌ها و پیاده‌رو‌ها از دیگر فعالیت‌هایی است که در راستای زیباسازی چشم‌انداز شهری و بهینه‌سازی پیرامون زندگی شهروندان این محلات انجام شده است.
فراشاییان در بخش دیگری از سخنانش به اجرای پروژه باغ مهربانو در منطقه، گفت: در سال 1402 افتتاح باغ بانوان مهربانو را در دستور کار داریم که مراحل نهایی خود را پشت سر می‌گذارد و به‌زودی به بهره‌برداری خواهد رسید. این باغ در فاز اول دارای فضاهایی نظیر نمازخانه، زیرساخت‌های تفریحی، ورزشی، آلاچیق، سرویس بهداشتی، زمین والیبال و سایر امکانات است که در روبه‌روی بوستان سهراب سپهری واقع شده است. وی افزود: پارک شهدای حج با پیشرفت فیزیکی 65 درصد در سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید و مجهز به اولین زمین والیبال و فوتبال ساحلی بوده و پیست اسکیت و دوچرخه در آن احداث خواهد شد.
او خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه‌های مدیریت شهری پاسداشت مقام و منزلت شهداست و در همین راستا از نام شهدای حج در این مجموعه بهره خواهیم برد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی