[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۲
  • دوره جدید

مسکن ملی در گام اجرا ، روزنامه شیراز نوین

مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس از اقدامات اجرایی ساخت مسکن ملی خبر داد و گفت: هم‌اینک در بحث تأمین زمین به‌جز در سه چهار شهر استان از جمله شیراز و بخشی از استهبان، مشکل زمین در سایر شهرها حل شده و وارد فاز اجرا شده‌ایم.
دکتر طالبان گفت: از مجموع ۱۴۲هزار واحد مسکونی که باید در این استان ساخته شود، زمین مورد نیاز برای ساخت ۸۲هزار واحد تأمین شده است. محمودرضا طالبان سه‌شنبه در حاشیه جلسه بررسی طرح نهضت ملی مسکن با حضور فرمانداران فارس در شیراز در جمع خبرنگاران افزود: از این ۸۲هزار واحد نیز برای حدود ۴۰هزار واحد پروانه ساختمانی صادر شده و در آستانه اجراست. وی ادامه داد: طرح نهضت ملی مسکن یک طرح ملی است که از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم فعالیت‌های مرتبط با آن در استان فارس نیز آغاز شد. مدیرکل راه و شهرسازی فارس اظهارکرد: مجموع اقدامات انجام شده در این زمینه منجر شده که استان در بین تمام استان‌های کشور در جایگاه چهاردهم و در بین استان‌هایی بزرگ که دارای مراکز کلان‌شهر هستند، جایگاه نخست را داشته باشد. طالبان افزود: این استان در بحث تأمین زمین نیز مقام نخست کشور را از آن خود کرده که در همین ارتباط تاکنون و به شکل انفرادی و گروهی حدود ۳۰هزار واحد به متقاضیان واجد شرایط داده شده که در این زمینه نیز مقام نخست کشور متعلق به استان فارس است. وی ادامه داد: هم‌اینک در بحث تأمین زمین به جز در سه چهار شهر استان از جمله شیراز و بخشی از استهبان، مشکل زمین در سایر شهرها حل شده و وارد فاز اجرا شده‌ایم. دبیر شورای مسکن استان فارس گفت: در مجموع استان فارس هم‌اینک و در مقایسه با دیگر استان‌های کشور جایگاه نسبتاً خوبی دارد. طالبان اضافه کرد: عمده مشکل ما در بحث تأمین زمین کلان‌شهر شیراز است که از حدود ۷۵هزار متقاضی مربوط به آن تاکنون زمین برای ۲۸هزار متقاضی تأمین شده و مابقی نیز در شرف تأمین است.
وی ادامه داد: فرمانداران شهرستان‌های استان می‌توانند در زمینه تشویق مردم به واریز وجه، ترغیب شهرداری‌ها برای صدور پروانه ساختمانی و همچنین ایجاد هماهنگی برای آماده‌سازی اراضی و تأمین آب و برق تأثیرگذار باشند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی