[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

هم‌اندیشی برای توسعه فرهنگی ، روزنامه شیراز نوین


استاندار فارس با این اعتقاد که مباحث فرهنگی از اصلی‌ترین دلایل تشکیل حکومت اسلامی بوده است، بر ضرورت هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی در راستای هدف مورد نظر تأکید و خاطرنشان کرد که امسال باید شاهد جهش در حوزه هنری فارس باشیم.
به گزارش ایسنا، دکتر محمدهادی ایمانیه شنبه ۱۰ تیر در بازدید از حوزه هنری انقلاب اسلامی مرکز فارس، مسیر طی شده توسط این نهاد را درست دانست و گفت: هم‌افزایی بین دستگاه‌های متولیِ هنر را جدی بگیرید، به صورت مستمر و مداوم دور هم جمع شوید، به تبادل نظر و هم‌اندیشی بپردازید؛ از هنر برای رسیدن به هدف و اصول کلی نظام استفاده کنید. استاندار فارس، بر لزوم گسترش و توسعه حوزه هنری استان تأکید و خاطرنشان کرد: فرمانداران ابتدا حوزه هنری را بازدید کرده و با عملکرد آن آشنا شوند؛ سپس بر اساس میزان علاقه‌مندی و توانایی ایجاد تجهیزات و زیرساخت‌های حداقلی، نسبت به دایر کردن شعبه در آن شهرستان اقدام کنید.
ایمانیه همچنین به کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و ظرفیت‌های مردمی آن اشاره و اظهار کرد: از ظرفیت‌های موجود در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و محلات برای گسترش هنر، در تراز انقلاب اسلامی استفاده کنید.
او اضافه کرد: اهداف فرهنگی، عمده هدف تشکیل حکومت انقلاب اسلامی است؛ هر اعتباری که به صورت قانونی برای تزریق به حوزه هنری میسر است را دنبال می‌کنیم تا بخشی از مشکلات این مجموعه مرتفع شود.
استاندار فارس بر تأمین حداقل تجهیزات و ملزومات مورد نیاز حوزه هنری تأکید و تصریح کرد: کارهای بزرگ، الزاماً با تجهیزات و ملزومات کامل، انجام نمی‌شود؛ بسیاری از اقدامات بزرگ، در ابتدا از خانه‌های کوچک و با کمترین امکانات شروع شده اما خروجی‌های مهم و اساسی را در پی داشته است.
ایمانیه دستور برگزاری جلسه‌ای با حضور مدیران ارشاد و حوزه هنری فارس و شهردار شیراز برای تصمیم‌گیری پیرامون بازسازی تالار ابوریحان و بافت اطراف آن، به ویژه برای استفاده بهتر هنرمندان عرصه هنرهای نمایشی صادر کرد.
در این بازدید همچنین مقرر شد طرح سامان‌دهی سینماهای شیراز و بازسازی و نوسازی آنها در اسرع وقت توسط حوزه هنری آماده شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی