[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

کمبود مربی بهداشت در مدارس ، روزنامه شیراز نوین

رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش فارس گفت: بر اساس شاخص‌های تعیین شده، مدارس استان نیازمند یک‌هزار و ۱۰۰ مربی بهداشت است.
محمدعلی زارعی روز شنبه در حاشیه دوره تربیت مدرس مدیریت بحران مراقبان سلامت مدارس قطب پنج کشور در گفت‌وگو با ایرنا اعلام کرد: هم اکنون ۴۸۰ مراقب سلامت در مدارس استان فارس فعال‌اند که کمبود شدیدی در این زمینه وجود دارد.
وی افزود: بر اساس شاخص مصوب یک چهارصد و هشتادم، به ازای هر ۴۸۰ دانش‌آموز باید یک مراقب سلامت در مدارس حضور داشته باشد.
رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش فارس اظهار کرد: سلامت یکی از سه مؤلفه توسعه‌یافتگی است و وزارت آموزش‌ و پرورش باید برای جبران این کمبود چاره‌اندیشی کند. زارعی با اشاره به پذیرش دانشجو معلم بهداشت مدارس از سال گذشته، گفت: در راستای جبران کمبود نیروی انسانی در بهداشت مدارس، سال گذشته ۱۰ دانشجو معلم سهمیه استان فارس در دانشگاه فرهنگیان هرمزگان پذیرش شد. وی ادامه داد: امسال برای نخستین‌بار ۱۳ دانشجو معلم رشته بهداشت مدارس در دانشگاه فرهنگیان شیراز پذیرش شده و با همکاری دانشگاه علوم‌پزشکی آموزش می‌بینند. رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش فارس اظهار کرد: امید است با هدف رفع کمبود نیروی انسانی مراقب بهداشت آموزش و پرورش استان، سهمیه و پذیرش این دانشگاه افزایش و سطح دوره‌ها نیز تا ارشد و دکتری ارتقا یابد.
زارعی عنوان کرد: طی ۲ سال گذشته ۲۵۰ اتاق بهداشت در مدارس فارس ایجاد یا تجهیز شده و امید است این روند ادامه‌ داشته باشد.
وی اذعان کرد: با این حال هنوز ۶۰ درصد از مدارس فارس نیازمند ایجاد یا تجهیز این فضا هستند. رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش فارس با اشاره به نقش‌آفرینی مربیان بهداشت مدارس در شرایط همه‌گیری کرونا و آموزش به دانش‌آموزان در خودمراقبیتی در برابر بیماری‌های غیرواگیر، بیان کرد: وزارت آموزش و پرورش و مجلس شورای اسلامی باید تمهیدات لازم را برای ایجاد ساختار و تجهیزات اتاق بهداشت در همه مدارس فارس بیندیشند.
زارعی گفت: شیراز در زمان حاضر میزبان یک دوره تربیت مدرس مدیریت بحران بهداشت مدارس است که بیش از ۲۳۰ مراقب سلامت از استان‌های یزد، فارس، کرمان، هرمزگان، بوشهر، خوزستان و اصفهان در آن حضور دارند.
وی بیان کرد: هدف از برپایی این دوره‌های آموزشی برای مهارت‌افزایی مراقبان سلامت، کمک به ارتقای توان خودمراقبتی دانش‌آموزان و انتقال مفاهیم از سوی آنها به خانواده‌هاست. رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش فارس ادامه داد: این دوره سه روزه که با تدریس اساتید بنام کشوری آغاز شده، برای شرکت‌کنندگان ۱۸ ساعت دانش‌افزایی دارد. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی