[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

پاسداشت آب از جبهه دانش‌آموزی، روزنامه شیراز نوین

مدیرعامل آب منطقه ای فارس گفت: اجرای طرح داناب (نجات دانش‌آموزی آب) در امر فرهنگ صرفه‌جویی مصرف آب بسیار مؤثر است. به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای فارس، همزمان با هفته صرفه‌جویی در مصرف آب، مراسم اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان طرح داناب و پشتیبانی از کتاب انسان و محیط‌زیست در محل سالن شهید ترکمان شرکت آب منطقه ای برگزار شد.
در این مراسم که با حضور پرشور دبیران و دانش‌آموزان همراه بود، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت سهامی آب منطقه‌ای فارس از پوشش ۲۲۰هزار نفری دانش‌آموزان دوره متوسطه اول در طرح داناب و ۶۰هزار نفری دانش‌آموزان پایه یازدهم تحصیلی در طرح پشتیبانی از کتاب انسان و محیط زیست در سال تحصیلی ۰۲-۱۴۰۱ خبر داده و قرار گرفتن در میان ۳ استان برتر کشور در پیاده‌سازی طرح‌های سواد آبی را مدیون همکاری و مشارکت مؤثر مدیران ارشد و بدنه آموزش و پرورش برشمرد.
سیاوش بدری با اشاره به گستردگی جمعیت تحت پوشش طرح، بر دستاوردهای میان مدت و بلندمدت برنامه‌های آموزشی تأکید کرد و استخراج تجارب حاصل از اجرای طرح و دریافت نظرات دبیران و معلمان نسبت به بخش‌های مختلف را لازمه ارتقای فعالیت‌ها در سال‌های بعد دانست.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به ممنوعه بودن اکثر دشت‌های فارس، پیشروی آب شور به آبخوان‌های مستعد استان را در کنار افت سطح آب از معضلات مهم برشمرد که در میان مدت، می‌تواند مشکلات عدیده ای را به همراه داشته باشد. مدیرعامل آب فارس، نصب کنتورهای هوشمند را از جمله راهکارهای حل مشکل آب در استان دانست.
در ادامه برنامه، محمدخلیل عسکری مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس ضمن تجلیل از کسب جایگاه برتر استان در طرح گسترش سواد آبی، عنوان داشت که فرهنگ صرفه‌جویی باید از آبخوری‌های مدارس آغاز شود و تا منازل ادامه یابد. عسکری در بخش دیگری از سخنانش، مدیریت آب با توجه به جمیع شرایط از جمله محدودیت منابع آبی کاهش بارش‌ها، مصرف بی‌رویه و... را نیازمند مدیریت هنرمندانه‌ دانست و تصریح کرد: هنر صرفه‌جویی باید از طریق فرهنگ‌سازی صورت گیرد و مهم‌ترین وظیفه ما جریان‌سازی است. مدیرکل آموزش و پرورش فارس خاطرنشان کرد: با رویکرد پژوهشی و محوریت دانش‌آموز همکاری آموزش و پرورش، با شرکت آب منطقه‌ای استمرار خواهد داشت.
لازم به ذکر است پروژه فرهنگ‌سازی، اطلاع‌رسانی و آموزش مصرف بهینه آب یکی از پروژه‌های مهم طرح احیا و تعادل‌بخشی می‌باشد. پروژه داناب و گسترش سواد آبی در راستای طرح فوق الاشاره انجام می‌شود و در آیین اختتامیه، ضمن برگزاری اجراهای منتخبی از فعالیت‌های دانش‌آموزی، از ۲۴ نفر از دانش‌آموزان و ۱۵ نفر از دبیران و رابطان منتخب طرح در سطح شهرستان‌های استان با اهدای لوح و جوایزی تقدیر به عمل آمد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی