[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

درمان سالمندان بدون نوبت، روزنامه شیراز نوین

استاندار فارس بر اهمیت پرداختن به موضوعات مرتبط با سالمندان توسط دستگاه‌های استانی و ارائه خدمات درمانی خارج از نوبت به افراد بالای ۷۰ سال تأکید کرد.
دکتر محمدهادی ایمانیه در جلسه شورای سامان‌دهی امور سالمندان گفت: پیامبر اسلام(ص) فرمودند: «احترام به مسلمان سالخورده، احترام به خداوند است» و این جایگاه والا در کلام رسول خدا(ص) تأکیدی است بر اهمیت پرداختن به موضوعات سالمندان. او تأکید کرد: با توجه به لزوم تصمیم‌گیری، حضور مدیران هر دستگاه یا مؤثرترین معاون دستگاه در شورای سامان‌دهی سالمندان ضروری است.
افزایش سطح آگاهی و توانمندسازی سالمندان با همکاری مشترک دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز و صدا و سیمای مرکز فارس، دیگر دستور استاندار فارس در این نشست بود.
ایمانیه همچنین با اشاره به معرفی بیمارستان شهید دکتر فقیهی به‌عنوان بیمارستان دوستدار سالمند، گفت: استانداری فارس، حمایت‌های لازم برای تقویت زیرساخت‌های موردنیاز این بیمارستان تا دستیابی به شرایط استاندارد جهانی را انجام می‌دهد.
او در ادامه بر ارائه خدمات درمانی خارج از نوبت به افراد بالای ۷۰ سال تأکید کرد.
استاندار فارس بیان کرد:  غربالگری سلامت روان سالمندان با همکاری سازمان بهزیستی استان فارس و دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز در قالب یک پروژه تحقیقاتی اجرا شود.
او همچنین به ارائه شیوه‌نامه استفاده سالمندان از اماکن ورزشی، فضاهای سربسته و فرهنگ‌سراهای در اختیار شهرداری اشاره کرد.
معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در این نشست ضمن بیان روند ارائه خدمات حوزه سلامت به گروه هدف سالمندان، گفت: افزایش جمعیت سالمندان چالش‌های جدیدی را در حوزه سلامت ایجاد کرده که برطرف کردن آنها با همکاری دیگر سازمان‌ها امکان‌پذیر است.
دکتر عباس رضاییان‌زاده افزود: افزایش سالانه شکستگی‌های لگن در سالمندان زنگ خطری است که همه مجموعه‌های مرتبط باید به آن و عوامل زمینه‌ساز آن توجه خاص داشته باشند.
رضاییان‌زاده با بیان هزینه اثربخشی برنامه‌های غربالگری، بر اهمیت حمایت سازمان‌های بیمه‌گر از برنامه‌های غربالگری در گروه‌های هدف مختلف تأکید کرد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی