[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

بی‌توجهـی به موفقیت‌هـا، فوتبـال پایه را بی‌انگیزه می‌کند، روزنامه شیراز نوین

محمدرضا جوکار:
باشگاه پارسا مهر اتحاد زاگرس چند سالی است که در رده نوجوانان در مسابقات کشوری و همچنین در رده جوانان در لیگ برتر استان حضور دارد. این تیم در سایر رده‌های پایه و بزرگسالان و بانوان هم تیم‌داری می‌کند.
فاضل پارسایی، مدیر و مربی این باشگاه، درباره پیشینه فوتبالی خود به شیرازنوین گفت: سال 1370 با باشگاه پیمان فوتبالم را شروع کردم و مدتی هم در رده پایه باشگاه مرصاد به فوتبالم ادامه دادم؛ در مقطعی هم در تیم انتظام زیر نظر آقایان روستا و تقی‌زاده توپ زدم. در تیم مشعل، تحت نظر آقای ملک قیصر شهریاری و در تیم منتخب دانش‌آموزی با آقایان پورحمیدی و  موسوی کار کردم. در نهایت هم تیم صنایع دام شیراز، دیگر تیمی بود که در آن حضور داشتم، اما متأسفانه با تمام تلاش‌ها و پیگیری‌های مستمر تمرینات، در فوتبال مسیر همواری پیش روی بنده قرار نگرفت. 
وی در خصوص اینکه چه شد که به باشگاه داری روی آورد هم گفت: از سنین شانزده و هفده سالگی به تشکیل تیم اقدام کرده بودم. جمعه‌ها در زمین خاکی بازی می‌کردیم و همین تیم را در رده بزرگسال در مسابقات دسته دوم شیراز شرکت دادم و پس از شرکت در کلاس‌های مربیگری، اقدام به ثبت باشگاه و حضور در تمامی رده‌های سنی از مدرسه فوتبال نونهالان و نوجوانان و جوانان و بزرگسال در سطح شیراز و استان کردم. در رده نوجوانان لیگ برتر کشور و جوانان لیگ برتر استان هم حضور فعال داریم.
پارسایی در خصوص کیفیت فوتبال شیراز گفت: به‌زعم بنده فوتبال این شهر در رده‌های پایه بسیار قوی و سرشار از استعداد است. مصداق این موضوع، نتایج خوب رده‌های پایه شیراز در مسابقات کشوری در رده‌های مختلف سنی است، اما متأسفانه موفقیت‌های این تیم‌ها در شیراز چندان به چشم نیامده یا توجهی به این موفقیت‌ها نشده است. ما می‌گوییم که می‌خواهیم فوتبال شیراز پیشرفت کند، ولی در عمل به نتایج خوب تیم‌های پایه بی‌توجهی نشان می‌دهیم و این با حرفی که زده می‌شود در تناقض است.
این مربی شیرازی افزود: به‌عنوان مثال در مسابقات لیگ برتر نوجوانان کشور در شیراز، تیم نوجوانان پارسا مهر شیراز مقابل سپاهان اصفهان با چند بازیکن ملی‌پوش، مس کرمان و در گروهی با تیم‌های صنعتی پس از ذوب آهن و سپاهان نتایج خوبی گرفت و توقع داشتیم حداقل یکی از بازیکنانمان به اردوهای تیم ملی دعوت بشود، ولی متأسفانه این امر اتفاق نیفتاد. از نظر بازیکن هم اگرچه امکانات و حتی سطح فنی مربیان نسبت به گذشته بالاتر است، ولی بازیکنان کمتری نسبت به دهه هفتاد چهره شدند که این باید کارشناسی شود.
وی درباره وضعیت امکانات فوتبال در شیراز گفت: داشتن مجموعه تمرینی برای پیشرفت هر باشگاه لازم و از واجبات است؛ به‌عنوان نمونه برق شیراز اگر زمانی در فوتبال کشور آقایی می‌کرد، این به خاطر برخورداری از یک مجموعه تمرینی مجهز بود که شاید نظیر آن در جنوب کشور وجود نداشت. شکی نیست که نداشتن زیرساخت‌ها و زمین چمن مناسب، قیمت‌های بالای زمین چمن جهت برگزاری تمرینات از معضلات و مشکلات کنونی فوتبال شیراز است.
فاضل پارسایی با بیان اینکه فوتبال امروز شیراز با مدیریت محمدرضا حسینی با وجود کمبود زمین مناسب جهت مسابقه از لحاظ برگزاری مسابقات بسیار فعال‌تر از قبل است، بیان کرد: این امر به پیشرفت بازیکنان و مربیان کمک شایانی کرده و به‌عنوان پیشنهاد می‌توانم بگویم که اگر خروجی لیگ‌های شیراز، قهرمان لیگ‌های برتر جوانان و نوجوانان و نونهالان از شیراز خارج شده و در مسابقات استانی حاضر شوند، انگیزه بیشتری برای سایر تیم‌ها به وجود می‌آید.
وی در پایان گفت: برای تمامی زحمتکشان عرصه ورزش آرزوی سلامتی دارم و همچنین از شما  و همکارانتان در روزنامه وزین شیرازنوین، ممنون و سپاسگزارم. 

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی