[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

جابه‌جایی صدرنشینان در حساس ترین زمان ، روزنامه شیراز نوین

  میثم محجوبی - گروه ورزش
نبرد صدرنشینی و شاید قهرمانی را تیم دوم جدول فتح کرد و در بهترین زمان ممکن صدرنشین شد.
در هفته هشتم و ماقبل پایانی لیگ برتر فوتسال مهاجرین فارس، عصر جمعه 9 تیرماه دیداری حساس بین تیم‌های اول و دوم جدول برگزار شد. یاران که تنها به دلیل تفاضل گل بهتر، صدرنشین بود، مقابل ثارالله(ع) رده دومی قرار گرفت و در پایان با یک گل تن به شکست داد. حالا ثارالله با 22 امتیاز صدرنشین است و در روز پایانی برای قهرمانی نیاز به کسب یک تساوی دارد.
یاران برای قهرمانی باید حریف آخر خود را شکست دهد و منتظر شکست صدرنشین باشد.
تیم رده‌سومی شهید مسعود هم نتوانست از فرصت طلایی برای رسیدن به رتبه دوم استفاده کند و شانس قهرمانی را از دست داد. این تیم که به مصاف تیم رده‌چهارمی رعد رفته بود در پایان با تساوی دو بر دو متوقف شد و با 18 امتیاز، رتبه سومی خود را قطعی کرد. این تیم دیگر شانسی برای قهرمانی ندارد، اما در صورت پیروزی در هفته پایانی و توقف یا شکست یاران، رتبه دوم را از آن خود خواهد کرد. منتخب قندهار پرگل‌ترین پیروزی این هفته را رقم زد و با نتیجه 10 بر 2 تیم زنده‌یاد علی عرب‌زاده را شکست داد. قندهاری‌ها حالا 14 امتیازی هستند و در رتبه پنجم قرار دارند. آنها نهایتاً می‌توانند به یک پله صعود در هفته پایانی امیدوار باشند.
تیم زنده‌یاد عرب‌زاده نیز با 6 امتیاز در رتبه هشتم باقی ماند.
اف سی امیری بدون امتیاز هم یک شکست سنگین دیگر را متحمل شد و با نتیجه هفت بر یک بازی را به قائم(عج) واگذار کرد. ضمن اینکه دیدار کهکشان و لاله‌های سرخ نیز با تساوی سه بر سه به پایان رسید.
در هفته پایانی به‌جز تیم امیری که سقوطش به لیگ یک قطعی شده، رقابت حساسی بین دو تیم عرب‌زاده و قائم(عج) برای بقا وجود دارد. در صورتی که تیم زنده‌یاد عرب‌زاده با پیروزی هفته پایانی را پشت سر بگذارد، تیم قائم(ع) بعید است که شانسی برای صعود به رتبه هشتم(بقا) داشته باشد، چون حداقل باید با اختلاف 8 گل حریف خود را مغلوب کند. بنابراین سرنوشت بقا در دست دوست‌داران علی عرب‌زاده فقید است.
در مسابقات لیگ یک فوتسال مهاجرین فارس نیز چهار بازی از هفته هشتم برگزار شد و تیم‌های شاهین سبز، افغان یونایتد، سرداران بغلان و پیام صلح مهاجر رقبای خود را شکست دادند.
اتحاد صدرنشین که این هفته استراحت داشت، همچنان صدر جدول را حفظ کرد، اما پیام صلح مهاجر که پیش از این در رتبه سوم جدول قرار داشت، ضمن پیروزی چهار بر یک در بازی بزرگ هفته مقابل لاینز، توانست رده دوم را هم از این تیم بگیرد. بنابراین در صورتی که اتحاد در روز پایانی یک تساوی کسب کند، صعودش به لیگ برتر قطعی خواهد بود، اما در صورت شکست در روز پایانی ممکن است به رتبه سوم سقوط کرده و شانس صعود را از دست بدهد. این شرایط در صورتی رقم می‌خورد که لاینز در دیدار پایانی به پیروزی برسد و پیام نیز در آخرین بازی خود شکست نخورد.
همچنین در صورتی پیام که در بازی آخر متوقف شود و لاینز با اختلاف 5 گل یا بیشتر پیروز شود، این لاینز است که دوباره رتبه دوم را تصاحب کرده و راهی لیگ برتر خواهد شد.
شاهین سبز هم که پرگل‌ترین پیروزی هفته را کسب کرد با 15 امتیاز رتبه چهارمی خود را قطعی کرد. 
تیم توحید این هفته بیشترین نزول را تجربه کرد؛ این تیم برابر افغان یونایتد با حساب چهار بر دو شکست خود و  5 امتیازی باقی ماند. سرداران بغلان هم 5-2 ستارگان شمال را شکست داد تا به همراه افغان یونایتد 6 امتیازی شده و از توحید پیشی بگیرد.
ستارگان شمال تنها تیم بدون پیروزی لیگ یک است که با ضعیف‌ترین خط دفاعی و کسب تنها یک امتیاز در رتبه آخر جدول قرار گرفته و در هفته پایانی هم شانسی برای کسب رتبه بهتر نخواهد داشت.
لازم به ذکر است که دیدارهای هفته پایانی لیگ برتر و لیگ یک فوتسال مهاجرین فارس، روز جمعه همین هفته(16 تیرماه) در سالن امام علی(ع) برگزار خواهد شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی