[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

فرهنگ را فدای نگاه عمرانی نکنیم، روزنامه شیراز نوین


به گزارش دریافتی شیرازنوین، رئیس بسیج رسانه استان فارس در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه با موضوع «شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) باید‌ها و نباید‌های رسانه» ضمن ابراز گلایه در خصوص نادیده گرفتن مباحث فرهنگی در پروژه‌های عمرانی و شهرسازی، گفت: نباید اجازه داد فرهنگ فدای نگاه عمرانی و توسعه شهری شود.
هادی رضایی گفت: این ادعا را نداریم که نسبت به این حوزه بی توجهی شده است، اما آنچه که از شهردار شیراز در مقوله فرهنگ، نگاه فرهنگی و توسعه متوازن شهری فرهنگی مورد انتظار بود قابل مشاهده نیست و درخواست داریم این مهم تحقق یابد. 
او گفت: اگر شهری زیبا بدون فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی داشته باشیم، قطعاً این فضا بستری برای پذیرش همه موضوعات خواهد بود. 
رئیس بسیج رسانه فارس گفت: با توجه به نگاه بلندی که شهرداری شیراز در حوزه مدیریت شهری وجود دارد، اما انتظارات مردم در این حوزه بسیار بالاتر است. از سوی دیگر با توجه به جایگاه شورا‌های اسلامی و تضاد منافعی که در آن وجود دارد نباید روند مدیریت شهری به گونه‌ای باشد که شهر و مجموعه شهرداری به یک قربانگاه تبدیل شود. 
رضایی معتقد است تضاد منافع همواره در شورا‌های شهر وجود داشته و دارد و یکی از دلایل آن جنس شورا و دسترسی به این نهاد و نگاه خاص سیاسی به عموم مردم است که منجر به ایجاد تضاد مدیریتی در امور شهر می‌شود. 
رئیس بسیج رسانه استان فارس همچنین در حاشیه این نشست از برگزاری نهمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در استان فارس خبر داد و گفت: این دوره از جشنواره با رویکرد امیدآفرینی برگزار خواهد شد و انتظار می‌رود اصحاب رسانه همچون سال‌های گذشته با حضور خود در این جشنواره این مشارکت را داشته باشند تا جشنواره متفاوتی برگزار شود. رضایی با بیان اینکه در برگزاری این دوره از جشنواره تلاش بر این است که میزبان اختتامیه جشنواره کشوری باشیم، گفت: نهمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در قالب‌های گزارش، مصاحبه، یادداشت، سرمقاله، تیتر، اینفوگرافی، موشن‌گرافی، عکس، کلیپ گزارش ویدئویی، مستند و پادکست برگزار می‌شود. او در ادامه این نشست به نقش رسانه‌ها در مطالبه گری شهروندان در حوزه‌های مختلف پرداخت و افزود: رسانه علاوه بر اینکه یک پل ارتباطی است باید با زبان پویا و در سمت و سوی مردم باشد و در مقابل مسئولین، مطالبه گر واقعی مردم باشد. در این نشست هم اندیشی پوستر نهمین دوره جشنواره رسانه‌ای ابوذر با حضور شهردار کلان‌شهر شیراز و اصحاب رسانه رونمایی شد که محور‌های نهمین دوره از این جشنواره «مهار تورم- رشد تولید»، «جهاد تبیین»، «پیوند رسانه و صنعت»، «مقابله با آسیب‌های اجتماعی»، «دستاورد‌های انقلاب اسلامی»، «بسیج و حوزه‌های عمل»، «امید و نشاط‌آفرینی»، «خانواده، جامعه و فرزندآوری»، «سبک زندگی ایرانی و اسلامی، عفاف و حجاب» و «رسانه و گروه‌های جهادی» است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی