[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۹
  • دوره جدید

اشتغال فصلی ۱۵۰ نفر در باغات بیضا، روزنامه شیراز نوین

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا از اشتغال فصلی 150 نفر در باغ‌های زردآلوی این شهرستان هم‌زمان با آغاز برداشت این محصول خبر داد.
به گزارش روابط‌عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بیضا، صدیقه مؤیدی با بیان اهمیت اشتغال‌زایی در مناطق روستایی و درصد بالای اشتغال در بخش کشاورزی افزود: از نیمه خردادماه برداشت زردآلو آغاز شد و تا پایان تیر ماه ادامه خواهد داشت.
او تصریح کرد: برداشت زردآلو به صورت دستی انجام می‌شود و مهارت کارگران در نحوه برداشت و بسته‌بندی حائز اهمیت است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا اظهار کرد: بیش از 60 درصد از این کارگران زن هستند؛ چراکه میزان دستمزد زنان نسبت به مردان کمتر است.
مؤیدی با اشاره به سهم اشتغال‌زایی فرآوری خانگی این میوه تابستانه پیش‌بینی کرد: بالغ بر 150 تن زردآلو از ارقام شکرپاره، قیسی، تخم‌گردی و خیاری جهت مصرف تازه‌خوری، تهیه برگه زردآلو، لواشک، مربا، کمپوت و ترشک از سطح باغ‌های موصوف برداشت گردد.
به گفته وی، هزاران خانواده در روستاهای این شهرستان سالانه حداقل بخشی از معیشت خود را با کار در باغ‌های میوه تأمین می‌کنند.
این مقام مسئول گفت: سطح باغ‌های بیضا 4228 هکتار است که سالانه بالغ بر 367هزار و 179 تن انواع میوه تولید و علاوه بر بازارهای داخلی به کشورهای هم‌جوار صادر می‌شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی