[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

ایجاد پالایشگاه دارویی ، روزنامه شیراز نوین

به گزارش شیرازنوین به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، دکتر محمدهادی ایمانیه در نشست هماهنگی اقدام اجرای الگوی کشت محصولات زراعی استان فارس که با حضور دکتر ساداتی نژاد در تهران برگزار شد، ضمن تشکر از وزیر جهاد کشاورزی، مبنی بر تسریع در تدوین و تصویب قانون مرتبط با الگوی کشت استان، افزود: فارس رتبه دوم کشاورزی کشور را 
دارا می‌باشد. 
نماینده عالی دولت در فارس خواستار حمایت جدی وزارت جهاد کشاورزی در حوزه گیاهان دارویی شد و اظهار داشت: وجود بیش از ۱۰۰ نوع گیاهان دارویی در فارس و توانمندی‌های استان، می‌تواند از ابتدا تا انتهای فرایند گیاهان دارویی نقش ایفا کند.
وی کاهش واردات، ایجاد پالایشگاه دارویی، انجام فرآوری، ایجاد صنعت، رونق کشاورزی، افزایش صادرات و کاهش قیمت مصرف‌کننده را از ثمرات توجه به این حوزه دانست.  
استاندار فارس خواستار توجه ویژه و خاص به طرح‌های آبخیزداری، اصلاح بذر و اصلاح ژنتیک دام در تدوین قانون بودجه 1402 شد و افزود: انجام این طرح‌ها در کاهش مهاجرت از روستا به شهر و امید به ادامه فعالیت کشاورزان و دامداران مؤثر است. استاندار فارس اصلاح الگوی کشت را، حیاتی برای استان دانست و افزود: با جدیت، نهایتِ پشتیبانی و حمایت را در اجرای این قانون در استان انجام خواهیم داد؛ چراکه با خشک‌سالی‌های اخیر، لزوم اصلاح الگوی کشت بیش از پیش احساس می‌شود. درآمد بیشتر و استفاده از آب کمتر از نکات قابل توجه این طرح می‌باشد.
وی بر لزوم انجام تحقیقات کشوری در حوزه‌های مورد نیاز و کاربردی تأکید کرد و اظهار داشت: همکاری مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی و دانشگاه‌ها، باعث می‌شود اساتید مرتبط با حوزه کشاورزی، باغداری و دامداری حداقل نیمی از تحقیقات خود را در این زمینه 
انجام دهند.
دکتر ایمانیه با اشاره به لزوم اجرای نهضت آبخیزداری در استان، افزود: با فروش املاک مازاد سازمان جهاد کشاورزی و منابع طبیعی استان با در نظر گرفتن ارزش افزوده آن، می‌توان هزینه‌های لازم برای اجرای این نهضت را در ۳۷ شهرستان استان فراهم کرد.      
وی از آمادگی نهادهای دولتی و خصوصی برای اجرای این پروژه خبر داد و تصریح کرد: از امکانات استان برای تهیه این زیرساخت‌ها استفاده می‌کنیم؛ چراکه با اجرای این نهضت، مولدسازی صورت می‌گیرد. نماینده عالی دولت در فارس خواستار حمایت جدی وزارت جهاد کشاورزی در حوزه گیاهان دارویی شد و اظهار داشت: وجود بیش از ۱۰۰ نوع گیاهان دارویی در فارس و توانمندی‌های استان، می‌تواند از ابتدا تا انتهای فرایند گیاهان دارویی نقش 
ایفا کند.
وی کاهش واردات، ایجاد پالایشگاه دارویی، انجام فرآوری، ایجاد صنعت، رونق کشاورزی، افزایش صادرات و کاهش قیمت مصرف‌کننده را از ثمرات توجه به این حوزه دانست.  
استاندار فارس خواستار توجه ویژه و خاص به طرح‌های آبخیزداری، اصلاح بذر و اصلاح ژنتیک دام در تدوین قانون بودجه 1402 شد و افزود: انجام این طرح‌ها در کاهش مهاجرت از روستا به شهر و امید به ادامه فعالیت کشاورزان و دامداران مؤثر است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی