[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

افتتاح ابرپروژه‌های درمان، روزنامه شیراز نوین


رئیس‌جمهور با بیان اینکه بهره‌برداری از کلان بیمارستان غدیر اقدام ماندگار و امدیرآفرین در کشور است، گفت: تلاش می‌کنیم با امکانات و ظرفیت‌ها مراکز درمانی یکی پس از دیگری راه‌اندازی شوند و مردم احساس آرامش کنند.
به گزارش ایرنا، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در آیین افتتاح بیمارستان غدیر، با اشاره به اینکه در این دولت اقدامات قابل‌توجهی در حوزه سلامت انجام شده است، اظهار داشت: بر اساس گزارش وزارت بهداشت، ۱۰ درصد تخت‌های بیمارستانی یعنی حدود ۱۵۰هزار تخت در دولت سیزدهم به بهره‌برداری رسیده است.
وی بهره‌برداری از کلان بیمارستان غدیر را از اقدامات ماندگار و امیدآفرین در کشور دانست و اضافه کرد: افتتاح دو کلان بیمارستان (مهدی و غدیر) در فاصله‌ای کوتاه، نشان از توان بالای مهندسی و کادر درمانی در کشور دارد.
وی افزود: خداوند را بر نعمت ولایت‌فقیه در این کشور شاکر هستیم؛ پیغمبر می‌فرمایند ولایت یعنی گوش شنوا داشتن به ولی خدا و اطاعت کردن در میدان عمل و اجرا نسبت به آنچه که ولی می‌گوید.
وی ادامه داد: از افتخارات نظام است که با گذشت ۴۴ سال از پیروزی انقلاب اسلامی هر سال یک مراجعه به آرای عمومی و رأی مردم را داریم. این از افتخارات نظام مردم‌سالار است.
رئیس‌جمهور تأکید کرد: تجریش مردمان اصیلی دارد و آنچه از آن سراغ داریم مردمی دین‌مدار، اصیل و اخلاق‌مدار است. شهدای تجریش، شهدای بزرگواری هستند که نامشان زینت‌بخش این بیمارستان شده است.
وی با اشاره به اینکه بنا بر تعبیر رهبر معظم انقلاب بیمار نباید جز مریضی درد دیگری داشته باشد، بیان داشت: از همه نقاط کشور به این بیمارستان مراجعه می‌کنند. تصور نکنید که چون بیمارستان غدیر در تجریش واقع شده، تنها افراد ثروتمند به اینجا مراجعه می‌کنند. بیش از ۶۰ درصد مراجعان به بیمارستان غدیر از نقاط مختلف تهران و چه بسا کشور هستند.
آیت‌الله رئیسی در ادامه با اشاره به بحث بهداشت و درمان، خاطرنشان کرد: مسئله بهداشت مقدم بر درمان است و بهداشت جسم و جان کنار هم اهمیت دارد؛ بهداشت معنوی و بهداشت جسمی با هم ارتباط دارد. امروز روز غدیر و روز توجه به انسان و سلوک انسانی است. درفرهنگ علوی توجه به بهداشت جسم و روح و جان بسیار موردتأکید واقع شده است.
رئیس‌جمهور تصریح کرد: آن‌گونه نیست که هرچه در آزمایشگاه اثبات نشده راه درمانی برایش وجود نداشته باشد، در دانشگاه‌های دنیا دپارتمان‌هایی است که سخن‌های نو در آن بررسی می‌شود و دانشمندان ما هم اگر با حرف نویی مواجه شدند باید آن را موردبررسی قرار دهند.
وی مطرح کرد: زمانی که در آستان قدس بودم، در بیمارستان رضوی گفتم بخشی به عنوان طب سنتی زیر نظر پزشکان احداث شود. حتماً آنچه امروز به‌عنوان طب سنتی مطرح است، حائز اهمیت است و در کنار فرمول‌های شیمیایی این باید موردتوجه قرار گیرد. نوآوری‌های پزشکی همه باید موردتوجه باشد و پزشکان باید به طب سنتی هم بپردازند؛ زیرا ممکن است با حرف و سخن جدیدی در آن مواجه شوند.
آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه طرح پزشک خانواده سبب مراجعه درست به مراکز درمانی می‌شود، تأکید کرد: در دولت سیزدهم مسئله سلامت در اولویت قرار دارد و تلاش می‌کنیم با امکانات و ظرفیت‌ها، مراکز درمانی یکی پس از دیگری راه‌اندازی شوند و مردم احساس آرامش کنند.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه اخلاق پزشکی که از ویژگی‌های پزشکان است و سبب آرامش‌بخشی به مردم می‌شود، اظهار کرد: درصد بسیاری از مراجعان این بیمارستان از مناطق مختلف تهران و مناطق مختلف کشور هستند. کشور ما به دست توانای پزشکان در حوزه سلامت افتخارآفرینی‌های بسیاری داشته است و در جایگاه خوبی قرار داریم.
آیت‌الله رئیسی تأکید کرد: امروز گردشگری سلامت به نحوی است که کشورهای منطقه و آسیایی مرکزی برای درمان ترجیح می‌دهند به ایران سفر کنند تا به بیمارستان‌های اروپایی؛ زیرا از جهت تخصص و هزینه برایشان به‌صرفه‌تر است‌ و این باور برایشان شکل گرفته است.
وی با اشاره به اینکه مراجعان درمانی، هم از نظر تخصص و هم از نظر هزینه، ایران را به دیگر نقاط دنیا ترجیح می‌دهند، گفت: به اصحاب رسانه تأکید می‌کنم به این سرمایه‌های کشور یعنی پزشکان کم‌توجهی نشود. یک پزشک متخلف مانند یک روحانی متخلف و تاجر متخلف است؛ این در همه صنوف وجود دارد. کادر درمان و پزشکی باید همواره محترم شمرده شوند. تعمیم دادن یک نقطه آسیب به کل قشر بسیار غلط است‌. اگر کسی هم‌ متخلف است و رعایت شأن خود را نمی‌کند، باید نسبت به آن فرد معترض شد.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه امیدواری در کشور نکته مهمی است، یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در ۱۴ خرداد فرمودند «امروز دو رکن در جامعه اساسی است؛ یک ایمان و دوم امید. پیداشدن امید فقط با سخن نیست، باید در عمل و اجرا مردم آن را احساس کنند و باید مدیران و دست‌اندرکاران این‌ها را برای مردم تبیین کنند».
به گزارش ایرنا، دومین کلان بیمارستان مدرن و مجهز کشور با نام «غدیر» در مرکز پزشکی، آموزشی و درمانی شهدای تجریش صبح روز (۱۶ تیرماه) با حضور رئیس‌جمهور افتتاح شد و به‌بهره‌برداری رسید.
پروژه ساخت کلان بیمارستان غدیر در قالب طرح توسعه بیمارستان شهدای تجریش به همت یکی از خیران سلامت در سال ۱۳۹۰ در زمینی به مساحت ۶هزار مترمربع کلید خورد و در سال ۱۳۹۴ با پیشرفت فیزیکی حدود پنج درصد برای تکمیل و احداث به قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) واگذار شد.
با شروع دولت مردمی سیزدهم و تأکیدات آیت‌الله رئیسی مبنی بر تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام عملیات اجرایی پروژه با فوریت پیگیری و با حمایت‌های مسئولان و اهتمام شبانه‌روزی، با هزینه‌ای بالغ بر ۱۴۰۰میلیارد تومان تکمیل شد و به مرحله بهره‌برداری رسید. کلان بیمارستان مدرن و مجهز غدیر با زیربنای ۶۲هزار مترمربع در پنج بلوک و ۱۳ طبقه با ظرفیت ۸۲۱ تخت در تراز و استانداردهای جهانی از جمله اتاق عمل‌های جراحی هوشمند با ۲۴ تخت، بخش‌های ویژه CCU ،NICU ،ICU، زایمان LDR، اورژانس پیشرفته مجهز به هلی‌پورت هوایی، آنژیوگرافی مغز، تصویر برداری، دیالیز فیزیوتراپی درمانگاه‌های فوق‌تخصصی، آزمایشگاه بخش‌های بستری زنان و مردان و کودکان، با به‌کارگیری کادر مجرب و بهره‌گیری از فناوری‌های روز جهان با رعایت استانداردهای درمانی به‌عنوان یکی از کلان بیمارستان‌های مطرح در غرب آسیا پروژه‌ای مهم در تسهیل هرچه بیشتر فرایند درمان برای بیماران از سراسر ایران اسلامی است.
این بیمارستان مجهز به پیشرفته‌ترین هلی‌پورت اورژانس با قابلیت ارتباط با سازمان هواپیمایی کشوری و اورژانس کشور است که از طریق آن مصدومان در کمترین زمان با بالگرد به این بیمارستان منتقل می‌شوند.
با افتتاح این کلان بیمارستان مدرن، ۸۲۱ تخت مجهز به مدار ارائه خدمات درمانی کشور افزوده خواهد شد. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی