[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

تجهیزات پزشکی به نی‌ریز رسید ، روزنامه شیراز نوین

یک دستگاه «ام آر آی» در بیمارستان شهدای سلامت نی‌ریز هم‌زمان با عید سعید غدیر خم استقرار یافت. معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز از اعزام و استقرار محموله تجهیزات دستگاه تصویربرداری ام‌آرآی بیمارستان شهدای سلامت نی‌ریز خبر داد.
به گزارش روابط‌عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «مهرداد شریفی» در این‌باره گفت: پیرو سفر معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به نی‌ریز در آیین افتتاحیه بیمارستان شهدای سلامت این شهرستان و قول این مقام مسئول در وزارت بهداشت برای تأمین یک دستگاه ام‌آرآی برای این بیمارستان، پیگیری در راستای تحقق این موضوع آغاز شد. 
معاون درمان دانشگاه ادامه داد: تأمین و آماده‌سازی فضای فیزیکی و زیرساخت‌های موردنیاز این دستگاه ام‌آرآی با همکاری سازمان بهداشت جهانی و مساعدت مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و پیگیری‌های نماینده مردم شهرستان‌های نی‌ریز، استهبان و بختگان در مجلس شورای اسلامی، شرکت فولاد غدیر، مجموعه دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز و تلاش مسئولان شهرستان و شبکه بهداشت و درمان نی‌ریز محقق شد. وی افزود: این دستگاه ام‌آرآی با قدرت ۱.۵ تسلا از جمله بهترین و به‌روزترین دستگاه‌های موجود در کشور است. دکتر شریفی ادامه داد: با نصب و بهره‌برداری از این دستگاه علاوه برای ارتقای سطح کیفی خدمات درمانی، از اعزام بیماران به مرکز استان نیز، جلوگیری می‌شود. انجام تمام دستورالعمل‌های درخواستی ام‌آرآی با تزریق و بدون تزریق، آنژیو، ام‌آرآی مجاری صفراوی، سرعت و کیفیت بالاتر و صدای به‌مراتب کمتر، از جمله ویژگی‌های بارز این دستگاه است که این مقام مسئول در دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز به آن اشاره کرد. 
به گفته معاون درمان دانشگاه، این دستگاه پیشرفته MRI روز سه‌شنبه سیزدهم تیر ۱۴۰۲ از فرودگاه امام(ره) بارگیری و در بیمارستان شهدای سلامت نی‌ریز پیاده‌سازی شد، قابلیت‌های فراوانی برای ثبت تصاویر MRI دارد.
شهرستان نی‌ریز به‌عنوان یکی از قطب‌های درمانی در ۲۱۵ کیلومتری شهر شیراز قرار دارد و با توجه به بعد مسافت، استقرار این دستگاه ام‌آرآی می‌تواند از مراجعه بیماران این شهرستان به مرکز استان و سایر استان‌های هم‌جوار بکاهد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی