[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

شوید پلو با تن ماهی، روزنامه شیراز نوین

شوید پلو با تن ماهی یکی از انواع غذاهای فوری و خوش‌مزه ایرانی است که خیلی سریع آماده می‌شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی سریع در ادامه با ما همراه باشید:

 مواد لازم برای 2 نفر
برنج: ۲پیمانه
شوید: ۲ قاشق غذاخوری سرپُر
تن ماهی: ۱ عدد
نمک و فلفل‌سیاه: به مقدار کافی

 طرز تهیه
 مرحله اول
ابتدا برنج را نسبت به نوع آن می‌خیسانیم، سپس یک قابلمه را تا نیمه آب پر می‌کنیم و روی حرارت زیاد قرار می‌دهیم تا آب جوش بیاید. حالا ۱ قاشق چای‌خوری نمک داخل آب جوش می‌ریزیم و پس از آن برنج خیسانده‌شده را داخل آب جوش می‌ریزیم.
 مرحله دوم
حالا با کفگیر یا قاشق کمی هم می‌زنیم تا دانه‌های برنج به هم نچسبند، پس از گذشت چند دقیقه برنج‌ها را زیر دندان تست می‌کنیم، زمانی که دانه‌های برنج کاملاً نرم شده باشند و مغز برنج سفت باشد باید برنج را آبکشی کنیم.
 مرحله سوم
حالا روی برنج آب سرد می‌گیریم و پس از آبکشی کنار می‌گذاریم؛ در ادامه یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار می‌دهیم و مقداری روغن داخل آن می‌ریزیم، سپس به سلیقه خود از سیب‌زمینی ورقه‌شده یا نان لواش خانگی برای ته‌دیگ استفاده می‌کنیم.
 مرحله چهارم
حالا کمی برج روی ته‌دیگ می‌ریزیم تا روی آن را به طور کامل پوشش دهد؛ سپس کمی از شوید خشک روی برنج می‌پاشیم و به همین ترتیب برنج و شوید را لایه به لایه داخل قابلمه می‌ریزیم. می‌توانیم از شوید تازه هم استفاده کنیم.
 مرحله پنجم
البته اگر شوید تازه استفاده کردید حتماً کمی شوید خشک هم اضافه کنید، چون شوید خشک عطر بسیار خوبی به پلو می‌دهد. در لایه آخر برنج می‌ریزیم و در آخر با دسته کفگیر یا قاشق یک سوراخ وسط برنج ایجاد می‌کنیم تا به خوبی دم بکشد.
 مرحله ششم
حالا یک دم‌کنی روی درب قابلمه قرار می‌دهیم و اجازه می‌دهیم شوید پلو به مدت ۴۵ دقیقه تا یک ساعت دم بکشد. تن ماهی را به مدت ۲۰ دقیقه درون آب جوش قرار می‌دهیم تا از سالم بودن کنسرو اطمینان حاصل کنیم.
 مرحله هفتم
سپس تن ماهی را از کنسرو خارج می‌کنیم و روغن اضافی آن را دور می‌ریزیم. فقط کمی از روغن تن ماهی را نگه می‌داریم. حالا تن ماهی را در یک تابه کوچک کمی تفت می‌دهیم تا به طور کامل از هم باز شود، سپس به همراه شوید پلو سرو می‌کنیم.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی