[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

لطف بزرگ شورای المپیک آسیا به فوتسال زنان ایران، روزنامه شیراز نوین

یکی از تصمیمات مهم مجمع عمومی شورای المپیک آسیا، تعویق مسابقات داخل سالن بود.
به گزارش فوتبال 360، شورای المپیک آسیا دیروز تشکیل جلسه داد؛ جلسه‌ای که چندین دستورالعمل مهم در دلِ آن گنجانده شده بود که یکی از آنها، موضوع انتخاب جدید این شورا بود که بعد از رأی‌گیری، شیخ طلال با کسب 24 رأی توانست به عنوان رئیس جدید شورای المپیک آسیا منصوب شود. جالب آنکه پیش از ریاست طلال، برادرش شیخ احمد از سال 1991 تا 2021 ریاست این شورا را بر عهده داشت و پیش از او هم، پدرشان شیخ فهد آل احمد الجابر 8 سال رئیس شورای المپیک آسیا بود!
محمود خسروی‌وفا، رئیس کمیته ملی المپیک و سید مناف هاشمی، دبیر کل کمیته در شرایطی در جلسه شورای المپیک آسیا حضور یافتند که برای علاقه‌مندان به فوتسال، زمان برگزاری مسابقات داخل سالن آسیا حائزاهمیت بود؛ مسابقاتی که قرار بود در سال 2021 به میزبانی کشور تایلند برگزار شود، اما ایجاد پاندمی کرونا باعث شد تا با تصمیم شورای المپیک، این مسابقات با وقفه‌ای 2 ساله همراه شود و در جلسه امروز قرار بود تصمیم‌گیری نهایی درباره زمان برگزاری ششمین دوره مسابقات داخل سالن آسیا انجام شود.
تایلندی‌ها در شرایطی پذیرفته بودند از ششمین دوره مسابقات داخل سالن آسیا میزبانی کنند که طبق زمان‌بندی اعلام‌شده از سوی شورای المپیک آسیا این مسابقات قرار بود در موعد 17 تا 26 نوامبر 2023(26 آبان تا 5 آذر 1402) به انجام برسد، اما درخواست کشور میزبان، تعویق رقابت‌ها به دلیل عدم فراهم بودن زیرساخت‌های لازم بود. در مجمع عمومی که به میزبانی کشور تایلند هم برگزار شد، پیشنهاد این کشور برای تعویق مسابقات داخل سالن آسیا بررسی و با رأی اعضا در آخرین فرجه زمانی به تایلندی‌ها، این رقابت‌ها 3 ماه به تعویق افتاد.
فرصت طلایی برای فوتسال زنان ایران
تیم ملی فوتسال زنان ایران یکی از نمایندگان ایران در مسابقات داخل سالن آسیا محسوب می‌شود؛ با وجود دو دوره قهرمانی در قاره آسیا، هنوز زنان فوتسال ایران نتوانسته‌اند در مسابقات داخل سالن به‌عنوان قهرمانی دست پیدا کنند و بهترین رتبه فوتسال زنان ایران در این مسابقات، عنوان نایب‌قهرمانی است. در شرایطی که طبق اعلام اولیه شورای المپیک آسیا، قرار بود مسابقات در آبان‌ماه برگزار شود، مسئولان فدراسیون فوتبال تمهیداتی برای آماده‌سازی تیم ملی فوتسال زنان در نظر نگرفته بودند.
شورای المپیک آسیا در جلسه دیروز خود تصمیمش را برای برگزاری مسابقات داخل سالن آسیا نهایی کرد و طبق زمان‌بندی جدید، این رقابت‌ها از 24 فوریه تا 6 مارس 2024(5 تا 16 اسفند 1402) برگزار خواهد شد. بدون‌شک با توجه به فرصت زمانی ایجادشده، حالا زنان فوتسال ایران 231 روز فرصت دارند تا بتوانند خود را برای حضور در مسابقات داخل سالن آسیا آماده کنند؛ آن‌هم در شرایطی که در یک‌ سال گذشته تنها برای حضور در مسابقات کافا و البته مسابقات نوروزگاه دو اردوی کوتاه‌مدت برای فوتسال زنان ایران برگزار شده و با توجه به شرایط سنی، مطمئناً برای موفقیت در مسابقات داخل سالن آسیا برنامه منظمی باید در دستور کار قرار گیرد.
فوتسال زنان ایران نیاز به تغییر نسل دارد و با توجه به شرایط به ‌وجودآمده و تعویق 90 روزه مسابقات داخل سالن آسیا، به‌ نظر می‌رسد که بهترین فرصت برای زمینه‌سازی در راستای تغییر نسل تیم ایجاد شده است. البته اگر که مدیران فدراسیون فوتبال تصمیم بگیرند که سامان دادن به تیم ملی فوتسال زنان را در دستور کار قرار بدهند؛ موضوعی که در 5-4 سال گذشته رخ نداده و همواره توجهی به فوتسال زنان ایران نشده است! با توجه به در پیش بودن مسابقات جام جهانی فوتسال زنان، به نظر می‌رسد که سال 2024، سال شلوغی برای فوتسال زنان ایران خواهد بود و در صورت برنامه‌ریزی منظم، می‌توان انتظار کسب افتخارهای تازه را در عرصه مسابقات آسیایی و بین‌المللی از زنان فوتسال ایران داشت.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی