[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۲
  • دوره جدید

مضرات استفاده از پنکه هنگام خواب، روزنامه شیراز نوین

استفاده از پنکه هنگام خواب در شب می‌تواند چهار مشکل را برای سلامتی ایجاد کند.
به گزارش مشرق، در طول تابستان، بسیاری از مردم در اتاق‌خواب‌های خود از پنکه استفاده می‌کنند تا خواب راحتی داشته باشند.
گرچه ممکن است این وسیله سرمایشی روشی مؤثر برای تنظیم دمای اتاق شما در شب باشد، اما می‌تواند مضراتی را برای سلامت عمومی به همراه داشته باشد. مارتین سیلی، مدیرعامل و کارشناس موضوع خواب در شرکت MattressNextDay گفت: پنکه‌های برقی می‌توانند بیش از آنکه مفید باشند، آسیب‌زننده باشند و باعث ایجاد شرایطی از حساسیت‌های تحریک‌کننده و گردن‌درد شوند.
آلرژن‌ها و آسم
مارتین سیلی توضیح داد: همان چیزی که باعث می‌شود پنکه‌های برقی در خنک نگه داشتن شما بسیار مؤثر باشد(گردش هوا در اطراف اتاق) می‌تواند خبر بدی برای آلرژی و آسم شما نیز داشته باشد؛ به گونه‌ای که این دستگاه می‌تواند مایت‌های گرد و غبار، میکروب‌ها، گرده و سایر مواد حساسیت‌زا را در سراسر اتاق به گردش درآورد.
اگر متوجه شدید که از عطسه بیش از حد، آبریزش چشم، آبریزش بینی، خارش گلو و حتی مشکل در تنفس رنج می‌برید، مطمئن شوید که گرد و غباری روی پره‌های فن برقی وجود ندارد و اگر بودجه خوبی دارید، ارزش آن را دارد که این پنکه را با نمونه بهتری که قابلیت تصفیه هوا را دارد، تعویض کنید.
با این حال، اگر دوست دارید از پنکه خود استفاده کنید، وی توصیه می‌کند که اتاق خواب خود را به طور منظم تمیز کنید تا به کاهش آلرژی کمک کند.
ایجاد احساس گرفتگی بینی و گلو
باد اضافی یک پنکه برقی می‌تواند بینی و گلوی شما را خشک کند و باعث شود بدن شما مخاط بیشتری تولید کند تا هیدراته بماند.
سیلی گفت: این می‌تواند عوارض جانبی زیادی از جمله سردرد، گرفتگی بینی و حتی سردرد سینوسی ایجاد کند.
خوشبختانه، هیدراته نگه‌داشتن بدن با آب می‌تواند به جلوگیری از این اتفاق کمک کند؛ به گونه‌ای که این متخصص نوشیدن حداقل دو لیتر در روز را توصیه می‌کند.
خشکی و سوزش چشم
وزش باد زیاد نه تنها بینی و گلو را خشک می‌کند، بلکه چشمان شما را نیز خشک می‌کند که می‌تواند منجر به تحریک شود.
این متخصص گفت: این مسئله برای کسانی که از لنزهای تماسی استفاده می‌کنند اهمیت بیشتری دارد، زیرا پتانسیل خشکی و تحریک را افزایش می‌دهد.
سفتی گردن و درد عضلات
سیلی توصیه کرد که در طول شب از قرار دادن پنکه به سمت نواحی دردناک عضلانی خودداری کنید؛ این به این دلیل است که هوای سرد متمرکز می‌تواند عضلات شما را منقبض و اسپاسم کند و باعث درد بیشتر شود. ممکن است بعد از استفاده از پنکه برقی متوجه سفت شدن گردن شوید، بنابراین استفاده از آن را برای چند شب متوقف کنید.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی