[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

خوردن این غذاها عمر شما را کم می‌کند، روزنامه شیراز نوین

احتمالاً این عبارت را بارها شنیده‌اید که خوردن فست فودها برای سلامتی انسان مضر است، اما کمتر کسی دقیقاً می‌داند که خوردن این غذاهای به ظاهر خوش‌مزه چه تأثیراتی مخربی روی بدن انسان دارد؛ به همین دلیل در این گزارش به بررسی این موضوع می‌پردازیم.
به گزارش بهداشت نیوز، برخی متخصصان تغذیه معتقدند که فست فود و غذاهای مشابه مساوی با سم هستند؛ در ظاهر ممکن است شما پس از مصرف فست فودها فوراً متوجه کاهش سطح سلامت خود نشوید، اما تأثیرات این غذاها دائمی است. در ابتدا ممکن است پس از مصرف مستمر فست فود، اضافه وزن پیدا کنید و در صورت تداوم این موضوع متوجه می‌شوید به دیابت مبتلا شده‌اید یا اندام‌های شما به درستی کار نمی‌کنند. خوردن زیاد فست فود در نهایت می‌تواند طول عمر شما را کاهش دهد و  در نهایت کشنده باشد. برخی از مهم‌ترین عوارض مصرف طولانی‌مدت فست فودها عبارتند از:
سرطان: اگرچه سرطان نمی‌تواند مستقیماً بر اثر خوردن فست فودها ایجاد شود، اما مصرف مستمر این غذاها ممکن است منجر به سرطان شود.
دیابت: مطالعات متعددی نشان داده است که فست فودها ممکن است به طور مستقیم باعث دیابت نشوند، اما در نهایت شما را به سمت این بیماری سوق می‌دهند. فست فودها به طور بالقوه می‌توانند باعث اضافه وزن، چاقی، فشارخون و قند خون بالا شوند که همه این موارد زمینه‌ساز ابتلا به دیابت نوع ۲ هستند.
فشار خون: فشار خون بالا به طور مستقیم با مصرف بیش از حد سدیم در ارتباط است. بسیاری از فست فودها مملو از سدیمی هستند که از نمک استفاده شده در چاشنی‌ها به دست می‌آید. برگرها، تاکوها، سیب‌زمینی سرخ‌کرده، پیتزا، مرغ سوخاری و حتی شیرینی‌ها و پای میوه‌های داغ دارای محتوای سدیم بالایی هستند.
انسداد شریان: غذاهایی مانند گوشت، پیاز، سیب‌زمینی سرخ‌کرده و غیره سرشار از چربی های اشباع‌شده و کلسترول هستند. این مواد چیزی هستند که می‌توانند سلامت شریانی ما را از بین ببرند. مصرف بیش از حد این مواد غذایی می‌‌تواند منجر به تجمع کلسترول در شریان‌‌ها و باریک شدن قطر آنها شود که در نهایت باعث محدود شدن جریان خون به اندام‌‌ها شده و هرچه جریان خون کمتر باشد، اکسیژن‌رسانی به اندام‌ها کمتر می‌شود. 
به این ترتیب مصرف طولانی‌مدت فست فودها منجر به بیماری‌هایی مانند تصلب شرایین یا لخته شدن خون خواهد شد.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی