[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

تأیید سکه تقلبی طلا در بازار شیراز ، روزنامه شیراز نوین


مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: به دنبال طرح شکایت از سوی یک شهروند، تقلب در عرضه سکه بهار آزادی از سوی یک واحد صنفی در شیراز محرز و موضوع برای رسیدگی به تعزیرات ارجاع شد. حمیدرضا ایزدی به خبرنگاران گفت: به دنبال مراجعه یکی از شهروندان به بازرسی سازمان صمت و طرح ادعایی مبنی بر عرضه سکه تقلبی توسط یک طلافروش در شیراز، موضوع در دستور بررسی قرار گرفت. ایزدی با یادآوری اینکه شهروند شاکی تعداد ۴۷ سکه تمام بهار آزادی خریداری کرده بود، گفت: برای مشخص شدن موضوع، سکه‌ها در اختیار اتحادیه مربوطه قرار گرفت تا کارشناسی و عیار آن مشخص شود.
او ضمن بیان اینکه تشخیص سکه تقلبی از اصل برای همه افراد مشکل است، گفت: سکه‌های ضرب‌شده توسط بانک مرکزی، عیار ۱۰۰۰ در ۹۰۰ دارد؛ حال آنکه سکه تقلبی دارای این عیار نیست.
ایزدی گفت: کارشناس اتحادیه طلا و جواهر شیراز، بعد از بررسی سکه‌ها، تشخیص داد که تعداد ۱۶ سکه دارای عیار اصلی و ۳۱ سکه عیاری کمتر است؛ لذا تخلف تقلب و کم‌فروشی واحد صنفی محرز و موضوع برای رسیدگی به تعزیرات ارجاع شد.
او ضمن اشاره به اینکه پرونده این واحد صنفی به ارزش بیش از ۸۴۲میلیون و ۵۷۲هزار ریال به تعزیرات ارجاع شده است، گفت: با توجه به اهمیت موضوع، گشت ویژه‌ای با حضور بازرسان صمت، استاندارد، اتحادیه طلا و جواهر و... برای بررسی واحدهای صنفی این مجموعه ایجاد 
شده است.
ایزدی با طرح این توصیه که شهروندان هنگام خرید تنها سکه بهارآزادی بسته‌بندی با هولوگرام از واحدهای دارای پروانه کسب و با فاکتور رسمی دریافت کنند، گفت: تشخیص سکه اصل از تقلبی، بدون بسته‌بندی آسان‌تر است، با این وجود اگر افراد خواهان خرید سکه بسته‌بندی هستند، باید سکه را از جایی خریداری کنند که نام و نشانی واحد روی بسته‌بندی درج شده باشد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی