[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

می‌توانستیم بیش از ۱۰ طلا کسب کنیم، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی - گروه ورزش
در پایان ۲ روز رقابت وزنه‌برداران نوجوان در تالار وزنه‌برداری شهدای مدافع حرم اردبیل، فارس قهرمان شد.
سرمربی این تیم در گفت‌وگو با شیرازنوین اظهار داشت: با وجود اینکه چند وزنه‌بردار اصلی ما در اختیار تیم ملی بودند و در اردبیل ما را همراهی نکردند، اما توانستیم با عملکردی خوب قهرمان شویم.
نادر زارعی افزود: بی‌شک اگر تمام نفرات را در اختیار داشتیم، می‌توانستیم 10 یا 12 مدال طلا کسب کنیم. چند تن از بچه‌های ما هم‌اکنون در اردوی تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان حضور دارند و ششم مردادماه عازم مسابقات آسیایی هستند.
این مربی مرودشتی با اشاره به اینکه در بین نفرات اعزامی فارس به مسابقات قهرمانی کشور، دو نفر اهل شیراز، یک نفر اهل نی‌ریز و بقیه اهل شهرستان مرودشت هستند، درباره علت برتری وزنه‌برداری مرودشت نسبت به سایر نقاط استان گفت: مرودشت از قدیم قطب وزنه‌برداری استان بوده و من علتش را وجود مربیان خوبی می‌دانم که با یکدیگر همراه و هماهنگ هستند. در سایر شهرستان‌ها از جمله شیراز هم مربیان خوب زیادی داریم، اما آن هماهنگی و همدلی لازم بین آنها وجود ندارد و همین باعث لطمه می‌شود.
زارعی درباره وضعیت امکانات وزنه‌برداری فارس نیز تصریح کرد: کمبود فضا و امکانات سخت‌افزاری برای وزنه‌برداری همیشه وجود داشته و دارد. 
مرودشت هم شاید فقط نسبت به سایر نقاط استان، وضعیت بهتری داشته باشد، اما همچنان خیلی کمبودها دارد. در استان فارس، وضعیت شیراز، از همه جا خراب‌تر هم هست؛ این شهر با این ابهت و عظمت، تقریباً هیچ چیزی ندارد. سالن مجموعه ورزشی شهید دستغیب که کلاً بسته است و هیچ چیزی در آن وجود ندارد؛ آن فضایی هم که بخش خصوصی در شیراز ایجاد کرده، وضعیت امکاناتش به مراتب بهتر از همه چیزهایی است که اداره ورزش دارد.
سرمربی تیم نوجوانان فارس افزود: از زمانی که آقای حبیبی به رأس کار آمد، شرایط بهتر شده، اما هنوز کمبودهایی وجود دارد؛ او از بچگی در وزنه‌برداری حضور داشته و با این رشته آشنایی دارد و فکر می‌کنم با ادامه این روند، شاهد بهتر شدن وضعیت وزنه‌برداری فارس خواهیم بود.
نادر زارعی که 60 سال سن دارد، پدر محمد زارعی؛ یکی از بهترین چهره‌های وزنه‌برداری فارس در سال‌های اخیر است و می‌گوید: محمد در حال حاضر در اردوی تیم ملی حضور داشته و شانس زیادی برای حضور در بازی‌های آسیایی دارد.
وی همچنین از فاطمه کشاورز به‌عنوان دیگر وزنه‌بردار فارسی که شانس حضور در المپیک آسیایی دارد، نام برد.
به گزارش شیرازنوین، در رده‌بندی تیمی رقابت‌های وزنه‌برداری نوجوانان کشور، تیم وزنه‌برداری فارس با کسب ۶ مدال طلا عنوان قهرمانی تیمی را به دست آورد. استان زنجان با کسب ۵ مدال طلا و ۴ برنز نایب‌قهرمان شد و تیم تهران با ۳ طلا و ۲ نقره و یک برنز روی سکوی سوم ایستاد.
علی زارعی‌نژاد، رضا رحیمی، محمدعلی جمال‌آبادی، بنیامین نیری، محمد زارعی، ابوالفضل فرهادی و محمدعلی اکر، نفرات تیم فارس در این رقابت‌ها را تشکیل می‌دادند.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی