[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

مراکز رشد راه‌اندازی شود و ارتقا یابد ، روزنامه شیراز نوین


مجید میکائیلی به عنوان رئیس جدید سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه فجر فارس معرفی شد. به گزارش دریافتی شیرازنوین، مراسم تکریم و معارفه رئیس سازمان علمی، پژوهشی و فناوری سپاه فجر استان فارس، روز 21 تیرماه با حضور سردار یدالله بوعلی فرمانده سپاه فجر در سالن غدیر شیراز برگزار شد که در آن از زحمات احمدرضا قاسمی تقدیر و مجید میکائیلی به عنوان رئیس جدید سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه فجر فارس معارفه شد.
سردار بوعلی در این مراسم با اشاره به اقدامات انجام شده در سازمان بسیج علمی سپاه فجر فارس گفت: بحمد الهی سازمان علمی و پژوهشی هم به لحاظ کیفی هم کمی ارتقای خوبی با تلاش‌های قاسمی، رئیس پیشین این سازمان داشته است و از این بابت جای قدردانی وجود دارد.
وی به ساختار سازمان علمی، پژوهشی و فناوری سپاه اشاره کرد و افزود: بنای این سازمان آن است که بتواند جدا از بحث خود، ارتباط وسیعی با تمام سازمان‌ها و ظرفیت‌هایی که وجود دارد، برقرار کند. در درون سپاه بخش‌ها و سازمان‌های مختلفی وجود دارند که به نوعی مقصد و جامعه هدف سازمان علمی و پژوهشی است؛ یعنی این‌گونه نیست که کار سازمان علمی پژوهشی تنها در چند شرکت دانش‌بنیان یا چند قشر خلاصه شود.
فرمانده سپاه فجر فارس به راهبردها و مأموریت‌های سازمان بسیج علمی اشاره کرد و گفت: آنچه می‌تواند بسیج و سپاه و جوانان فارس را از دیگران متمایز کند، موضوعات علمی و فناوری است. این مسئله بنیان همه کارها و تولیدات است که جزو دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب هم است و این مسئله را می‌توان از وقتی که برای بازدید از دستاوردهای علمی و دیدار با نخبگان و دانشجویان و اساتید می‌گذارند، متوجه شد و همه این‌ها بیانگر آن است که موضوعات علمی یک موضوع اولویت‌دار برای نظام اسلامی است و اگر بخواهیم در دنیا قدرتمند شویم، راهی جز توجه به این مسائل نداریم.
وی اظهار کرد: از سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری انتظار می‌رود بتواند در جغرافیای استان مسائل و موضوعات علمی را تقویت کرده و پیش‌ ببرد و روی این قضیه هم اصرار داریم؛ زیرا فارس دارای سابقه علمی بوده و مهد تمدن فرهنگ و علم است و این مطالبه بحقی است.
وی با تأکید بر اینکه بسیج باید در موضوعات مختلف جامعه از جمله مباحث علمی نقش‌آفرینی کند، گفت: یکی از مسائلی که می‌توانند در تحقق و توسعه ساختارهای علمی مؤثر باشد، مراکز رشد است که باید در تمام شهرها و حتی محلات مراکز رشد داشته باشیم تا انقلاب یا جریان علمی در کشور راه بیفتد.
بوعلی ادامه داد: موضوع راه‌اندازی مراکز رشد یکی از مباحث مهم است، اما اکنون خلأ زیادی داریم و حتی در برخی از شهرستان‌ها مراکز رشد وجود ندارد؛ در صورتی که استعدادهای زیادی در آنجا وجود دارد. لذا باید فرصت استفاده از این استعدادها را با راه‌اندازی مراکز رشد فراهم آوریم.
فرمانده سپاه فجر بر ضرورت استفاده از تمام ظرفیت‌های بلااستفاده استان تأکید کرد و گفت: در استان ظرفیت‌های بسیاری داریم، اما به دلایل مختلفی تعطیل شده است که می‌تواند بخشی از آن‌ها تبدیل به مراکز رشد شود. 
فرمانده سپاه فجر فارس در ادامه مجید میکائیلی را به عنوان رئیس جدید سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه فجر معرفی کرد و افزود:‌ او جزو نیروهای باانگیزه، پیگیر، خلاق و باتدبیر است و به یاری خدا در عمل اقدامات و تغییرات مثبتی انجام خواهد داد.
مجید میکائیلی، رئیس جدید سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه فجر فارس هم در این مراسم با تأکید بر اینکه نهایت تلاش خود را خواهیم کرد تا پیگیر اجرای چشم‌انداز و دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب در مباحث علمی باشیم، گفت: اگر کشوری بخواهد پیشرفت داشته باشد، باید به مرجعیت علمی دست یابد و لازمه این مسئله هم داشتن دانشمندان تراز انقلاب اسلامی است.
وی همچنین یکی از مهم‌ترین موضوعات مورد توجه سازمان بسیج علمی را پرداختن به نقشه علمی کشور عنوان کرد و افزود:‌ باید موضوع علمی و فناوری را در اولویت فعالیت‌های خود قرار دهیم.
میکائیلی با بیان اینکه در موضوعات علمی باید نگاه مسئله‌محور داشته باشیم، گفت: در همین راستا باید ظرفیت‌های علمی و فناوری فارس را احصا و اولویت‌بندی کنیم تا بتوانیم چرخه تولید علم و ثروت را تقویت کنیم و برای تحقق این مسئله هم نقش زنجیری خود را برای ایجاد تعامل و هماهنگی بین دستگاه‌ها ایفا خواهیم کرد. 
رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه فجر فارس با تأکید بر اینکه مردم باید لذت حوزه فناوری را بچشند، گفت: باید نگاه فناوری خلاقانه به موضوعات علمی داشته و جریان‌سازی علمی در سطح استان داشته باشیم.
امیرحسین استقلال، رئیس جهاد دانشگاهی فارس هم در این نشست ضمن اعلام آمادگی همکاری با نهادهای مختلف علمی، از جمله سازمان بسیج علمی برای ارتقا و پیشرفت علمی استان، از همکاری و زحمات رئیس پیشین سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه فجر استان قدردانی کرد و گفت: بحمدالله بین جهاد دانشگاهی و سپاه همبستگی و همدلی وجود دارد و همین مسئله موجب شده است تا بتوانیم در چند سال گذشته همکاری‌های خوبی داشته باشیم.
احمدرضا قاسمی، رئیس سابق سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس هم در این مراسم گفت: تمام تلاش خود را داشتیم تا بتوانیم اقدامات مفیدی در حوزه علمی استان انجام دهیم و اقدامات لازم را برای کمک و حمایت از مجموعه‌های مختلف علمی داشته باشیم.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی