[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

عفاف نیازمند مفاهمه اساسی است ، روزنامه شیراز نوین

حجت‌الاسلام قنبریان با اشاره به اینکه مؤمنان ولایت عرضی نسبت به هم دارند، گفت: توجه به این ولایت، موجب راه‌اندازی مجدد دستگاه امر به معروف لسانی است که امروز مختل شده است و می‌تواند بسیاری از مشکلات را رفع کند.
به گزارش خبرگزاری فارس، پنجمین همایش بانوان فعال در عرصه هیئت در مجتمع یاوران مهدی مسجد مقدس جمکران برگزار شد. حجت‌الاسلام محسن قنبریان، استاد حوزه و دانشگاه در این مراسم اظهار کرد: مسئله مهم عفاف و حجاب در جامعه نیازمند مفاهمه اساسی است. وی با اشاره به راه‌حل‌های انقلاب اسلامی در موضوع عفاف و حجاب، مطرح کرد: این راه‌حل‌ها باید به دور از تفکرات طالبانی و یا غرب‌گرایانه باشد بلکه دقیقاً باید بر مبنای انقلاب اسلامی باشد. این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه واضح است که انقلاب اسلامی الزام حجاب را می‌پذیرد، عنوان کرد: همچنین این موضوع باید پیوست قضایی داشته باشد. همچنین اعتقاد نداریم که تنها راه موجود برخورد قضایی است بلکه اعتقاد داریم انقلاب اسلامی هنرهای بیش‌تری دارد.
قنبریان با اشاره به اینکه مؤمنان ولایت عرضی نسبت به دیگران دارند، خاطرنشان کرد: توجه به این ولایت، موجب راه‌اندازی مجدد دستگاه امر به معروف لسانی است.
وی با بیان اینکه این دستگاه امروز مختل شده است، تصریح کرد: راه‌اندازی مجدد این دستگاه می‌تواند بسیاری از مشکلات جامعه را رفع کند.
استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه خداوند امر به معروف و نهی از منکر را برای تمام افراد جامعه واجب کرده است، یادآور شد: عملاً با فعالیت اجتماعی تمام مردم و با تذکر لسانی ۸۰ درصد منکرات جمع خواهد شد و اگر این امر محقق نشود، دستگاه به خوبی کار نکرده است.
وی با بیان اینکه باید مشترکات جامعه را گسترش دهیم، ابراز کرد: مهم‌ترین مشترک جامعه محبت اهل بیت(ع) است که نمونه آن را در محرم و غدیر دیده‌ایم.
قنبریان با اشاره به اینکه هنر انقلاب اسلامی این بوده است که میان خواست خدا و حرف مردم جمع بسته است، بیان کرد: هرجایی که بگوییم حرف خدا یا حرف مردم باید بدانیم که خلاف انقلاب اسلامی عمل کرده‌ایم.
وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) چیزی را تأسیس و ایجاد نکردند، اظهار داشت: رهبر انقلاب با انقلاب اسلامی تنها اسلام را احیا کردند. 
حجت‌الاسلام حامد تقدیری، رئیس بنیاد ملی نوجوانان سازمان تبلیغات اسلامی نیز در این مراسم اظهار کرد: باید به دختران ارزش خود را بشناسیم. وی با اشاره به اینکه روح انسان‌ها بی‌نهایت قیمت دارد، مطرح کرد: اگر روحمان را به افراد قیمت‌دار نفروشیم، ضرر کرده‌ایم.
رئیس بنیاد ملی نوجوانان سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه دشمن به دنبال استعدادها، هدف‌ها و ... است، عنوان کرد: برای تحقق هدف خود به شلوغ کردن صحنه روی خواهند آورد که ازجمله آنها می‌توان به گیم‌ها، اغتشاشات، فتنه‌ها و ... اشاره کرد.
وی با اشاره به اینکه غربی‌ها به دنبال کشف تجربیات جدید هستند، خاطر نشان کرد: یکی از مشکلاتی که با علوم انسانی داریم این است که به دنبال تجربیات هستند.
تقدیری ادامه داد: اما ما مسلمانان معتقدیم که خداوند به‌عنوان خالق انسان تمام راهنمایی‌ها را در قرآن کریم قرار داده است که باید به واسطه عالمان دینی از آن بهره‌مند شویم.
وی با بیان اینکه یکی از مشکلات امروز در خانه‌ها عدم برنامه‌ریزی مناسب برای بچه‌هاست، گفت: باتوجه به تعطیلات تابستانه باید خانواده‌ها برای هر روز فرزندان خود برنامه‌ریزی مناسب داشته باشند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی