[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

پیام شجاعی، راگبی‌باز شیرازی: راگبی شیراز با بیشترین ملی‌پوش، لایق بیشترین حمایت است، روزنامه شیراز نوین

محمدرضا جوکار: راگبی یکی از رشته‌هایی است که شاید در کشور ما هنوز مهجور مانده، اما استان فارس در آن حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. مربیان و بازیکنان زیادی از فارس در تیم ملی حضور داشته و دارند و اخیراً هم نماینده فارس توانست عنوان نخست رقابت‌های کشوری را در این رشته ورزشی کسب کند.
پیام شجاعی یکی از این بازیکنان است که بیش از یک دهه در راگبی فعالیت کرده و حالا با 30 سال سن، یکی از باتجربه‌ها به شمار می‌رود. وی فرزند مرحوم عباس شجاعی، داور بین‌المللی کشتی است.
او درباره چگونگی ورودش به راگبی می‌گوید: از 18 سالگی یعنی از سال ۸۹ راگبی را زیر نظر مربی بزرگ، جناب آقای مستوری آغاز کردم و علاقه‌ام به آن رفته‌رفته بیشتر شد؛ بنابراین تمریناتم را جدی‌تر دنبال کردم. آرزوی حضور در تیم‌ ملی و ‌قهرمانی در مسابقات برون‌مرزی را داشتم که به لطف خدا و‌ حمایت مرحوم پدرم و زحمات مربیان، توانستم عناوین داخلی و ‌خارجی مختلفی را کسب‌کنم که اولین آن در سال 90 با کسب مقام‌ سوم‌ مسابقات جوانان آسیا رقم خورد. قهرمانی آسیای میانه، ۲ قهرمانی غرب آسیا، نایب‌قهرمانی غرب آسیا و ۸ دوره قهرمانی ایران از دیگر افتخاراتی است که در کارنامه‌ام ثبت شده است. از سال ۸۹ عضو‌ تیم پسران شیراز هستم و امسال هم با همین تیم قهرمان لیگ برتر شدم.
شجاعی افزود: امیدوارم در آینده بتوانم دوباره به کمپ‌ها و اردوهای کشورهای اروپایی دعوت شوم. سال ۹۵ بنده و ‌آقای قدسیان از ایران به کمپ راگبی کشور انگلیس دعوت شدیم،‌ اما به دلیل بعضی موارد نتوانستیم حضور پیدا کنیم.
این بازیکن راگبی فارس درباره وضعیت امکاناتی و زیرساختی راگبی فارس هم گفت: به لطف تلاش‌های آقایان سرکاری ‌و‌ مستوری، شیراز زمین تخصصی راگبی دارد و امکانات تمرینی در این شهر خوب ‌است، ‌اما استان‌های دیگر واقعاً مشکلات جدی در زمینه زمین و ‌امکانات تمرینی دارند، اما مشکل اصلی ما این است که  مسئولان راگبی را نادیده می‌گیرند و اهمیتی به این رشته ورزشی و ‌المپیکی نمی‌دهند. 
وی افزود: البته باید از یک جهت هم خدا را شکر کنیم که رشته راگبی به تازگی دوباره فدراسیون شد و ‌این خبر خوبی‌ برای جامعه راگبی است و آقای میر مهدی، ریاست فدراسیون، توانست این رشته را به حق‌خودش ‌برساند. در این رشته، اسپانسری مثل رشته‌های توپی دیگر وجود ندارد. انتظار بنده از مسئولان ورزش این‌ است که خواهش‌می‌کنیم ‌نگاهی ‌به‌ ملی‌پوش‌ها داشته ‌باشند. تقاضا داریم که به رشته راگبی نگاه ویژه‌ای کنند، چون بیشترین ملی‌پوش‌های رشته ورزشی استان فارس را دارد و ما نیاز به حمایت مسئولان در اردوها و ‌اعزام ‌به ‌مسابقات داریم.
این ورزشکار راگبی شیراز درباره آینده راگبی شیراز در ایران نیز اظهار کرد: با حضور مربیان خوبی مثل آقایان مستوری و‌ سرکاری که مربیان بزرگسالان و جوانان تیم ملی هستند، چند سال است که شاهد جوان‌گرایی هستیم که نویدبخش آینده خوبی برای رشته راگبی است و مطمئناً جوانان شیرازی در آینده مقام‌های خوبی در این رشته کسب خواهند کرد.
پیام شجاعی در پایان گفت: در آخر از مربیان ارزشمند باشگاه پسران شیراز، ‌آقایان مستوری، عسکری و‌ معین سرکاری که زحمات زیادی کشیده‌اند، تشکر و ‌قدردانی می‌کنم.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی