[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

شکل‌گیری شهر راز با نیت بومی‌گرایی، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی - گروه ورزش
هفته گذشته بود که خبر جالبی به گوش اهالی فوتبال شیراز رسید و نامی جدید به تاریخ تیم‌های فوتبال این شهر اضافه شد.
تیم فوتبال "شهر راز" با خرید امتیاز باشگاه آرمان گهر سیرجان، رسماً به جمع تیم‌های لیگ آزادگان ملحق شد تا شیراز باز هم صاحب دو تیم در دومین سطح رقابت‌های فوتبال آقایان کشور شود.
نکته جالب در این تیم، حضور یکی از ملی‌پوشان سابق فوتبال شیراز در رأس شهر راز است. ستار زارع، کاپیتان پیشین تیم فوتبال برق شیراز که ابتدا نامش به‌عنوان مدیر و بانی تأسیس شهر راز مطرح شده بود، حالا مسئول فنی این تیم نیز هست و به‌عنوان سرمربی فعالیت می‌کند.
او طی روزهای اخیر از نفرات زیادی تست فنی گرفته و نفراتی را هم برای حضور در تمرینات جدی تیمش انتخاب کرده است. پیش از این، چند بازیکن نامی هم به شهر راز پیوسته‌اند که از آن جمله می‌توان به محمدرضا فیروززاده(کاپیتان سابق برق جدید فارس)، بابا محمدی(مهاجم سابق فجر شهید سپاسی)، میلاد غریبی(هافبک سابق تیم‌های سایپا، پرسپولیس و فجر شهید سپاسی) و محمد قنبری(مدافع سابق فجر شهید سپاسی) اشاره کرد.
محمد مطوری دیگر کاپیتان سابق برق شیراز نیز یکی از دستیاران ستار زارع در شهر راز است؛ اسماعیل زارع و حسین غلامی نیز دیگر مربیان این تیم هستند.
اما وظیفه مدیریت فنی شهر راز نیز به نامی آشنا سپرده شده. مهرداد شکاری مربی سابق تیم‌های پیام مخابرات، برق جدید و قشقایی شیراز به‌عنوان مشاوری با تجربه در کنار ستار و یارانش خواهد بود.
شکاری در گفت‌وگو با شیرازنوین در خصوص وضعیت فعلی این تیم گفت: وضعیت خوبی را در تیم شاهد هستیم؛ طی روزهای گذشته، سه جلسه تست‌گیری را پشت سر گذاشتیم و کادر فنی، تعدادی از نفرات را انتخاب کردند. 
وی با اشاره به اینکه مبنای کار در باشگاه شهر راز براساس بومی‌گرایی قرار گرفته است، افزود: با این نیت آمده‌ایم که بتوانیم به فوتبال استان کمک کنیم، چون سال‌ها این رویه وجود نداشته و چنین دیدی روی بچه‌های استان نبوده. شاهد بوده‌ایم که عمدتاً بازیکنان از خارج استان به تیم‌های شیرازی تزریق می‌شدند، اما رویه متفاوتی را تیم شهر راز آغاز کرده و می‌خواهند آن را ادامه دهد. این فرصتی است که به بچه‌های استان داده شده و امیدواریم آنها هم از این فرصت استفاده کنند، خودشان را نشان دهند و بتوانند جایگاهی در تیم داشته باشند. البته تست‌گیری مختص فوتبالیست‌های استان نبوده و از استان‌های دیگر هم حضور داشتند، اما اولویت ما بچه‌های بومی و باکیفیت خودمان است.
مدیر فنی شهر راز در پاسخ به این سؤال که آیا شاکله اصلی تیم بسته شده است یا خیر هم گفت: قطعاً خیر، چون هنوز نیروهای زیادی را کادر فنی گزینش نکرده‌اند. فراموش نکنید که ما یک تیم جدید هستیم و هیچ نیرویی نداریم. از این نظر کارمان خیلی دشوار است. شما اگر تیمی داشته باشید که فقط یک سال کار کرده باشد، حداقل می‌توانید هفت یا هشت بازیکن را با اطمینان انتخاب کنید. پس ما قطعاً نیاز به زمان و دقت نظر کادر فنی‌مان داریم.
شکاری در پاسخ به این سؤال که آیا قرار است بازی‌های رسمی تیم شهر راز هم در ورزشگاه بعثت برگزار شود یا خیر، بیان کرد: هنوز تصمیمی نگرفته‌ایم، اما اول باید ببینیم که مجوز برگزاری مسابقه در این زمین داده می‌شود یا خیر. کادر فنی ما هم باید تشخیص دهد که وضعیت کیفی و کمی این ورزشگاه و به خصوص چمن، برای برگزاری مسابقات مطلوب است یا خیر.
وی ضمن اشاره به این نکته که تمرینات شهر راز، از ابتدای هفته آینده آغاز می‌شود، در پاسخ به این سؤال که چقدر به نخستین فصل حضور این تیم در لیگ یک امیدوار است و باشگاه با چه دیدگاهی وارد مسابقات می شود، گفت: قطعاً خیلی امیدوار هستیم که در وهله اول یک تیم خوب داشته باشیم و امید را به فوتبال شیراز برگردانیم. دوم اینکه بازیکنان بومی بتوانند جایگاه و سکوی پرتابی داشته باشند. هدف‌گذاری کلی را هم کادر مدیریتی و فنی باشگاه باید ترسیم کنند که براساس اهداف و برنامه‌هایی که دارند، روی آن برنامه‌ریزی کنند.
مهرداد شکاری،مدیر فنی باشگاه تازه‌تأسیس شهر راز در پایان تصریح کرد: فراموش نکنید ما یک تیم نوپا هستیم و تشکیلات باشگاه، آرام‌آرام پایه‌ریزی می‌شود. هنوز یک هفته از تشکیل تیم نگذشته و باید یک مقدار صبور بود، اما چیزی که مهم است، نیت خوب و پاکی است که برای ورود به این عرصه وجود دارد و می‌خواهد کمک کند به فوتبال و جوانان این شهر. مطمئناً در این راه نیازمند کمک و همیاری اهالی رسانه هم هستیم.
به گزارش شیرازنوین، تاریخ شروع مسابقات لیگ یک روز هفتم شهریورماه اعلام شده است و دو تیم فوتبال فجر شهید سپاسی و شهر راز شیراز، حدود یک ماه‌ونیم دیگر برای آماده‌سازی جهت حضور پرقدرت در رقابت‌ها، زمان دارند. 

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی