[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

این نوشیدنی تابستان را برای شما زمستان می کند ، روزنامه شیراز نوین

به گزارش صدآنلاین، یک کارشناس تغذیه درباره اصول و برنامه‌های غذایی در تابستان نکاتی را تشریح کرد.
نرگس جوزدانی، متخصص تغذیه گفت: اصول اصلی تغذیه انسان در تابستان، تأمین آب بدن است؛ برای تأمین آب، استفاده از سبزیجات مورد توجه است که یکی از موارد مهم به شمار می‌آید و باید میزان مصرف سبزیجات را در فصل تابستان افزایش دهیم.
او افزود: به دلیل این که آب داخل سبزیجات میزان بسیار خوبی دارد از گرمازدگی و از افت آب بدن در تابستان جلوگیری می‌کند. دومین مورد استفاده از غذا‌هایی مانند سوپ‌های رقیق، آب‌دوغ، سالاد و سوپ سبزیجات است که آبدار هستند. 
جوزدانی اضافه کرد: تعریق در تابستان باعث از دست دادن آب و سدیم بدن می‌شود و تأمین سدیم برای بدن نیز لازم بوده و استفاده از نوشیدنی‌هایی مانند دوغ در این فصل بسیار کمک‌کننده به دریافت میزان کافی آب و سدیم است. 
او با اشاره به نوشیدن آب هم اظهار کرد: توصیه می‌شود آب به صورت خالی مصرف نشود و تخم‌شربتی، آب‌لیمو و یا گلاب را در آب حل کنند و بنوشند، زیرا این‌گونه آب فرصت جذب در بدن را دارد و به افزایش آب بدن در تابستان کمک می‌کند.
این کارشناس تغذیه بیان کرد: سبزیجات، میوه‌ها، لبنیات، پروتئین و کربوهیدرات‌ها پنج گروه اصلی غذایی هستند که این ترکیب در تابستان به این صورت است که باید در تابستان سبزیجات در اولویت و میوه‌ها و لبنیات را در مراحل بعدی قرار داد.
او گفت: استفاده از میوه‌هایی مانند انواع توت‌ها، هندوانه، خربزه، انبه، لیمو، آووکادو و نارگیل به دلیل داشتن آب کافی در تابستان توصیه می‌شود. 
ماهی‌ها هم چون آنتی‌اکسیدان بالایی دارند باید در این فصل بیشتر استفاده شوند، چراکه امگا ۳ آن به بدن کمک می‌کند.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی