[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۹
  • دوره جدید

فارس بر سکوی نخست ، روزنامه شیراز نوین

به گزارش روابط عمومی هیئت ورزش‌های همگانی استان فارس، علی‌رضا غلامیان، سرپرست هیئت ورزش‌های همگانی استان فارس گفت: فریزبی‌کاران فارس توانستند با کسب دو مدال طلا و یک نقره و ثبت دو رکورد کشوری و کسب امتیاز در مجموع به مقام نخست کشور دست یابند.
سرپرست هیئت ورزش‌های همگانی استان فارس گفت: فریزبی که چند سالی است در جهان ورزش مطرح شده است یک ورزش مهیج و مفرح می‌باشد که تمامی فاکتورهای آمادگی جسمانی را شامل می‌شود و به‌عنوان ورزش هزاره سوم شهرت یافته است. با توجه به علاقه افراد به پرواز کردن و به پرواز در آوردن اجسام و شور و هیجانی که در این کار وجود دارد، این رشته علاقه‌مندان بسیاری پیدا کرده است.
فریزبی در قالب فدراسیون جهانی دیسک پرنده(WFDF) فعالیت می‌کند که یکی از نامزدهای ورود به المپیک می‌باشد و ایران چندین سال است به عضویت این فدراسیون درآمده و زیر نظر فدراسیون ورزش‌های همگانی می‌باشد.
وی افزود: با توجه به تنوع زیاد فعالیت‌هایی که می‌توان با دیسک پرنده انجام داد و کم هزینه بودن به طوری‌ که فقط نیاز به یک عدد دیسک ۱۷۵ گرمی به قطر ۲۷ سانتی‌متر دارد)، فریزبی دارای ۷ سبک اصلی و بیش از ۲۰۰ بازی تفریحی و جذاب دیگر می‌باشد که توانسته گروه‌های مختلف سنی با توانایی‌های بدنی مختلف را جذب خود کند و مستعد ورود به بخش ورزش درمانی نیز می‌باشد. سبک‌های رسمی که دارای مسابقات جهانی می‌باشد عبارتند از آلتیمیت، دبل دیسک، دیسکاتن، گاتس، میدانی(انفرادی) دیسک گلف و فری استایل می‌باشد که آلتیمیت با توجه به تیمی و رقابتی بودن و اوج هیجانی که در آن وجود دارد نامزد ورود به المپیک می‌باشد.
غلامیان افزود: خوشبختانه استان فارس با سابقه‌ای که دارد جزو پیشتازان فریزبی در کشور می‌باشدکه از آن جمله می‌توان به تألیف کتاب قوانین آلتیمیت توسط آقای کیارش زبرجد و خانم پرهیز میمندی اشاره کرد. در بخش داوری و ادوایزری حضور آقایان محمدحسین سپهری و یاسر نوروزی به‌عنوان داوران ملی در رویدادهای کشوری و همچنین خانم پرهیزمیمندی، فاطمه عزیزلی و کوثر فروهی به‌عنوان مسئول کمیته آموزش و کارشناس روابط عمومی و مدرس در انجمن فریزبی کشور فعالیت دارند.
وی اضافه کرد: پیش از این مسئولیت کمیته فریزبی استان فارس بر عهده خانم بهزادی نسب بوده که هم اکنون یاسر نوروزی این مسئولیت را به عهده دارد و امیدواریم در سایه حمایت مسئولان و حضور مردمی این رشته مهیج فراگیر شده و فارس همچنان جزو پیشتازان کشوری باقی بماند.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی