[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

شهردار شیراز: منتظر اتفاقات خوب عمرانی باشید، روزنامه شیراز نوین

شهردار شیراز با بیان اینکه اقدامات بی‌نظیر عمرانی و فعالیت‌های نویدبخش شهرداری، باعث امیدآفرینی در بین شهروندان می‌شود، گفت: منتظر اتفاقات خوبی در این کلان‌شهر باشید.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، محمدحسن اسدی در خصوص برنامه‌های در حال اجرای سال ۱۴۰۲ شهرداری این کلان‌شهر اظهار کرد: اقدامات سال جاری را با رویکرد برنامه‌محور آغاز و نقشه راه خود را بر مبنای بودجه یک‌ساله مشخص کرده‌ایم‌.
بنا به اظهار این مقام ارشد مدیریت شهری شیراز، همه ردیف‌های بودجه پروژه‌محور تعریف شده و شامل پروژه‌های مختلف عمرانی، فنی، گردشگری، نرم‌افزاری، فرهنگی و مذهبی بوده است.
او افزود: بیش از ۲هزار پروژه کلان، متوسط و خرد در بودجه سال جاری تعریف‌ شده است. اسدی با بیان اینکه پروژه‌ها و فعالیت‌های بسیار تأثیرگذاری در نقاط مختلف شیراز در حال اجراست که برنامه‌محور هستند، عنوان کرد: پروژه‌های در حال اجرا با توجه به اهمیت و وسعت، به‌طور متوسط بین یک تا ۳ سال زمان‌بر خواهد بود.
شهردار کلان‌شهر شیراز با تصریح بر دشواری در پیچیدگی اجرای پروژه‌های عمرانی عنوان کرد: پس از طراحی و تصویب این پروژه‌ها، تملک اراضی و املاک مورد مسیر در دستور کار می‌گیرد.
بنا به اذعان این مقام ارشد مدیریت شهری شیراز، جابه‌جایی تأسیسات شامل آب، برق، فاضلاب، فیبر نوری، مخابرات و گاز کاری دشوار و زمان‌بر است.
اسدی در ادامه گفت‌وگو با شهروندان شیرازی بیان کرد: در قسمت حفاری، تونل‌زنی و ترانشه‌برداری پروژه‌ کلان بزرگ‌راه شهید سلیمانی نیاز به عملیات سنگین عمرانی است و با توجه به اینکه این پروژه در مجاورت محله منصورآباد بوده و به‌صورت شبانه‌روزی فعالیت دارد، عوامل اجرایی مجبور به رعایت ملاحظاتی جهت حفظ آسایش و آرامش مردم هستند که صمیمانه از شهروندان ساکن در محله منصورآباد قدردانی می‌کنم.
او در خصوص پروژه کلان زیرگذر گویم نیز گفت: این پروژه به طول ۱.۶ کیلومتر با توجه به تملک املاک و اراضی و جابه‌جایی تأسیسات زیرزمینی در مرحله خوبی است و با توجه به اینکه به‌صورت شبانه‌روزی در حال فعالیت است، ملاحظات مردم ساکن در محل رعایت شده تا مزاحمتی برای آن‌ها در شب ایجاد نشود. به گفته اسدی، از دیگر اقدامات مهم شهرداری حفظ و نگهداری باغات شهر شیراز است که مدیریت ارشد شهری برای این گنجینه تلاش می‌‌کند. شهردار شیراز تصریح کرد: باغات قصردشت با مساحت تقریبی هزار هکتار باید حفظ و نگهداری شود و با توجه به وضعیت فعلی این باغات که برای باغداران این خطه از شهر شیراز بازدهی و صرفه اقتصادی ندارد، با رویکرد جدید، این باغات را به سمتی می‌بریم که مورداستفاده مردم و شهروندان و گردشگران قرار گیرد.
اجرای بخشی از کمربند سبز که اطراف شیراز شروع ‌شده، از دیگر اقدامات شهرداری این کلان‌شهر بوده که اسدی به آن اشاره کرد.
او به جهش عمرانی نیز گریزی زد و گفت: تاکنون ۹ مرحله جهش عمرانی را پشت‌ سر گذاشته‌ایم و شهرداری شیراز به مرحله‌ای رسیده که به‌صورت ماهیانه یک برنامه بهره‌برداری، افتتاح پروژه یا کلنگ‌زنی را دارد و این روند تا انتهای سال و سال آتی ادامه خواهد داشت.
تعریض پل سلمان فارسی و توسعه ایستگاه مترو خط ۲ از کارهای عمرانی بزرگ است که مشکلاتی در تردد شهروندان ایجاد کرده است که شهردار شیراز در این خصوص اظهار کرد: همه این‌ها نیازمند همکاری و صبر شهروندان است.
اسدی در بخش پایانی سخنان خود در برنامه تلویزیونی خوشا شیراز تصریح کرد: این اقدامات نویدبخش، باعث امیدآفرینی در بین شهروندان می‌شود.
این مقام ارشد مدیریت شهری کلان‌شهر شیراز با بیان اینکه از زمان شروع فعالیت شهرداری تاکنون، در هیچ دوره‌ای این میزان فعالیت‌ و پروژه‌ از نظر تعداد، حجم و مبلغ هم‌زمان وجود نداشته و این موضوع بی‌نظیر است، خاطرنشان کرد: این وعده را به شهروندان می‌دهیم که منتظر اتفاقات خوبی در شهر شیراز باشند؛ چراکه با حمایت شورای اسلامی شهر و همت ۱۳هزار نفر خانواده شهرداری، اجرای پروژه‌ها به‌خوبی در حال انجام بوده و امید است هرچه سریع‌تر آن‌ها را به پایان رسانده و تقدیم شهروندان کنیم.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی