[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

کاهش قندخون با مصرف دمنوش گل گاوزبان، روزنامه شیراز نوین

به گزارش صد آنلاین، مصرف دمنوش گل گاوزبان می‌تواند به کاهش قند خون در افراد دیابتی کمک کند. گل گاوزبان خواص درمانی فراوانی دارد؛ این گیاه دارویی برای سلامت بدن ما بسیار مفید است و از مهم‌ترین خواص درمانی این گیاه دارویی کمک به آرامش اعصاب است.
 طبع گل گاوزبان
براساس اطلاعات بیان‌شده در طب سنتی طبع گل گاوزبان گرم و تر است.
در ادامه به بررسی برخی از خواص گل گاوزبان می‌پردازیم.
 خواص گل‌ گاوزبان برای پوست
این داروی گیاهی با توجه به داشتن خواص ضدالتهابی که دارد می‌تواند به درمان جوش و آکنه کمک کند.
 خواص گل‌ گاوزبان برای دیابت
مصرف دمنوش گل گاوزبان همچنین می‌تواند به کاهش قند خون در افراد دیابتی کمک کند؛ پس یکی از خواص دمنوش گل گاوزبان کمک به کاهش قند خون در افراد دیابتی است.
 خواص گل‌ گاوزبان برای سرماخوردگی
ویتامین C و فلانوئید‌ها با مقادر بالایی در گل‌ گاوزبان موجود است که موجب تقویت سیستم ایمنی می‌شوند. از طرف دیگر ضددرد و ضدالتهاب بودن از دیگر خواص گل‌گاوزبان است که به درمان گلو درد و سرماخوردگی کمک می‌کند.
همچنین یکی دیگر از خواص گل گاوزبان که برای درمان سرماخوردگی و گلو درد مفید است، خاصیت خلط‌آوری گل گاوزبان می‌تواند به درمان آسم و برونشیت کمک کند. طب سنتی بر این باور است که گل گاوزبان می‌تواند موجب کاهش تب بالا شود.
 خواص گل گاو زبان برای اعصاب
دمنوش گل گاوزبان موجب تقویت اعصاب و روان است و به درمان اختلال حواس کمک می‌کند. این داروی گیاهی نشاط‌آور است و این خاصیت شادی‌آور بودن گل گاوزبان می‌تواند به درمان افسردگی و استرس و اضطراب کمک کند.
خاصیت آرام‌بخش بودن گل گاوزبان می‌تواند موجب درمان بی‌خوابی شود.
 خواص گل‌ گاوزبان برای عفونت دستگاه ادراری
از دیگر خواص گل گاوزبان می‌توان به خاصیت ادرارآور بودن این گیاه دارویی اشاره کرد. خاصیت ادرارآور بودن گل گاوزبان به علت وجود  مقادیر بالای سدیم و پتاسیم است. افزایش دفعات ادرار موجب رفع عفونت شده و از این طریق به درمان عفونت‌های دستگاه ادراری کمک می‌کند. از دیگر خواص دمنوش گل‌گاو زبان این است که به درمان التهاب و ورم کلیه و به درمان بی اختیاری ادرار کمک می‌کند.
 گل گاوزبان و فشارخون
از دیگر خواص گل گاوزبان درمان فشارخون بالاست؛ گل گاوزبان حاوی آنتی‌اکسیدان‌هاست و از طریق آنها موجب بهبود گردش خون می‌شود و این گیاه دارویی فشارخون بالا را درمان می‌کند.
 خواص عرق گل گاوزبان
از جمله مهم‌ترین خواص عرق گل گاوزبان خاصیت آرام‌بخشی طبیعی آن و کمک به درمان استرس و افسردگی است. از دیگر خواص عرق گل گاوزبان می‌توان به مواردی مانند درمان تورم بدن، درمان آرتریت روماتوئید، کم‌خونی، درمان حالت تهوع و درمان سرماخوردگی اشاره کرد.
 خواص روغن دانه گل گاوزبان
این روغن از دانه‌های گیاه گل گاوزبان تهیه می‌شود؛ روغن گل گاوزبان با داشتن مقادیر بالای گاما لینولنیک اسید دارای خاصیت ضدالتهابی بسیار قوی است و از این روغن می‌توان به صورت موضعی و خوراکی برای درمان برخی بیماری‌ها مانند آرتریت روماتوئید، اگزما، آکنه و جوش صورت، شوره سر، بیماری MS و آلزایمر کمک کند.
 خواص گل گاوزبان و سنب‌الطیب
دمنوش گل گاوزبان و سنب‌الطیب به شما کمک می‌کند تا خوابی راحت و با آرامش داشته باشید و از شر اختلا خواب رها شوید. همچمین این دمنوش گیاهی برای درمان سردردهای عصبی نیز مفید خواهد بود.
 مضرات گل گاوزبان
گل گاوزبان در کنار خواص درمانی فراوانی که دارد مانند هر گیاه دارویی دیگر ممکن است موجب مشکلاتی نیز بشود.
مصرف گل گاوزبان به زنان باردار و شیرده و افرادی که بیماری کبدی دارند، توصیه نمی‌شود. زیاده‌روی در مصرف گل گاوزبان می‌تواند برای کبد سالم هم مضر باشد. از دیگر مضرات گل گاوزبان این است که می‌تواند احتمال خطر خونر‌یزی در طول جراحی یا پس از آن را افرایش دهد، به همین علت به بیمارانی که عمل جراحی دارند، توصیه می‌شود که از ۲ هفته پیش از عمل جراحی مصرف گل‌گاو زبان را قطع کنند. همچنین افرادی که مبتلا به اختلال خونر‌یزی هستند باید از مصرف گل گاوزبان خودداری و یا حداقل در مصرف این داروی گیاهی احتیاط کنند. گل گاوزبان ممکن است با برخی از دارو‌های شیمیایی از جمله دارو‌های ضدانعقاد و ضدپلاکت(مانند آسپیرین، دیکلوفناک، پلاویکس، ایبوبروفن، هپارین، وارفارین، دالتپارین، انوکساپارین)، دارو‌های بیهوشی، دارو‌های ضدالتهابی غیراستروئیدی و دارو‌های افزاینده تجزیه سایر دارو‌ها در کبد چرب اشاره کرد. 
گل گاوزبان به علت داشتن آلکالوئید برای نوزادان و کودکان ممنوع است. 
افراط در مصرف گل گاوزبان می‌تواند موجب اختلالاتی در معده و دستگاه گوارش شود. 
معده درد و درد در افراد درگیر با سنگ کیسه صفرا نیز می‌تواند از عوارض زیاده‌روی در مصرف گل گاوزبان باشد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی