[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

فارس آماده جهش صنعتی، روزنامه شیراز نوین


 سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
رشد اشتغال در واحدهای صنعتی، استعداد فارس در ایجاد صنایع بزرگ و مادر، ایستادگی در برابر تخلفات بنگاه‌های معاملاتی، تقویت ارتباط با شرکت‌های دانش‌بنیان، سامان‌دهی زنجیره مواد اولیه تا فروش، بازرسی‌های متداوم و مهم‌تر از همه تلاش برای کسب رضایتمندی مردمی از مهم‌ترین مواردی بود که مدیرکل صنعت، معدن و تجارت فارس در گفت‌وگو با اصحاب رسانه به آنها اشاره کرد.
 دگردیسی بزرگ در صنعت و معدن
حمیدرضا ایزدی روز یکشنبه در نشست مدیران پاسخ‌گو، با بیان اینکه حدود ۱۳ طرح صنعتی و معدنی در فارس آماده بهره‌برداری است، اظهار داشت: این طرح‌ها با اعتباری بیش از ۲۴هزار و ۹۵۰میلیارد تومان و اشتغال‌زایی نزدیک به هزار و 700 نفر آماده بهره‌برداری است. وی با بیان اینکه در سه‌ماهه اول سال جاری تعداد ۵۱۳ جواز تأسیس برای واحدهای صنعتی صادر شده است، به شاخص اشتغال اشاره کرد و گفت: در سال گذشته بیش از یک‌هزار و ۸0۰ جواز تأسیس واحدهای صنعتی صادر شد که بیشتر از پیش‌بینی‌های اولیه بود. او بیان اینکه درسال ۱۴۰۱ تعداد دستور کارهای جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید از پنج دستور کار در جلسه اصلی به بیش‌ از ۲۵ دستور کار رسید، گفت: از نظر عملکردی درکارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، تغییر و تحولات خوبی در فرایند برگزاری ایجاد شد.
 از حمایت دانش‌بنیان‌ها تا ایستادگی در برابر متخلفان
ایزدی، برگزاری نمایشگاه تولید ایرانی و دانش‌بنیان در سال گذشته را یکی از اتفاقات خوب در سال گذشته دانست و گفت: هدف از برگزاری این نمایشگاه ایجاد ارتباط بین شرکت‌های دانش‌بنیان و صنایع و آشنایی این دو حوزه با قابلیت‌ها و توانمندی‌های یکدیگر بود. این نمایشگاه با حضور ۱۶۲ شرکت دانش‌بنیان در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی برگزار شد و در حدود ۱۹۰ تفاهم‌نامه بین شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های تولیدی منعقد گردید. مدیرکل صنعت، معدن و تجارت فارس در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه بیشترین تخلفات مربوط به بازار لوازم یدکی است، گفت: در بازار لوازم یدکی با معضلات بسیاری از جمله تقلبی بودن کالا و ارائه کالا بدون در نظر گرفتن قیمت‌های مصوب روبه‌رو هستیم و می‌توان گفت در بازار لوازم یدکی و همچنین لوازم خانگی شاهد بیشترین تخلفات هستیم.
ایزدی افزود: به دلیل افزایش تخلفات در این بخش، نظارت بر این بازار برای جلوگیری از تقلب، احتکار و گران‌فروشی تشدید شده و در همین زمینه در سال گذشته ۴۵۰ پرونده تخلف در حوزه لوازم یدکی تشکیل شده است. مدیرکل صنعت، معدن و تجارت فارس بیان کرد: سال ۱۴۰۱ احکام ریالی برای تخلفات ۱۰ برابر شده، اما هنوز هم میزان جرمی که انجام می‌شود با حجم‌جریمه همخوانی ندارد و این در حالیست که نوع احکام صادرشده باید با جرائم متناسب باشد. ایزدی به تخلفات مشاوران املاک اشاره کرد و گفت: در بحث مشاوران املاک هم اتحادیه املاک پای کار است و برخورد با صنوفی که پروانه کسب ندارند، به صورت مستمر انجام می‌شود؛ سال گذشته حدود ۷۵۶ پرونده تخلف برای مشاوران املاک تشکیل شد و ۱۰۵ پرونده هم در سه‌ماهه نخست سال ۱۴۰۲ به تعزیرات ارسال شده است.
 رضایتمندی مردم خط قرمز است
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت فارس به تعداد پروانه بهره‌برداری صنعتی در استان اشاره کرد و گفت: مجموع پروانه بهره‌برداری صنعتی در استان چهارهزار و ۲۹۴ پروانه است و در این حوزه در کشور در رتبه پنجم قرار داریم. ایزدی افزود: تعداد ۱۰۳هزار و ۹۰۸ نفر در این واحدهای صنعتی مشغول به کار هستند و استان فارس در این حوزه در رتبه نهم کشوری قرار دارد. وی در رابطه با تعداد جواز تأسیس صادرشده، گفت: در این حوزه فارس از رتبه یک کشوری بهره می‌برد و این نشان‌دهنده تمایل سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری در استان است. مدیرکل صنعت، معدن و تجارت فارس با بیان اینکه تعداد جواز تأسیس چهارهزار و ۳۰۳ جواز با پیشرفت فیزیکی مختلف است، گفت: همچنین تعداد پروانه‌های بهره‌برداری معدنی ۷۰۵ مورد است که به دنبال آن اشتغال‌زایی ۹هزار و ۴۵۰ نفر تنها به شکل مستقیم در این معادن فراهم شده است. وی یادآور شد: در سال ۱۴۰۱، حدود ۵۳ برنامه ملاقات مردمی در حوزه‌های مختلف برگزار شد و ۲۱ سفر شهرستانی برای حل مشکلات واحدهای تولیدی در این شهرستان‌ها صورت گرفت.ایزدی در پایان افزود: هدف اصلی ما رضایت مردم و خط قرمز ما مردم هستند و تا زمانی که در صنعت معدن و تجارت فعالیت می‌کنیم، تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا در کار مردم خللی ایجاد نشود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی