[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

اخلالگران بازار مرغ به مراجع قضایی معرفی شدند، روزنامه شیراز نوین

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: تعدادی از اخلالگران بازار مرغ در استان به مراجع قضایی معرفی شده‌اند و برای سه کشتارگاه پرونده تشکیل شده است. مرتضی شریفی در جلسات هماهنگی متولیان نظارت بر بازار، تأکید کرد: همه دستگاه‌های مرتبط با موضوع بازار ضمن تشدید نظارت‌ها بدون اغماض با متخلفان برخورد کنند. به نقل از استانداری فارس، او گفت: نظارت بر بازار استان توسط سازمان‌های صمت، جهاد کشاورزی، بسیج اصناف و بازاریان، اتاق اصناف و اداره کل تعزیرات حکومتی انجام می‌شود. شریفی در خصوص قیمت مرغ گفت: قیمت مرغ کشوری است و در وب سایت ۱۲۴ روزانه اعلام می‌شود و همه اصناف و فروشندگان مرغ ملزم به رعایت قیمت مصوب هستند.
او تأکید کرد: تعدادی از اخلالگران بازار مرغ به مراجع قضایی معرفی شده‌اند و برای سه کشتارگاه پرونده تشکیل شده است.
مدیرکل اقتصادی استانداری فارس خاطرنشان کرد: از اول اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ تعداد ۱۴۰هزار و ۶۱۱ مورد بازرسی از بازار استان انجام و منجر به تشکیل ۵۵۴۸ پرونده تخلف و جریمه‌ ۸۸۰۰میلیارد ریالی محکومان منجر شده و بیشترین تخلف مربوط به درج نشدن قیمت، گران‌فروشی و صادر نشدن فاکتور است.
شریفی با بیان اینکه بازرسی و نظارت بدون کمک مردم شریف استان مقدور نیست، اعلام کرد: سامانه ۱۲۴ اداره کل صنعت، معدن و تجارت، سامانه ۱۳۵ اداره کل تعزیرات حکومتی استان، شماره تماس ۰۷۱۳۲۱۷۲۰۲۰ بازرسی بازار اداره کل جهاد کشاورزی استان و شماره تماس ۰۷۱۳۲۳۴۰۰۰۰ بازرسی اتاق اصناف استان راه‌های ارتباطی برای دریافت گزارشات مردمی از وضعیت بازار است.
مدیرکل اقتصادی استانداری فارس در خصوص وضعیت نانوایی‌ها نیز گفت: مرکز رصد و پایش گندم و آرد و نان ایجاد شده و مردم می‌توانند تخلفات حوزه نان شامل کیفیت پایین نان، گران‌فروشی، کم‌فروشی، تعطیلی بدون دلیل و کاهش ساعت پخت را از طریق شماره تماس ۰۷۱۳۶۲۸۶۵۴۴ یا سامانه پیامکی ۳۰۰۰۴۵۹۲ اعلام کنند تا در اسرع وقت رسیدگی شود. شریفی به اقدامات تنظیم بازار نیز اشاره کرد و گفت: ۹۰۰ تن شکر و ۱۰۰۰ تن برنج هندی و تایلندی از ابتدای تیرماه جاری در حال توزیع است؛ ضمن اینکه بیش از ۹۰۰۰ تن شکر نیز توسط کارخانجات قند و شکر استان در این مدت‌ توزیع شده است. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی