[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

سیب‌زمینی شکم‌پر، روزنامه شیراز نوین

سیب‌زمینی شکم‌پر یکی از انواع غذاهای بین‌المللی خوش‌مزه است که با مواد متنوعی تهیه می‌شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با ما همراه باشید:

 مواد لازم برای 2 نفر
سیب‌زمینی: ۲ عدد متوسط
ژامبون: ۱۵۰ گرم
پنیر پارمزان: ۵۰ گرم
پنیر چدار: ۵۰ گرم
پنیر پیتزا: ۱۵۰ گرم
گوجه‌فرنگی: ۲ عدد کوچک
پنیر خامه‌ای: ۱ قاشق غذاخوری
پیازچه: ۲ قاشق غذاخوری
سس مایونز:۱ قاشق غذاخوری
کره: ۲۵ گرم
نمک و فلفل‌سیاه: به مقدار کافی
پاپریکا و روغن: به مقدار کافی

 طرز تهیه
 مرحله اول
برای تهیه سیب‌زمینی شکم‌پر رستورانی ابتدا سیب‌زمینی‌ها را به خوبی می‌شوییم، سپس آنها را با پوست به دو قسمت مساوی تقسیم می‌کنیم. در ادامه فر را با دمای ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد روشن می‌کنیم تا گرم شود.
 مرحله دوم
در ادامه سیب زمینی‌ها را با کمی روغن چرب می‌کنیم و مقداری نمک، فلفل‌سیاه و پاپریکا روی سیب‌زمینی‌ها می‌پاشیم، سپس آنها را داخل سینی فر قرار می‌دهیم و روی سینی را با فویل آلومینیومی می‌پوشانیم.
 مرحله سوم
در این مرحله در روی فویل چند سوراخ ایجاد می‌کنیم، سپس سینی فر را به مدت ۴۵ دقیقه تا یک ساعت درون فر قرار می‌دهیم تا سیب‌زمینی‌ها بپزند. پس از اینکه پخت سیب‌زمینی‌ها به پایان رسید، آنها را از فر خارج می‌کنیم.
 مرحله چهارم
حالا داخل سیب‌زمینی‌ها را با یک قاشق خارج می‌کنیم و قسمت‌های خارج‌شده از سیب‌زمینی‌ها را داخل یک کاسه مناسب می‌ریزیم و می‌کوبیم تا کاملاً له شود، سپس ژامبون را خرد و به همراه پنیرها به سیب‌زمینی اضافه می‌کنیم.
 مرحله پنجم
در این مرحله پیازچه را خرد و به همراه سس مایونز به مواد اضافه می‌کنیم، سپس مواد را مخلوط می‌کنیم تا با هم یک‌دست شوند. در ادامه سیب زمینی‌ها را با این مواد پر می‌کنیم و روی هر سیب‌زمینی یک تکه گوجه‌فرنگی قرار می‌دهیم.
 مرحله ششم
حالا سیب‌زمینی‌ها را داخل سینی فر و در دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد فر قرار می‌دهیم. در ادامه سیب‌زمینی‌های شکم‌پر را به مدن ۲۰ دقیقه درون فر قرار می‌دهیم تا به طور کامل برشته و طلایی شوند.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی