[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

طرز تهیه کیک شلیل، روزنامه شیراز نوین

کیک شلیل یکی از انواع کیک‌های خوش‌مزه و بین‌المللی است که با رسپی‌های متنوعی درست می‌شود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک شلیل در ادامه با ما همراه باشید:

 مواد لازم
تخم‌مرغ: ۳ عدد
شکر: ۱۳۰ گرم
کره: ۱۲۰ گرم
وانیل: نوک قاشق چای‌خوری
شیر: ۱۰۰ گرم
بیکینگ‌پودر: یک‌دوم قاشق چای‌خوری
آرد: ۲۰۰ گرم
شلیل: به مقدار کافی
خلال بادام و پسته: برای تزیین

 طرز تهیه
 مرحله اول
برای تهیه کیک شلیل خوش‌مزه در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل همه مواد یخچالی را از یخچال خارج کرده و در فضای آشپرخانه قرار می‌دهیم تا دمای آنها با دمای محیط یکی شود. حالا فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد روشن می‌کنیم.
 مرحله دوم
حالا اجازه می‌دهیم فر کاملاً گرم شود؛ در ادامه تخم‌مرغ‌ها را به همراه شکر و وانیل درون یک کاسه مناسب می‌ریزیم، سپس با دور تند همزن برقی به مدت ۵ دقیقه هم می‌زنیم تا مخلوط تخم‌مرغ کرم رنگ و کش‌دار شود.
 مرحله سوم
در ادامه کره نرم‌شده را به کاسه اضافه کرده و به مدت ۲ تا ۳ دقیقه هم می‌زنیم. حالا شیر را به کاسه اضافه کرده و در حد مخلوط شدن هم می‌زنیم، سپس آرد را به همراه بیکینگ‌پودر درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می‌کنیم.
 مرحله چهارم
در این مرحله مواد خشک را طی ۳ مرحله به کاسه اضافه کرده و با لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم می‌زنیم تا بافت مایه کیک یک‌دست و یکنواخت شود. حالا درون قالب مورد نظرمان را با کره سرد کاملاً چرب می‌کنیم.
 مرحله پنجم
در ادامه مایه کیک را درون قالب ریخته و روی آن را کاملاً صاف و یک‌دست می‌کنیم، سپس شلیل را شسته و پس از خشک کردن به صورت هلالی برش می‌زنیم و کنار هم روی مایه کیک بدون هیچ‌گونه فشاری قرار می‌دهیم.
 مرحله ششم
حالا مقداری خلال بادام و پسته به صورت پخش روی مایه کیک می‌ریزیم و قالب را طبقه وسط فر قرار داده، سپس اجازه می‌دهیم کیک به مدت ۴۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملاً پخته شود. پس از گذشت این زمان کیک را تست می‌کنیم.
 مرحله هفتم
برای این منظور یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک فرو برده و خارج می‌کنیم، در صورتی که مایه کیک به آن نچسبیده بود، کیک کاملاً پخته است. حالا قالب را از فر خارج می‌کنیم و اجازه می‌دهیم تا کیک کاملاً خنک شود.
 مرحله هشتم
زمانی که کیک کاملاً خنک شد، آن را از قالب جدا کرده و به ظرف مورد نظرمان منتقل می‌کنیم و در نهایت کیک را به اندازه و فرم دلخواه برش زده و به همراه چای تازه‌دم یا شربت آلبالو سرو می‌کنیم.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی