[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

فاصله طبقاتی معضل جدی لیگ‌یک ، روزنامه شیراز نوین

مسال هم‌ پیش‌بینی می‌شود در فصل جدید لیگ یک، شاهد رقابت تنگاتنگ بین چند تیم مطرح و متمول برای صعود به لیگ برتر باشیم. در فاصله حدود یک ماه به شروع مسابقات، تیم‌های با برنامه و متمول‌تر با انتخاب سرمربی و خرید بازیکنان خوب و  مد نظر خود، تمرینات را شروع کرده‌اند و مسلماً باید مدعیان اصلی صعود به لیگ‌یک را از بین همین چند تیم جست‌وجو کرد. 
حتی بعضی از همین تیم‌ها با پیشنهادهای نجومی، کار یارگیری و جذب بازیکن برای تیم‌های دیگر که به لحاظ مالی محدودیت دارند را سخت کرده‌اند. 
بعضاً مشاهده شده که بازیکنی  علی‌رغم توافق اولیه با یک باشگاه در آستانه عقد قرار داد منصرف شده و به سمت باشگاه متمول‌تر  و با پیشنهاد گزاف‌تر  رفته است.
اما بیش از نیمی دیگر از تیم‌های لیگ یکی علاوه بر اینکه هنوز کادر فنی خود را مشخص نکردند، وضعیت مدیریتی نامشخصی هم دارند، مسلماً همین ‌تیم‌ها شانس کمتری برای صعود خواهند داشت و حتی در پایان فصل هم باید برای بقا تلاش کنند.
می‌توان گفت در این لیگ، یک فاصله طبقاتی عظیمی بین بعضی تیم‌ها وجود دارد که می‌توان از اکنون تیم‌های  لیگ یکی را به دو گروه مدعی صعود و  کاندید سقوط معرفی کرد. 
اینکه خیلی از تیم‌ها هنوز در انتخاب کادر فنی و حتی بازیکنان مورد نظر اقدامی نکردند و بعضاً از سوی مالک این باشگاه‌ها  هنوز  منتظر پیشنهاد و خریدار خوب برای امتیاز باشگاه خود هستند از معظلات و سطح پایین فوتبال ایران حکایت دارد.
هر چند که به نظر فدراسیون فوتبال اکثر عمده توجهات خود را شاید به لحاظ بهره‌وری مالی و سود سرشار، فقط معطوف به لیگ برتر کرده  است و نظارت کافی بر باشگاه‌های لیگ یکی و  مسابقات آنها ندارد.از جمله  مسائل مهم می‌توان به عدم تست دوپینگ، در اکثر مسابقات لیگ‌ یک اشاره کرد که بعضاً شاهد سوءاستفاده و  تخلفات پنهانی از سوی بعضی از تیم‌ها هستیم و همچنین  عدم نظارت برروی مسائل غیراخلاقی و تبانی آشکار بعضی از تیم‌ها و بازیکنان لیگ یک که خود باعث به وجود آمدن  مشکلات بسیار و پایمال شدن حق و زحمات خیلی از تیم‌های دیگر می‌شود.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی