[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

حل موضوع حجاب در آرامش ، روزنامه شیراز نوین

شهرام شاهد- گروه خبر:
نماینده شیراز و زرقان گفت: حاشیه‌های به‌وجودآمده در کشور درمورد حجاب معلول مشکلاتی همچون معیشت و اقتصاد هم است. وی افزود: با بگیر و ببند هم نمی‌توان حجاب را بهبود بخشید؛ باید با حساب و کتاب و در فضایی آرام و به دور از تنش با کمک قوه قضائیه و دولت و مجلس برابر با قوانین شرع و عرف به تمام جوانب مختلف این مهم پرداخت. دولت لایحه خودش را به مجلس بیاورد و مجلس هم با کار کارشناسی و بررسی مفاد لایحه‌ای که دولت در این مورد به مجلس می‌آورد، در جریان بررسی لایحه عفاف و حجاب به‌نحوی عمل کند که بهبود امور فرهنگی و اجتماعی کشور را در قالب بررسی لایحه عفاف و حجاب در بر بگیرد و تصویب این لایحه مشکلی برای کشور و مجریان قانون و خصوصاً بانوان و دختران به وجود نیاورد.
علیرضا پاک‌فطرت نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی، ضمن مهم و بااهمیت خواندن مسئله حجاب در اسلام، اظهار داشت: در قبل از اسلام برابر مستندات موجود و تصاویر روی سنگ‌نوشته‌های بر جای مانده از هزاران سال پیش تاکنون نشان می‌دهد که زن ایرانی زنی اصیل بوده و در همان زمان هم زنانی نمونه بوده‌اند و پوشش ایرانیان از بهترین پوشش‌ها بوده است.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: به نظر می‌رسد دشمنان ما و در رأس آنها آمریکای شیطان‌صفت از تنها حربه‌ای که علیه ما در این شرایط استفاده کرده و می‌کنند، دامن زدن به مسائل حجاب است. آنها جز این مسئله هیچ نقطه‌ضعفی از ما نمی‌توانند بگیرند و در گذشته با آن همه توطئه‌هایی که علیه کشور ما داشتند و موفق نشده‌اند، به‌دنبال هجمه علیه ما درمورد حجاب‌اند.
پاک‌فطرت افزود: دشمنان با طرح شعارهایی مثل زن، زندگی، آزادی درصدد اختلاف‌انگیزی بین مردم و مسئولان هستند. درمورد این شعار باید بگویم اگر قرار است شعاری درمورد زن داده شود، اصل این شعار را ما باید بگوییم، نه آنها؛ زیرا ما به جامعه زنان تشخص دادیم نه آنها.
او خاطرنشان کرد: احترامی که ایرانی‌ها به زن و در کل به بانوان و همسران، دختران و مادران خود می‌گذارند، بیش از همه جای دنیاست و اتفاقاً در آمریکا و غرب زن را به چشم کالا و سوءاستفاده می‌خواهند؛ اما در ایران زن حقیقتاً زندگی است و رکن اصلی خانواده است.
نماینده مردم شیراز و زرقان بیان داشت: توصیه می‌کنم زنان و دختران و خواهران ما به شایعات رسانه‌های بیگانه و ماهواره‌ها و شبکه‌های خارجی درمورد عدم آزادی زنان در ایران گوش ندهند و ما نباید بازیچه دست دشمنانی که می‌خواهند از طریق طرح مسائل زنان و دختران مشکلاتی برای کشورمان درست کنند، قرار گیریم.
وی توصیه کرد: با بگیر و ببند هم نمی‌توان حجاب را بهبود بخشید؛ باید با حساب و کتاب و در فضایی آرام و به دور از تنش با کمک قوه قضائیه و دولت و مجلس برابر با قوانین شرع و عرف به تمام جوانب مختلف این مهم پرداخت. دولت لایحه خودش را به مجلس بیاورد و مجلس هم با کار کارشناسی و بررسی مفاد لایحه‌ای که دولت در این مورد به مجلس می‌آورد، در جریان بررسی لایحه عفاف و حجاب به نحوی عمل کند که بهبود امور فرهنگی و اجتماعی کشور را در قالب بررسی لایحه عفاف و حجاب در بر بگیرد و تصویب این لایحه مشکلی برای کشور و مجریان قانون و خصوصاً بانوان و دختران به وجود نیاورد.
 عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در ادامه تصریح کرد: باید به فرمایشات مقام معظم رهبری درمورد حجاب گوش داد. رهبری در هیچ‌یک از سخنرانی‌هایشان از بی‌حجابی زنان صحبت نکرده‌اند و همواره بر رعایت پوشش و حجاب از سوی کم‌حجاب‌ها رهنمود داشته‌اند. ما هم نباید جلوتر از ایشان حرکت کنیم و بهانه دست دشمنانمان ندهیم. باید تمام جوانب مسئله حجاب را در نظر بگیریم و قدر مسلم که لایحه حجاب باید در فضایی آرام و با رعایت حقوق ملت مصوب شود و البته اگر دقت کنیم، بخشی از این موارد و حاشیه‌های به‌وجودآمده در کشور درمورد حجاب معلول مشکلاتی همچون معیشت و اقتصاد هم است.
پاک‌فطرت یادآور شد: در خصوص حجاب بحث بیشتر دغدغه‌مندان و دلسوزان بر حجاب برتر و چادر است که البته پوشش برتر از جمله چادر و مانتوهای بلند و پوشش اسلامی باید تعریف شود و دولت هم باید در راستای تقویت حجاب برتر زنان و دختران، آن دسته از لوازم و نیازهای بانوان درمورد حجاب برتر و پوشش اسلامی را تهیه و با ارزانی در اختیار زنان و دختران قرار دهد تا آنان با میل و با علاقه خودشان به این نوع از حجاب و پوشش روی آورند.
پاک‌فطرت در پایان گفت: رضاخان با زور و اجبار و با تهدید و ارعاب حتی با کتک‌زدن زنان محجبه سعی کرد چادر را از سر زن مسلمان ایرانی بیرون بیاورد و نتوانست و با مخالفت جدی علمای آن زمان مواجه شد و علی‌رغم به راه انداختن جوی خون در غائله کشف حجاب در مسجد گوهرشاد مشهد شکست خورد. معتقدم نمی‌توان از طریق کارهای هیجانی و تعصبی درمورد حجاب زنان تصمیم‌گیری کرد.
با لایحه عفاف و حجاب که دولت به مجلس می‌آورد و با کار کارشناسی و اصلاح لایحه حجاب و عفاف از سوی نمایندگان مجلس می‌توانیم به نتیجه لازم در این زمینه برسیم.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی