[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۹
  • دوره جدید

نبودن پوشاک ارزان و زیبا، یکی از مشکلات حجاب است، روزنامه شیراز نوین

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در حاشیه جلسه هیئت دولت به سؤالاتی درباره گران بودن سفر، رکورد زدن بنزین در تابستان، پوشاک ارزان حجاب و حضور نداشتن در سفر آخر همراه با رییس جمهور صحبت کرد. عزت‌الله ضرغامی همچنین بار دیگر، درباره موضوع دستشویی‌های بین‌راهی که اخیرا حواشی‌ را به دنبال داشت، با خبرنگاران صحبت کرد.
به گزارش ایسنا، عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره گلایه رئیس فراکسیون گردشگری مجلس نسبت به گرانی هزینه سفر اظهار کرد: در جلسه هیئت دولت وزیر نفت گزارشی را ارائه کرد که به علت افزایش سفرها و رونق گردشگری، مصرف بنزین خیلی بالا رفته است و میانگین مصرف بنزین در طول روزهای اخیر به ۱۲۷ میلیون لیتر در روز رسیده است که رکوردی استثنایی است در حالی که ظرفیت و توان تولید بنزین در کشور روزانه ۱۱۰ میلیون لیتر است.
وی گران بودن بلیط هواپیما و محدودیت‌های ریلی و شرکت‌های هواپیمایی را از دلایل استفاده مردم از خوردوی شخصی در سفرها اعلام کرد و گفت: درباره ضعف دو حوزه شرکت‌های هواپیمایی و خطوط ریلی بارها صحبت کردم و وزیر مربوطه نیز در این زمینه همراهی دارد و باید در این حوزه‌ها سرمایه گذاری شود. البته درباره شرکت‌های هواپیمایی مشکلات تحریم را داریم و باید درک درستی داشته باشیم؛ هر زمان هم که رویدادی مثل حج مطرح می‌شود،مشاهده می‌کنیم که کلاً مسائل پروازهای هوایی دچار مشکل می‌شود. ان‌شاءالله کشور باید در این حوزه سرمایه‌گذاری کند و مشکلات تعاملی بیشتر حل شود و بتوانیم هواپیماهای بهتر و بیشتری داشته باشیم.
وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: فعلاً سفرهای زمینی رونق دارد و یکی از مشکلات جدی این سفرها سرویس‌های بهداشتی است؛ باید در این زمینه متمرکز شویم؛ در شأن جمهوری اسلامی نیست که فردی پس از ۵۰ کیلومتر از محل زندگی خود در جاده‌ها با مشکل دستشویی بین راهی مواجه شود.
ضرغامی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا سازمان میراث فرهنگی نمی‌تواند دستشویی بسازد؟ تأکید کرد: وظیفه ما ساختن دستشویی نیست بلکه این مسئولیت مستقیماً بر عهده فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها و وزارت راه و شهرسازی است. وضعیت مجتمع‌های بزرگ قابل قبول است، اما متأسفانه در مسیرهایی غیر از آزادراه‌ها و زمان‌هایی که ترافیک در جاده‌های بین شهری ایجاد می‌شود، مشکلاتی وجود دارد.
وی در ادامه با اشاره به برپایی نمایشگاه‌های عفاف و حجاب در برخی اماکن متعلق به وزارت میراث فرهنگی عنوان کرد: از جمله وظایفی که برای اماکن متعلق به وزارت میراث فرهنگی مشخص کردیم، برگزاری نمایشگاه‌های عفاف و حجاب و برپایی فروشگاه‌هایی در این زمینه است چراکه کماکان معتقدیم یکی از مشکلات مربوط به حجاب در کشور، نبودن پوشاک مناسب، ارزان‌قیمت و زیبا برای جوانان و دختران و زنان ماست و متأسفانه این نقیصه سال‌هاست که ادامه دارد.
وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: در جلسه دولت در این مورد گزاری از نمایشگاه موفق نیاوران اعلام و مشکلات موجود در این زمینه را تشریح کردم؛ آقای رئیس جمهور نیز در این مورد صحبت کردند و ضمن تأیید مطالب من، به وزیر محترم صمت یادآوری کردند که در این خصوص باید عقب ماندگی‌های موجود را جبران کند. الآن قیمت چادر مناسب بالاست و این مسئله در دولت مطرح شد و آقای رئیس جمهور هم درباره آن تذکر دادند؛ امیدوارم عقب‌ماندگی‌هایی که در حوزه عفاف و حجاب داریم حل شوند.
ضرغامی گفت: ما به نوبه خودمان در حوزه عفاف و حجاب مأموریت‌هایی داریم که از جمله آنها می‌توان به برپایی ۹ نمایشگاه عفاف و حجاب در استان‌های مختلف اشاره کرد؛ برگزاری این نمایشگاه‌ها را ادامه خواهیم داد؛ باید کارهای ایجابی خود را به درستی انجام دهیم تا به ایده‌آلی که شایسته ملت ماست برسیم.
وی همچنین درباره سفر رئیس جمهوری به استان کهگیلویه و بویراحمد و علت غیبت خود در این سفر به ارائه توضیحاتی پرداخت و اظهار کرد: چون اخیراً به مدت طولانی در این استان بودم، موفق نشدم در این سفر رئیس جمهوری را همراهی کنم. در این سفر پروژه‌های افتتاح شد که به نظرم از اهمیت بالایی برخوردار است؛ در این سفر چند طرح گردشگری از جمله یک پارک آبی افتتاح شد که بلافاصله تعداد ۱۵۰ نفر در آنجا مشغول به کار شدند. از جمله دیگر پروژه‌های که در این سفر کلنگ احداث آن زده و مسائل آن با وزارت کشاورزی برطرف شد، مجموعه‌ای از تفریحات ورزشی در یک استانی مثل کهگیلویه و بویراحمد با سرمایه‌ای حدود هزار میلیارد بود که در آن بزرگترین پل معلق کشور و در کنار آن تلکابین و یک مجموعه زیپ‌لاین وجود دارد.
وزیر میراث فرهنگی با تأکید بر لزوم افزایش مراکز تفریحی و گردشگری، بیان کرد: این مراکز اولاً زود به نتیجه می‌رسند، در ثانی نقش مؤثری در روحیه و نشاط مردم دارند و همچنین به لحاظ اقتصادی و بالا بردن رشد اقتصادی کشور، بسیار مؤثر هستند. ضرغامی درباره تصمیمات اخیر اتخاذشده در خصوص قلعه تاریخی الموت قزوین نیز گفت: قلعه الموت یکی از مسیرهای گردشگری بسیار خوب در کشور است که متأسفانه به دلیل تنگی مسیر و جاده در روزهای تعطیل در آن منطقه ترافیک خیلی سنگینی ایجاد می‌شود و مردم آن منطقه متقاضی برطرف شدن این مشکل هستند؛ در این راستا اخیراً به همراه صاحب نظران حوزه میراث فرهنگی و نمایندگان آن منطقه به قلعه الموت رفتیم و تصمیمات جدیدی اتخاذ کردیم؛ کارشناسان ما مسیر جدیدی را به لحاظ میراث فرهنگی تأیید کردند و ان‌شاءالله به زودی وزارت راه و فرمانداری منطقه برای تسهیلات بیشتری را برای گردشگران قلعه الموت فراهم خواهند کرد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی