[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

جوانان نشان افتخار هیئت‌های حسینی هستند، روزنامه شیراز نوین


نماینده ولی فقیه در فارس وامام جمعه شیراز: حضور جوانان در هیئت‌های مذهبی برای ما مایه افتخاراست
جوانان نشان افتخار هیئت‌های حسینی هستند
آیت‌الله دژکام: مسئله امامت و ولایت به‌عنوان یکی از بنیان‌های اصلی تفکر اسلامی شکل گرفته است  
به گزارش شیرازنوین به‌نقل از ایسنا، امام جمعه شیراز گفت: جمعیت نمازگزاران روز به روز افزایش یافته و این به معنای موفقیت جمهوری اسلامی‌ و جوابی برای افرادی است که معتقد بودند دوره خداباوری تمام شده است. آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه ۳۰ تیرماه نماز شیراز بیان کرد: مسئله امامت و ولایت به‌عنوان یکی از بنیان‌های اصلی تفکر اسلامی شکل گرفته است.
او با بیان اینکه امامت و ولایت نمی‌تواند منقطع شود، اگر منقطع شد دلیلی برای وجود عالم باقی نمی‌ماند، افزود: هدف عالم این بوده که ائمه اطهار به‌عنوان امام ظهور پیدا کنند.
نماینده ولی‌فقیه در فارس با تأکید بر اینکه وجود امام لازم است همان‌گونه که وجود پیروان راستین هم الزامی است، تصریح کرد: اما هدف غایی این است که باید پیروان امام آنقدر زیاد شوند که اداره جامعه بشری با هدف آفرینش و امامت امامان معصوم (ع) محقق شود.
آیت‌الله دژکام با تأکید بر این نکته که  بدون معرفت و تکمیل خداشناسی، عبادت ارزشی پیدا نمی‌کند، گفت: بندگی با معرفت و خداشناسی محقق می‌شود و اگر انسان خدا را نشناسد منحرف می‌شود، لذا با معرفت است که کاری که خدا خواسته انجام می‌شود.
نتیجه معرفت و عبادت، بندگی خداست
وی معتقد است عبادت و پرستش نیاز عمومی بشر است و برای درست انجام شدن نیاز به معرفت دارد.
آیت‌الله دژکام عنوان کرد: نتیجه معرفت و عبادت، بندگی خداست؛ عبادت خدا که انجام شد انسان به عزت‌مندی می‌رسد و در واقع عزت انسان در پرتو بندگی خدا رخ می‌دهد.
امام جمعه شیراز همچنین با بیان اینکه انسان برای خداشناسی باید امام‌شناس شود، اظهار کرد: در زمان غیبت حضرت ولی عصر(عج) خود حضرت کسی را تعیین کرده که در جایگاه رهبری قرار بگیرد.
آیت‌الله دژکام ادامه داد: اگر ما امام زمان(عج) خودمان را شناختیم معرفتمان در پیشگاه خدا الزام می‌شود و امام دین را تکمیل می‌کند، پس باید برای امام‌شناسی به ویژه در ایام محرم تلاش کنیم و برای نسل جدید با بیان صمیمی و خودمانی توضیح داده شود.
او خاطر نشان کرد: مؤمنان و کسانی که هیئت تشکیل می‌دهند و در ایام محرم مجلس برگزار می‌کنند باید مسیر را باز کنند و با بهره‌گیری از سخنرانان در مجالس مردم را به فیض برسانند؛ سخنرانانی که سخن خدا و رسول و اهل بیت(ع) را برای مردم توضیح دهند.
نماینده ولی‌فقیه در فارس اظهار کرد: مجالس در این ایام بدون سخنران نباشد، مداحی خوب است، اما معرفت هم باید شکل بگیرد.
اهانت‌کنندگان به قرآن آبروی خود را می‌برند
آیت‌الله دژکام همچنین در بخش دیگری از خطبه این هفته نماز جمعه شیراز ضمن محکوم کردن اقدام دولت سوئد برای هتک حرمت قرآن کریم، گفت: امروز به همراهی همه امت بزرگ اسلامی که از شرق تا غرب عالم حضور دارند به دشمنان اسلام اعلام می‌کنیم که دوره آمریکا و رژیم صهیونیستی در دنیا تمام شده است. 
او ادامه داد: متأسفانه نادانی، لجبازی و عداوت دولت منحوس سوئد در بی‌احترامی به کلام‌الله مجید و قرآن کریم دوباره تکرار شد و در واقع این جسارت و بی‌ادبی نسبت به قرآن تکرار شده است. 
نماینده ولی‌فقیه در فارس بیان کرد: هرچند آنها به عترت پیامبر(ص) بی‌احترامی کردند، اما بیش از هزار سال است که مردم پای قرآن و اسلام ایستاده‌اند. 
آیت‌الله دژکام خطاب به دشمنان اسلام گفت: آبروی خود را نبرید و نسبت به قرآن بی‌احترامی نکنید، این دشمنی نفعی برای شما نخواهد داشت. او با بیان اینکه این اتفاق باعث شد جمهوری اسلامی دشمنان خود را بشناسد، اظهار کرد: اگر امت اسلامی حرکت نکند دشمنان به این‌گونه اقدامات خود ادامه می‌دهند، البته آنها درصدد هستند قرآن را نابود کنند، اما این آرزو را به گور خواهند برد. 
نماینده ولی‌فقیه در فارس اضافه کرد: ما امروز به همراهی همه امت بزرگ اسلامی که از شرق تا غرب عالم حضور دارند یک‌صدا با فریاد بلند به دشمنان اسلام و به ویژه آمریکا و معاندان نسبت به امت اسلامی اعلام می‌کنیم که اگر می‌خواهید با این دسیسه‌ها استکبار خود را ادامه دهید، بدانید دوره آمریکا و رژیم صهیونیستی در دنیا تمام شده است. آیت‌الله دژکام تصریح کرد: امروز این امت و ملتی که عزت و عظمتش در مشت‌های گره‌کرده جوانان به رخ دنیا کشیده می‌شود، می‌آید برای اینکه کفر و ظلم صهیونیست‌ها را به هم بریزد. او همچنین با اشاره به سالروز برگزاری نماز جمعه در تهران، عنوان کرد: روز پنجشنبه هفته آینده سالروز برگزاری نخستین نماز جمعه در تهران پس از انقلاب اسلامی است که این روز را باید قدر بدانیم؛ جمعیت نمازگزاران روز به روز افزایش یافته و این به معنای موفقیت جمهوری اسلامی است و جوابی برای افرادی است که معتقد بودند دوره خداباوری تمام شده است.
برگزاری باشکوه تاسوعا و عاشورای حسینی
نماینده ولی‌فقیه در فارس گفت: پنجشنبه و جمعه هفته آینده تاسوعا و عاشورای حسینی است و این روزها فرصت تجدید عهد با حضرت عباس(ع) و امام حسین(ع) است و بدون شک مردم فارس مانند همیشه در این ایام به صورت ویژه می‌درخشند.آیت‌الله دژکام افزود: امسال به جبران سال‌های شیوع کرونا که با محدودیت برای برگزاری مراسم ایام محرم روبه‌رو بودیم در گوشه گوشه شهر شیراز که حرم سوم اهل بیت(ع) است، حرکت‌های زنجیرزنی و سینه‌زنی شکل گرفته است. 
او عنوان کرد: در حال حاضر در گوشه گوشه شهر از شرق تا غرب، از شمال تا جنوب در محله‌های مختلف برگزاری این مراسم را شاهد هستیم و جا دارد از جوانان و نوجوانان در هیئت‌های مذهبی که با حضورشان در این ایام عشقشان را به امام حسین(ع) ثابت می‌کنند، تشکر ویژه داشته باشم. 
نماینده‌ ولی‌فقیه در فارس تأکید کرد: حضور جوانان در هیئت‌های مذهبی برای ما مایه افتخار و برای دشمن که تلاش کرده نسل جدید را از محبت امام حسین(ع) دور کند، مایه روسیاهی است. 
آیت‌الله دژکام یادآور شد: چند روز پیش شهید سربلند ارتشی در شیراز تجلیل شد؛ این شهید در مورد زندگی یک کتاب به اسم «فرصت آخر» نوشته بود.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی