[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

بام شیراز کارگاه بزرگ سازندگی، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی: گروه خبر
بازدید شبانه شهردار شیراز و جمعی از مدیران شهری از پروژه بزرگراه کوهسار مهدی «عج» انجام شد. شهردار شیراز در بازدید شبانه مدیریت شهری به همراه جمعی  خبرنگاران و عکاسان خبری از پروژه کلان بزرگراه شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، گفت: این پروژه به دلیل اهمیت موضوع به صورت شبانه‌روزی در حال اجراست و طی چهارماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

 هدف ارتقای کیفیت زندگی شهروندان است

شهردار شیراز با بیان اینکه طی یک ماهه گذشته دو بازدید شبانه از پروژه بزرگراه شهید سلیمانی انجام شده است، اظهار کرد: عملیات اجرایی فاز اول و دوم این پروژه ۱۵ سال قبل آغاز و شش سال پیش فاز اول و دوم آن به بهره‌برداری رسید. او با اشاره به عملیات اجرایی فاز سوم این پروژه، بیان کرد: فاز سوم این پروژه هفت کیلومتر طول دارد و به دلیل اهمیت موضوع به صورت شبانه‌روزی در حال اجرا است. این مقام ارشد مدیریت شهری شیراز با بیان اینکه آغاز این پروژه از فاز نخست آن در میدان جام جم با احداث چهار تونل در فاز سوم تا تقاطع غیرهمسطح شهدای انقلاب(جوادیه) امتداد پیدا می‌کند، ابراز امیدواری کرد: طی چهار ماه آینده این پروژه به بهره‌برداری برسد و افتتاح شود. بنا به اظهار اسدی؛ برای تملک و اجرای این پروژه چندین هزار میلیارد تومان هزینه شده و این مسیری بسیار تأثیرگذار و تسهیل‌کننده برای تردد شهروندان است. او بیان کرد: ضلع شمالی این بزرگراه بام شیراز است و در بازدیدهای صورت‌گرفته مقرر شد به منظور بهره‌مندی و استفاده شهروندان از این فضا، دسترسی آسان با ایجاد پارکینگ و پل‌های عابرپیاده در دستور کار قرار گیرد. اجرای ادامه تقاطع جام‌جم از دیگر موضوعات مورد اشاره شهردار شیراز بود که در این راستا گفت: تملک یک زمین ۲۵۰۰ مترمربعی در ادامه اجرای این پروژه انجام شد و امید است بتوانیم هرچه زودتر عملیات اجرای تقاطع نیمه‌تمام جام جم را به اتمام برسانیم. شهردار کلان شهر شیراز ادامه داد: طراحی مسیر دوچرخه‌سواری از محله منصورآباد تا شهرک‌های اکبرآباد و جوادیه، کوه نور و تنگ الله‌اکبر به طول ۲۵ کیلومتر با موقعیت جذاب و کم‌نظیر در سطح کشور، ایجاد فضاهای مکث و چند راه دسترسی به بام شیراز از محور زیبا شهر، منصورآباد و ایجاد یک بوستان کوهستانی جنگلی از موارد در دست اقدام در بام شیراز است.

 گام بلند شیراز در هفته دولت

اسدی خاطرنشان کرد: در آستانه فرارسیدن هفته دولت ۲هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان پروژه تعریف شده است که به بهره‌برداری خواهد رسید و هم‌زمان با سفر ریاست جمهوری به شهر شیراز نیز چندین پروژه در حوزه‌های مختلف کلنگ‌زنی و افتتاح می‌شود یا بهره‌برداری خواهد شد. او با بیان اینکه شهرداری در بسیاری از پروژه‌های عمرانی خود به صورت شبانه‌روزی در حال فعالیت است، تأکید کرد: زمان برای ما اهمیت بسیاری دارد و به‌رغم تمام مشکلات مالی که وجود دارد برای تمام پروژه‌ها مدل مالی تعریف شد تا تمام معاونت‌های ذیل مجموعه شهرداری با اهتمام ویژه‌ای نسبت به پیشبرد اقدامات توجه داشته باشند. شهردار شیراز با بیان اینکه مسائل مالی و تأمین اعتبار در تمام مقاطع مدیریت شهری وجود داشته است و نمی‌توان آن را انکار کرد، تصریح کرد: امروز شرایط مالی و اقتصادی بسیار دشوار است و به دلیل رکود ملک که از چند ماهه گذشته تاکنون اتفاق افتاده، درآمد شهرداری کاهش یافته است، با این وجود در زمان تعریف شیفت شب در اجرای پروژه‌ها، کارفرما مشکل مالی نخواهد داشت؛ بنابراین امروز برای اجرای پروژه‌ها با مشکل مالی جدی مواجه نیستیم. اسدی تصریح کرد: هدف ما جلب رضایت مردم از اجرای پروژه‌هاست و این موضوع به‌عنوان اولویت اول مدیریت شهری در دستور کار است.

 خدمات عمرانی شبانه‌روزی است

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این بازدید خاطر نشان کرد: فاز نخست این پروژه سال ۹۶ به اتمام رسید که از بولوار جام‌جم به سمت بزرگراه شهید سلیمانی و بولوار شهید چمران بود. بنا به اظهار رضا محمدیان؛ فاز اجرایی ادامه این پروژه از بزرگراه شهید سلیمانی تا کمربندی جوادیه است که هفت کیلومتر طول دارد و برنامه زمان‌بندی برای بهره‌برداری از این پروژه آذرماه پیش‌بینی شده است. او افزود: ترانشه‌برداری، زیرسازی و خاک‌ریزی این پروژه در قطعات مختلف در حال انجام است. رئیس کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به آغاز عملیات اجرایی آسفالت این پروژه گفت: یکی از مهم‌ترین کارگاه‌های اجرایی شهر شیراز در این پروژه است که به صورت شبانه‌روزی در حال کار و فعالیت است.این مقام عمرانی در پارلمان شهری شیراز با اشاره به تأثیر بسزای این بزرگراه در کاهش ترافیک بولوار شهید چمران و سایر مسیرهای شهر بیان کرد: حق مردم شیراز این بود که سال ۹۷ و در نهایت در ۹۸ این پروژه به اتمام برسد که به دلایل مختلف این کار با سرعت مناسب ادامه پیدا نکرد. محمدیان همچنین با تأکید بر ایجاد فضای سبز، نصب علائم ترافیکی و جانمایی پایه‌های چراغ برق، عنوان کرد: اعتبار فاز سوم این پروژه یک‌هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بوده که اکنون به نرخ روز ۳هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان محاسبه و هزینه تملک املاک مورد مسیر در طول این ۷ کیلومتر، ۳هزار میلیارد تومان است. پروژه بزرگراه سپهبد شهید سلیمانی در فاز سوم با چهار تونل و هفت کیلومتر مسیر در حال اجرا می‌باشد. او با بیان اینکه طرحی در شورا از سوی معاونت شهرسازی و عمرانی ارائه شد تا فضای استفاده از بام شیراز در ضلع شمالی پروژه که ۴۰۰ هکتار است، به‌عنوان فضای دسترسی پیاده در نقاط مختلف آن به‌ منظور استفاده شهروندان ایجاد شود، گفت: این طرح در حال بررسی بوده و اقدامات زیباسازی در ضلع شمالی پروژه در دستور کار است.

 ایستادگی علیه رانش زمین

 معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز در خصوص بزرگراه سپهبد شهید سلیمانی اظهار کرد: این بزرگراه به طول ۱۴.۵ کیلومتر بوده که قسمت‌هایی از آن در حال بهره‌برداری و قسمت‌هایی در حال احداث و عملیات اجرایی است. محمد امین، دو عامل اصلی تأخیر در اجرای روند پروژه طی چند سال اخیر را تغییر نقشه ناشی از رانش‌های زمین در سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ دانست و اظهار داشت: رانش بزرگ در منصور آباد که بزرگترین رانش ثبت شده، کشوری بود و تمهیداتی که شهرداری شیراز در راستای اقدامات مقاوم‌سازی و ایمن‌سازی در پروژه بزرگراه شهید سلیمانی اشاره کرد. او افزود: در دوره ششم مدیریت شهری، تصمیم بر انجام عملیات عمرانی ۷ کیلومتر باقی‌مانده که قسمت کلیدی، بسیار مهم و تأثیرگذار در رفع ترافیک شهری است، گرفته شد. معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز تصریح کرد: در حال حاضر فعالیت‌های عمرانی پروژه بزرگراه شهید سلیمانی در سه نوبت شبانه‌روزی با ۸ جبهه کاری در نوبت شب و ۱۳ جبهه کاری در نوبت روز در حال اجراست و طبق برنامه زمان‌بندی تا پایان آذر ماه به بهره‌برداری رسیده و منجر به کاهش بار ترافیکی محورهای بولوار میرزای شیرازی، بولوار شهید چمران و دکتر حسابی خواهد شد. بنا به اظهار امین، این پروژه در سطح کلان‌شهرهای کشور با این عظمت از نظر ابعاد، حجم کاری، ریالی و سطح تملک بی‌نظیر است‌ که هزینه اجرایی پروژه بالغ بر ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان و هزینه تملک املاک مورد مسیر پروژه بالغ بر ۳ هزار میلیارد تومان بوده و  هزینه این پروژه جمعاً ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است.
 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی