[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

صدرا در جمع بهترین شهرهای دوستدار کتاب کشور قرار گرفت، روزنامه شیراز نوین

به گفته سرپرست شهرداری صدرا، این شهر در جمع نامزدهای اصلی هشتمین دوره انتخاب پایتختی کتاب ایران، «شهردوستدار کتاب» قرار گرفت.
به گزارش سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری صدرا، مهندس امین عباسی با اعلام این خبر گفت: لقب شهر فرزانگان به راستی شایسته اهالی ولایت‌مدار و فرهنگ‌مدار صدراست و با تلاش‌های صورت‌گرفته توانستیم در جمع 12 شهر برگزیده پایتخت کتاب ایران از میان ۱۰۵ شهر حاضر در این آوردگاه ملی قرار گیریم.
وی با قدردانی از تلاش‌های خستگی‌ناپذیر دکتر پرنیان، شهردار قبلی صدرا و حمایت‌های اعضای محترم شورای اسلامی شهر صدرا گفت: در سنوات اخیر گام‌های ارزنده‌ای در حوزه‌های عمرانی و فرهنگی برداشته شده که این موفقیت‌ها بدون حمایت‌های همه‌جانبه شورای اسلامی شهر صدرا امکان‌پذیر نبود.
او با اشاره به سلسله عواملی که زمینه‌ساز این موفقیت بزرگ برای شهر صدرا شدند، اظهار داشت: فعالیت‌هایی نظیر برگزاری کارگاه‌های شعر، کارگاه داستان محفل طنز خندیشه، برگزاری مسابقات کتابخوانی، خوانش کتاب کودک، تجلیل از اهل قلم صدرا، نشست هم‌اندیشی فعالان حوزه کتاب کودک، تشکیل گروه‌های کتابخوان، برگزاری انجمن شعر سرای سخن، انجمن داستان، چاپ کتاب‌های نماز و اصول شهروندی، تزریق کتاب به کتابخانه مجتمع‌های مسکونی و مساجد، چاپ کتاب‌های یک صفحه‌ای، چاپ کتاب دیواری و نصب در مکان‌های مختلف، چاپ مقالات اهل قلم در مجلات، اهدای کتاب در مراسم و جلسات، حمایت از اهل قلم از طریق خرید کتاب آنان و رساندن به جامعه هدف شهر صدرا، تبلیغات گسترده در حوزه کتاب، ساخت کافه کتاب در بوستان کتاب و مهم‌تر از همه برگزاری اولین جایزه ادبی صدرا از دلایل کسب این موفقیت بزرگ است.
سرپرست شهرداری صدرا با تبریک این موفقیت ملی به اهالی فرهنگ‌مدار صدرا و استان فارس افزود: در این آیین، تندیس و لوحی با امضای وزیر کشور و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مردم فرهیخته و کتابخوان صدرا، به‌عنوان شهر دوستدار کتاب اهدا شد.
مهندس عباسی با اشاره به اهمیت نقش مبانی فرهنگی در ارتقای فرهنگ شهروندی گفت: این موفقیت ملی مسئولیت دوچندانی را بر دوش مدیریت شهری صدرا قرار می‌دهد و تلاش داریم به موازات ارائه خدمات عمرانی، گام های مؤثرتری در حوزه فرهنگ، ادب و هنر برداشته و نام صدرا را در ایران اسلامی به جایگاهی که شایسته آن است، نزدیک کنیم.
براساس این گزارش، شایان ذکر است آیین قدردانی از نامزد‌های هشتمین دوره رویداد پایتخت کتاب ایران ۲۴ مردادماه در مجموعه فرهنگی آزادی تهران با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، جمعی از مقامات ارشد کشوری و با حضور خداکرم فیروزمند، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر صدرا، زینب احمدی، سرپرست سازمان فرهنگی شهرداری صدرا، عباس فرج‌زاده، رئیس اسبق سازمان فرهنگی  و فاطمه پیمانی مسئول ثبت طرح های کتابخوانی شهر صدرا برگزار شد.
گفتنی است در هشتمین دوره رویداد «پایتخت کتاب ایران» ۱۰۵ شهر فعالیت‌های خود را به دبیرخانه فرستادند که از این تعداد ۷۶ شهر به مرحله نهایی راه پیدا کرده و پس از انجام مراحل داوری‌ ۱۲ شهر که بیش از نیمی از امتیازها را کسب کردند به‌عنوان نماینده هشتمین دوره پایتخت کتاب انتخاب شدند و شهر صدرا از استان فارس در جمع 12 مقام برتر این دوره قرار گرفت.
 در دوره‌های پیشین این رویداد فرهنگی نیز شهر صدرا در بین ۱۹۱ شهر داوطلب و شرکت‌کننده از سراسر کشور به مرحله نیمه‌نهایی هفتمین برنامه انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران راه یافته بود. هشتمین دوره طرح «پایتخت کتاب ایران» با هدف توسعه عدالت فرهنگی و ترویج کتابخوانی از طریق حمایت از برنامه‌ها و پیشنهادهای نو و ابتکاری، اثربخش و پایدار برگزار شد.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی